„Bizalmi katasztrófa" az ellenzéki pártoknál

Az ellenzéki pártok „bizalmi katasztrófája” miatt a közmédia ma szinte kizárólag a kormányzati érdekeket közvetíti és a társadalmi viták is manipulálttá váltak. Ebben a helyzetben az érdekvédelem és a társadalmi párbeszéd témavilága kiveszett a nyilvánosságból, márpedig az eddigieknél aktívabb és tudatosabb munkavállalókra, modernebb és hatékonyabb érdekvédelemre van szükség. Ezt fogalmazta meg a Szakszervezetek Együttműködési Fóruma (SZEF) legutóbbi kongresszusa, ahol négyéves cselekvési programot fogadtak el.

A változtatások első lépésként szeretnénk reális képet kapni a társadalmat foglalkoztató legfontosabb kérdésekről, amiből azután mindenki levonhatja a maga következtetéseit – mutatja be az október 10-én induló SZEF-Akadémia legfontosabb célját Boros Péterné, a programsorozat vezetője. A Magyar Köztisztviselők, Közalkalmazottak és Közszolgálati Dolgozók Szakszervezetének (MKKSZ) főtitkára szerint a tudatos kormányzati médiablokáddal szemben új alkalmakat kell teremteni a társadalmi párbeszédre, hogy bárki bekapcsolódhasson a jövőnk feletti vitába.

A budapesti Kossuth Klubba minden második hónap egyik szombatján várják a tisztánlátásra törekvő SZEF-tagokat, de más szakszervezeti tömörülések tagjait is, hogy szakértők segítségével vitassák meg, milyen gondokkal küzd Magyarország. - Tényekre alapozó, hiteles képet akarunk rajzolni az ország jelenéről és jövőjéről, mégpedig úgy, hogy a mi konföderációnk hangsúlyosan középen áll a politikai térképen – emeli ki a tömörülés alelnöki tisztét is betöltő Boros Péterné, hozzátéve, hogy a választás szabadsága csak annak adatik meg, aki sokféle információ birtokában tud dönteni.

Mi történt az alkotmányos alapintézményekkel az utóbbi években, hogyan változott a kormányzati rendszer, az önkormányzati igazgatás és mi történt a munkavállalók egyéni és kollektív jogaival – ezek lesznek a most szombati első találkozó témái. Előadások és vita várható később a közszolgáltatásokról, az egészségügyi és a nyugdíjrendszerről, az oktatásról, közművelődésről és végül 2016 novemberében a szakszervezetek mozgásteréről és jövőjéről.

A SZEF-Akadémia vezetője kiemeli azt is, hogy egy-egy terület legfontosabb kérdéseinek megismerése után következhet annak meghatározása, hogy mit lehetne, kellene tenni. Az összegyűlő ismeretanyagot azok is megismerhetik, akik nem tudnak személyesen bekapcsolódni a vitákba, hiszen a felvételeket a www.szef.hu honlapon és a közösségi oldalakon is közzéteszik.

Szerző
Témák
köztévé SZEF

Mégsem a Városligeté lesz a Múzeumi Negyed?

Publikálás dátuma
2015.10.07. 07:00
Lerobbant, de roppant értékes helyet rehabilitálna, ha a Nyugati pályaudvar mögé kerülne a Múzeumi Negyed FOTÓ: MOLNÁR ÁDÁM
Egy 15 évvel ezelőtti terv újragondolása, hogy a Városligetbe tervezett Múzeumi Negyed inkább az úgynevezett "rozsda övezetben" kapjon helyet. Informátoraink szerint így kétszer akkora területen fele annyi pénzből lehet megvalósítani a beruházást. A régebbi tervet egyébként Orbán Viktor is támogatta, s nem Demján Sándortól származik.

Nem a Demján csoport javasolta, hogy a Múzeumi negyedet a Városligetből tolják el a Nyugati pályaudvar mögötti kihasználatlan területre, az úgynevezett rozsdazónába, ahogy azt tegnap a Népszabadságban megírták. Demján Sándorhoz közel álló forrásunk szerint a terv még 2000-re nyúlik vissza. Orbán Viktor akkor személyesen járt el az ügyben, és megbízta Finta József építészt, hogy az irodája készítsen ehhez terveket. Az egykori tervekkel azonban Demján Sándor egyetért, és ez szerepel is az anyagban - tudta meg lapunk.

