Előfizetés

Görbicz még "anyásan" mozog a pályán

Publikálás dátuma
2015.10.08. 20:16
FOTÓ: Népszava
Háromszázhuszonkilenc nap után ismét a pályán ünnepelte a közönség Görbicz Anitát, a klasszis kézilabdázót. Anita lassan négy hónapja úgy ébred, hogy kisfia mosolya köszönti a szomszédos szobában. És most leginkább erről beszél, pontosan úgy, ahogy a boldog anyukák szoktak - írja a Bors.

A lap hosszabb interjút közöl a kiváló sportolóval, ebből idézünk részleteket:

- Mennyire sikerül kettéválasztani az anyai és a profi sportolói szerepet? Amint kilép az ajtón, már működik?

- Most még nehéz, mert nagyon élvezem, hogy anya vagyok. Ilyen „minőségemben” is lépek be a csarnokba, de a pályán már sportoló vagyok. A mozgásomon látszik azért, hogy anyás vagyok...

- Árulja már el: az milyen?

Lassú. A gyorsaságomon kell még javítanom, a kézilabdával már nincs gondom.

- ....Szóval ha egy ismert ember vajúdik és szül, elengedheti magát éppúgy, ahogy egy civil ember, vagy végig figyelnie kell arra is, hogy Görbicz Anitáról ne kezdjenek el sztorik keringeni, hogy hogyan adott életet a kisfiának?

-Terhességem alatt folyton azt kérdezték tőlem, hogy nem félek-e. Mindig azt mondtam, hogy nem, mert tudom, hogy fájni fog. Abban bíztam, hogy semmi komplikáció nem akad, tehát csak rajtam múlik, hogy normális, átlagos szülés legyen az enyém is. Boldizsár már ott is nagyon jó gyerek volt, két óra alatt megszületett. Annak utólag is örülök, hogy édesanyámmal voltam a szülőszobában, Ottó pedig már pólyában láthatta a kisfiát. A kórházban mellettem a két végletet láttam: az egyik vajúdó anya síri csöndben szült, a másik nagyon kiabált. Én sem akartam kiabálni, anyukám azt mondta, ez így is volt.

- Az a tény, hogy a szülés után három hónappal visszatért a szakmájához, akár támadási felület is lehet – tudom, hogy van, aki már megkapta, hogy maradna inkább otthon a gyerekkel. Ez zavarja?

- Nem. Nézze, a pályám során kaptam már hideget-meleget mindenért, aki emiatt tesz most rám megjegyzést, tegye. Én tudom, hogy a gyermekemért mit teszek meg, a konvenciók e tekintetben tényleg nem érdekelnek. A fiam reggelente széles mosollyal köszönt, ezt nem veszik el tőlem.

A teljes interjút itt olvashatja!

Kapcsolódó
Görbicz újra a keretben

VW-botrány - A győri Audi tovább termel

Továbbra is a termelési terv szerint folyik a munka az Audi Hungaria Motor Kft. győri gyárában - közölte a társaság csütörtökön, jelezve: a Volkswagen-csoport körül kialakult helyzet jövőbeli hatásairól egyelőre nem tudnak nyilatkozni.

Hangsúlyozták: nem a Győrben készült alapmotorokkal kapcsolatos esetleges minőségi hiányosságokról, hanem az autókba beépített szoftverekkel szemben felmerült kifogásról van szó az ügyben

Az Audi Hungaria a megrendelt motorokat a vállalatcsoporton belüli együttműködés keretében a konszern különböző járműgyáraiba szállítja. Hogy ezeket a motorokat hol és melyik modellbe építik be, az a járműgyárak felelősségi körébe tartozik - írták, hozzátéve, hogy a társaság mintegy 3 millió EA189 típusú motort gyártott 2008-tól napjainkig.

Az MTI érdeklődésére azt közölték: a cég nem vezetett be létszámstopot, folyamatosan szükség van jól képzett munkatársakra, ennek megfelelően tovább folytatódik a toborzás a betöltetlen álláshelyekre, mert arról sincsen tudomásuk, hogy más gyárakban visszafognák a termelést.

Az Audi Hungaria továbbra is a konszern központi motorszállítója, széles termékpalettával rendelkezik - négytől tízhengeres motorokig - egyaránt gyárt dízel és benzinmotorokat, a vállalatnál minden évben új motorprojekteket indítanak - közölték az MTI kérdésére válaszolva.

