hulladék;veszély;metró;BKK;

Fotó: Vajda József, Népszava

- Cáfol a BKV - Szerintük nem is veszélyes a metró

A BKV Zrt. cáfolja, hogy a 3-as metró alagútja életveszélyes lenne; a közlekedési társaság közleményében azt írta, a sajtóinformációkkal szemben nem süllyed a metró alagútja.

A társaság közölte: a 3-as metró tekintetében statikai problémák nem merültek fel, az alagút nem süllyed. A Főmterv által leszállított engedélyezési tervekben födémmegerősítés nem szerepel, a tervezői vizsgálatok alapján a műszaki állapot ezt nem indokolja - tette hozzá a BKV.

A Népszabadság információi nyomán mi is megírtuk: a 3-as metrón az alagutak jelentős kockázatot hordoznak, a Kálvin tér és a Határ út között súlyos statikai problémák merültek fel, helyenként süllyed az alagút.Az sem elképzelhetetlen, hogy az Üllői út alatt futó kritikus szakaszokon felülről meg kell nyitni az alagutat, hogy megerősíthessék a födémet.

Az üggyel kapcsolatban Gy. Németh Erzsébet (Demokratikus Koalíció), a Fővárosi Közgyűlés tagja hétfőn közleményt adott ki, ebben azt írta, Tarlós István főpolgármester "felelőtlen, ha a metrófelújítás levezénylése helyett inkább hagyja életveszélyben utazni a budapestieket". A DK szerint Tarlós Istvánnak "mindent meg kellene tennie azért, hogy a 3-as metró alagútjainak és sínpályáinak a felújítása is megoldódjon, hiszen egy felújított metrószerelvény is életveszélyes, ha egy omladozó alagútban kell közlekednie".

A Népszabadság értesülése szerint Demján Sándor "áttolná" a múzeumi negyedet a Nyugati pályaudvar mögötti rozsdazónába, így az jóval kisebb lenne, viszont sokkal kevesebbe kerülne, és megmaradhatna a Városliget zöldje. A Népszava úgy tudja, hogy ez nem a nagyvállalkozó ötlete, viszont teljesen egyetért vele. Forrásaink szerint ez egy Orbán-féle elgondolás, amelyet Finta József építész tervezett meg.