A terveket most a Levegő Munkacsoport kiegészítette egy tanulmánnyal, melyben arról van szó, hogy nyolc-tíz hektárnyi zöld területet fákkal kell beültetni a Podmaniczky utca melletti részen. Egyes, a Népszava forrásai által is megerősített információk szerint, ahhoz a projekthez, amit a Városligetbe terveztek, meglehetősen felülárazott kalkuláció társult. A Nyugati pályaudvar mögötti területre olcsóbban lehetne a múzeumokat telepíteni. Körülbelül fele annyi költségről beszélnek. A Podmaniczky útból az Andrássy úttal párhuzamos sugárút lenne, és összekötnék a Városligetet a Nyugati pályaudvar közötti résszel.

A Ferdinánd hidat lebontanák és egy alagúton haladhatna a forgalom. A területet befednék, és ott helye lehetne bármilyen középületnek. Erről információink szerint annak idején makett is készült. De aztán ez a terv elhalt, mert a főváros nem akarta a beruházást. A piacon azt beszélik, hogy a kivitelezést nem Demján Sándor cégei végzik majd, már csak azért sem, mert többségük nem nagyon dolgozik már itthon. Ha ez a terv valósul meg, többek szerint a Garancsi István féle Market Építő Zrt. lehet esélyes a kivitelezésre.

A Demján Csoport közleményt is kiadott, ebben üdvözlik, hogy a Múzeumi Negyed lehetséges helyszíneként felmerült a Nyugati pályaudvar, a Podmaniczky utca és a Dózsa György út által határolt terület. Ugyanakkor kijelentik, hogy állami illetve önkormányzati tulajdonú területek hasznosításába nem tudnak és nem is akarnak beleszólni. „Ez kizárólag az illetékes állami szervek kompetenciája. A cikkben említett koncepció egy 15 évvel ezelőtti terv újragondolása, amely a Városligetet terjeszti ki a vágányok lefedésével a Nyugati téri Eiffel épületig. Ez a megoldás a „rozsda övezet” zöld rehabilitációjával integrálja a területet a Belváros és a Városliget közé”, írják a közleményben.

Kerestük Baán László miniszteri biztost, hogy mit szól a tervekhez, de ő jelenleg Koreában tartózkodik. Sajtófőnöke, Lévay Zoltán a következőket mondta lapunknak. "A Liget Budapest Projekt előkészítése csaknem négy éve zajlik, és ebben az időszakban számos ötlet érkezett azzal kapcsolatban, hogy a parkba tervezett épületek hol máshol kaphatnának még helyet a fővárosban vagy akár vidéken. Volt olyan vélemény, amely a Rákosrendezőt preferálta, mások az óbudai Gázgyár helyén látták volna szívesen az új múzeumi épületeket és volt olyan, aki a Várban szerette volna felépíteni a Petőfi Csarnok helyére tervezett Új Nemzeti Galériát. A kormány - számos civil és szakmai szervezet támogatását élvezve - eddig csaknem tíz döntést hozott a városligeti fejlesztések kapcsolatban, és az idei, valamint a jövő évi költségvetésben pedig csaknem 50 milliárd forintot különített el a Városliget átfogó fejlesztésére. A Városliget komplex fejlesztése egyébként nem zárja ki a Nyugati-pályaudvar melletti terület rendbetételét" - mondta lapunknak a sajtófőnök.

Szerző

Mégsem a Városligeté lesz a Múzeumi Negyed?

Publikálás dátuma
2015.10.07. 07:00
Lerobbant, de roppant értékes helyet rehabilitálna, ha a Nyugati pályaudvar mögé kerülne a Múzeumi Negyed FOTÓ: MOLNÁR ÁDÁM
Egy 15 évvel ezelőtti terv újragondolása, hogy a Városligetbe tervezett Múzeumi Negyed inkább az úgynevezett "rozsda övezetben" kapjon helyet. Informátoraink szerint így kétszer akkora területen fele annyi pénzből lehet megvalósítani a beruházást. A régebbi tervet egyébként Orbán Viktor is támogatta, s nem Demján Sándortól származik.

