KÖZGÉP;

2015-10-01 20:30:00

Elhalasztották a Közgép-pert

November 26-án folytatódik az a per, amelyet a Közgép Zrt. indított az Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóság (Eduvizig) és a Közbeszerzési Hatóság Közbeszerzési Döntőbizottsága (KDB) ellen, amiért alkalmatlanságra és hamis adatközlésre hivatkozva idén nyáron kizárták a Győr-Gönyűi kikötő fejlesztésre kiírt pályázatból. Látszólag egyszerű az ügy, hiszen elsősorban „csak” azt kell eldönteni, hogy a Közgép által bevont szerb cég hajói, a Szása II.-és a Szása III. zárt fedélzetének területe meghaladta-e az 500 négyzetmétert vagy sem. 

A Népszava információi szerint az addig egy személyes bírói tanácsot váratlanul három tagúvá bővítették, ami egy lapunknak név nélkül nyilatkozó jogász szerint azt jelzi, jóval bonyolultabb tárgyalás-sorozatra lehet számítani, mint első pillanatban látszott. 

A mai, Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróságon tartott többi mint két órás tárgyaláson a Simicska Lajos cégét, a Közgépet képviselő ügyvéd azt igyekezett bizonyítani, hogy ők az egyetlen hiteles adattal dolgoztak, a hajók úgynevezett hajóbizonyítványával. Kifogásolta, hogy a KDB és a pályáztató egy Szerbiából kapott, nem tisztázott eredetű és kézzel, ceruzával, illetve tintával írt számokat is tartalmazó dokumentum alapján is állították a hamis adatközlést. 

A KDB jogi képviselője viszont azzal érvelt, hogy a szerb cég, amelyikre szintén kiterjesztették a pályázatból való kizárást, nem tiltakozott egyik „vádpont” ellen sem. A bíró közölte: a benyújtott iratok között sehol sem szerepel az a nyugta, vagy igazolás, amely alátámasztaná, hogy a végzést valóban elküldték volna a szerb félnek.

A Közgép jogásza bejelentette, tanúként kívánja beidéztetni a cég pályázattal foglalkozó igazgatóját. Ezt követően az Eduvizig képviselője arra kérte a bíróságot, ne adjon helyt a tanú beidézésének, de ezt végül a bíróság elutasította.