Az idei év első felében 1 millió 67 ezer 525 motort gyártottak a győri Audi gyárban, ami 1289-cel több, mint tavaly ugyanebben az időszakban. Az összesen 817 ezer négy- és öthengeres benzines és dízelmotor mellett 228 ezer hathengeres és több mint 22 ezer nyolc-és tízhengeres motort gyártottak, amelyeket a Volkswagen-konszern több mint 30 telephelyére szállítottak.

Az Audi AG csütörtöki bejelentése szerint a feltörekvő piacok gyengélkedése ellenére jelentősen emelkedtek a társaság eladásai szeptemberben. Világszerte 180 ezer autót értékesítettek a múlt hónapban, 6,8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Európában 8,8 százalékkal, az Egyesült Államokban pedig egyenesen 16,2 százalékkal több gépkocsit helyezett el a piacon a Volkswagen (VW) leányvállalata. Kínában sem szűkült tovább a piac, az eladások 2,9 százalékkal bővültek.
A legnagyobb európai autógyártó vállalatot, a Volkswagent az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) szeptember 18-án vádolta meg, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások.

A VW elismerte, hogy mintegy 11 millió, EA 189 típusú motorral üzemelő autó a manipuláció révén csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem. Ezek közül nagyjából 8 millió kocsit az Európai Unióban adtak el.

VW-botrány - A győri Audi tovább termel

Továbbra is a termelési terv szerint folyik a munka az Audi Hungaria Motor Kft. győri gyárában - közölte a társaság csütörtökön, jelezve: a Volkswagen-csoport körül kialakult helyzet jövőbeli hatásairól egyelőre nem tudnak nyilatkozni.

Hangsúlyozták: nem a Győrben készült alapmotorokkal kapcsolatos esetleges minőségi hiányosságokról, hanem az autókba beépített szoftverekkel szemben felmerült kifogásról van szó az ügyben

Az Audi Hungaria a megrendelt motorokat a vállalatcsoporton belüli együttműködés keretében a konszern különböző járműgyáraiba szállítja. Hogy ezeket a motorokat hol és melyik modellbe építik be, az a járműgyárak felelősségi körébe tartozik - írták, hozzátéve, hogy a társaság mintegy 3 millió EA189 típusú motort gyártott 2008-tól napjainkig.

Az MTI érdeklődésére azt közölték: a cég nem vezetett be létszámstopot, folyamatosan szükség van jól képzett munkatársakra, ennek megfelelően tovább folytatódik a toborzás a betöltetlen álláshelyekre, mert arról sincsen tudomásuk, hogy más gyárakban visszafognák a termelést.

Az Audi Hungaria továbbra is a konszern központi motorszállítója, széles termékpalettával rendelkezik - négytől tízhengeres motorokig - egyaránt gyárt dízel és benzinmotorokat, a vállalatnál minden évben új motorprojekteket indítanak - közölték az MTI kérdésére válaszolva.

Az idei év első felében 1 millió 67 ezer 525 motort gyártottak a győri Audi gyárban, ami 1289-cel több, mint tavaly ugyanebben az időszakban. Az összesen 817 ezer négy- és öthengeres benzines és dízelmotor mellett 228 ezer hathengeres és több mint 22 ezer nyolc-és tízhengeres motort gyártottak, amelyeket a Volkswagen-konszern több mint 30 telephelyére szállítottak.

Az Audi AG csütörtöki bejelentése szerint a feltörekvő piacok gyengélkedése ellenére jelentősen emelkedtek a társaság eladásai szeptemberben. Világszerte 180 ezer autót értékesítettek a múlt hónapban, 6,8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Európában 8,8 százalékkal, az Egyesült Államokban pedig egyenesen 16,2 százalékkal több gépkocsit helyezett el a piacon a Volkswagen (VW) leányvállalata. Kínában sem szűkült tovább a piac, az eladások 2,9 százalékkal bővültek.
A legnagyobb európai autógyártó vállalatot, a Volkswagent az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) szeptember 18-án vádolta meg, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások.

A VW elismerte, hogy mintegy 11 millió, EA 189 típusú motorral üzemelő autó a manipuláció révén csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem. Ezek közül nagyjából 8 millió kocsit az Európai Unióban adtak el.