A Népszabadság értesülése szerint a járműtenderen győzte orosz cég, a Metrowagonmash még mindig nem kezdett hozzá a kocsik felújításához. A vonalról egyetlen szerelvényt se vontak ki az orosz partner kérésére, noha már egy hónapja annak is, hogy elhárult az utolsó finanszírozási akadály is a kontraktus hatálybalépése elől. A cég a magyarázat szerint először azért nem kezdett hozzá a teljesítéshez, mivel a vesztes Skinest Rail megtámadta a tendereredményt, így attól tartottak, hogy ha a KDB új eljárásra kötelezi a fővárost, senki nem fizeti meg az időközben elvégzett munkát. De az is visszafogta a teljesítési hevületet, hogy a fővárosnak hitelező öt pénzintézet egyike hetekig nem írta alá a 69 milliárd forint összegű szerződést. Ezzel tolódik az összes határidő. Az első felújított szerelvény üzembe helyezése legkorábban 2017 tavaszára várható - írja a lap.
Ám van egy legalább annyira égető másik probléma is: az alagút.
A Népszabadság információi szerint pedig annak rekonstrukciója körül is nagy a bizonytalanság, miközben az alagutak állapota jelentős kockázatot jelent. A pályaalépítmény, illetve a vízelvezető rendszer drámai állapota közismert, a folyamatosan beszivárgó csurgalékvíz miatt a most cserélt sínek alatt is porlad a beton, az újpesti szakaszon egy kivitelezési hiba miatt az előírtnál jóval gyakrabban kell cserélni a sínlekötő elemeket, a Kálvin tér és a Határ út között pedig súlyos statikai problémák merültek fel, helyenként süllyed az alagút. Az sem elképzelhetetlen, hogy az Üllői út alatt futó kritikus szakaszokon felülről meg kell nyitni az alagutat, hogy megerősíthessék a födémet. Ez pedig megjósolhatatlan magasságba lökheti a kivitelezés árát. A pálya részletes állapotfelmérésére 2013-ban írtak ki tendert, de a BKK végül tavaly nyáron rendelte meg a munkát a Főmtervtől. A 2014 decemberére elkészült jelentést azonnal titkosította a városháza.
a teljes cikk itt olvasható