Az 540 millió forintos uniós támogatással elindított szolgáltatás lényege, hogy a regisztrált siketek és nagyothallók számára - egy mobilinternetezésre alkalmas tablet segítségével - ingyenes videotolmácsolást biztosítanak jelnyelvi tolmácsok közreműködésével, akár vásárolnak, akár éppen hivatalban, orvosnál, fodrásznál, autószerelőnél járnak, ételt rendelnek vagy a gyermekük iskolai ügyeit kell intézniük. Az országos szintű szolgáltatást jelenleg 30 jeltolmács biztosítja, ők naponta 8-20 óra között, 2-3 órás váltásban segítenek a jelenleg több mint 1300 regisztrált siket vagy nagyothalló ügyfélnek.
A Kontakt szolgáltatás előnye, hogy a jelnyelvi tolmács személyes jelenlétére nincs szükség; a tableten keresztül akár jelnyelven, akár hangzó nyelven vagy írásban is tudnak kommunikálni. Egy ügyintézésnél például így hárman vannak "jelen": az ügyintéző és az ügyfél személyesen, míg a tolmácsolást végző diszpécser távolról, a tablet képernyőjén keresztül kommunikálva mindkettejükkel.