A hosszabbítás ugyan még nem hivatalos, mert a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA) is áldását kell adnia az új egyezségre – melyre a FIA Világtanácsának következő ülésén kerülhet sor –, a Pirelli gumiszállító cég elnöke, Paul Hembery azonban elmondta, a Forma-1-gyel kötött szerződéshosszabbításuk már csupán formaság. Az olasz cég részt vett a királykategória legelső versenyén, az 1950-es Brit Nagydíjon is, összesen 291 versenyt tudhat a háta mögött. A Pirellinél egyedül a Good Year szerepelt több futamon: 1959 és 1998 között 494 alkalommal volt az amerikai vállalat hivatalos gumiszállító.
A jelenlegi Forma-1-es gumik elöl 245, hátul pedig 325 milliméter szélesek, azonban a jelek szerint mindez a 2017-es szezontól módosul. "Szélesebb gumikra váltunk: a tárgyalások jelenleg 300 milliméteres első, és 400 milliméteres hátsó kerekekről szólnak. Emellett maradunk a 13 colos kerekeknél. Folynak a szimulációs vizsgálatok, amelyekből a csapatok számára kiderül, hogy milyen teljesítményt várhatnak. Azzal, hogy szélesebb gumikra váltunk, nő a futófelület, ami pedig alapvető teljesítményjavulást is eredményez. Talán-két három másodpercet is gyorsulhatnak a versenygépek az abroncsok révén” – fejtette ki Hembery az ESPN-nek, aki korábban kifejtette, hogy külön esztétikai értéke is lenne a szélesebb kerekeknek, és "hűha, ezt nézd meg" élményt váltana ki az emberekből.
A brit szakember elárulta, ahhoz, hogy újra elkötelezzék magukat a királykategória iránt, ígéretet kértek arra, hogy a továbbiakban több lehetőségük nyílik a gumik tesztelésére. "Ez jelentős pénzügyi együttműködést jelent, az ilyesmit nem veheti félvállról egy cég. Voltak bizonyos területek, amelyeknél garanciát kértünk" – magyarázta a szakember a Motorsportnak. A Sky Sports úgy tudja, a Pirellinek sikerült kiharcolnia 18 tesztnapot a 2016-os idényre, ezek a szezon közepétől zajlanak majd. A gyakorlások az új gumik fejlesztéséről fognak szólni, a csapatoknak a Pirelli kéréseit kell teljesíteniük a tesztnapokon.
Már a szezon elején is felmerült az igény a Forma-1-es autók teljesítményének a növelésére. A Mercedes tanácsadója, Niki Lauda a széles gumik mellett azt javasolta – hasonlóan Hembery-hez –, hogy vezessék be a legalább 1000 lóerős motorokat a mostani 800-asok helyett. "Manapság úgy vezethetsz Forma-1-es autót, mint egy utcai kocsit: én is tudnám vezetni, maguk is tudnák vezetni" – mondta akkor a háromszoros világbajnok legenda.