Nem a Demján csoport javasolta, hogy a Múzeumi negyedet a Városligetből tolják el a Nyugati pályaudvar mögötti kihasználatlan területre, az úgynevezett rozsdazónába, ahogy azt tegnap a Népszabadságban megírták. Demján Sándorhoz közel álló forrásunk szerint a terv még 2000-re nyúlik vissza. Orbán Viktor akkor személyesen járt el az ügyben, és megbízta Finta József építészt, hogy az irodája készítsen ehhez terveket. Az egykori tervekkel azonban Demján Sándor egyetért, és ez szerepel is az anyagban - tudta meg lapunk.

A terveket most a Levegő Munkacsoport kiegészítette egy tanulmánnyal, melyben arról van szó, hogy nyolc-tíz hektárnyi zöld területet fákkal kell beültetni a Podmaniczky utca melletti részen. Egyes, a Népszava forrásai által is megerősített információk szerint, ahhoz a projekthez, amit a Városligetbe terveztek, meglehetősen felülárazott kalkuláció társult. A Nyugati pályaudvar mögötti területre olcsóbban lehetne a múzeumokat telepíteni. Körülbelül fele annyi költségről beszélnek. A Podmaniczky útból az Andrássy úttal párhuzamos sugárút lenne, és összekötnék a Városligetet a Nyugati pályaudvar közötti résszel.

A Ferdinánd hidat lebontanák és egy alagúton haladhatna a forgalom. A területet befednék, és ott helye lehetne bármilyen középületnek. Erről információink szerint annak idején makett is készült. De aztán ez a terv elhalt, mert a főváros nem akarta a beruházást. A piacon azt beszélik, hogy a kivitelezést nem Demján Sándor cégei végzik majd, már csak azért sem, mert többségük nem nagyon dolgozik már itthon. Ha ez a terv valósul meg, többek szerint a Garancsi István féle Market Építő Zrt. lehet esélyes a kivitelezésre.

A Demján Csoport közleményt is kiadott, ebben üdvözlik, hogy a Múzeumi Negyed lehetséges helyszíneként felmerült a Nyugati pályaudvar, a Podmaniczky utca és a Dózsa György út által határolt terület. Ugyanakkor kijelentik, hogy állami illetve önkormányzati tulajdonú területek hasznosításába nem tudnak és nem is akarnak beleszólni. „Ez kizárólag az illetékes állami szervek kompetenciája. A cikkben említett koncepció egy 15 évvel ezelőtti terv újragondolása, amely a Városligetet terjeszti ki a vágányok lefedésével a Nyugati téri Eiffel épületig. Ez a megoldás a „rozsda övezet” zöld rehabilitációjával integrálja a területet a Belváros és a Városliget közé”, írják a közleményben.

Kerestük Baán László miniszteri biztost, hogy mit szól a tervekhez, de ő jelenleg Koreában tartózkodik. Sajtófőnöke, Lévay Zoltán a következőket mondta lapunknak. "A Liget Budapest Projekt előkészítése csaknem négy éve zajlik, és ebben az időszakban számos ötlet érkezett azzal kapcsolatban, hogy a parkba tervezett épületek hol máshol kaphatnának még helyet a fővárosban vagy akár vidéken. Volt olyan vélemény, amely a Rákosrendezőt preferálta, mások az óbudai Gázgyár helyén látták volna szívesen az új múzeumi épületeket és volt olyan, aki a Várban szerette volna felépíteni a Petőfi Csarnok helyére tervezett Új Nemzeti Galériát. A kormány - számos civil és szakmai szervezet támogatását élvezve - eddig csaknem tíz döntést hozott a városligeti fejlesztések kapcsolatban, és az idei, valamint a jövő évi költségvetésben pedig csaknem 50 milliárd forintot különített el a Városliget átfogó fejlesztésére. A Városliget komplex fejlesztése egyébként nem zárja ki a Nyugati-pályaudvar melletti terület rendbetételét" - mondta lapunknak a sajtófőnök.

Szerző