A parlament honlapján olvasható dokumentum szerint ez alapján értesíti majd a tulajdonosokat a visszahívási akcióról a járműforgalmazó.
A miniszter Szabó Tímea országgyűlési képviselő kérdésére adott válaszában kitér arra, hogy az európai uniós szabályozás szerint a járműgyártó a típus-jóváhagyási kérelmet egy tagállam jóváhagyó hatóságának köteles benyújtani. A Nemzeti Közlekedési Hatóság a gyártó vagy a forgalmazó kérelmére, a tagállam hatósága által kibocsátott EK típusbizonyítvány alapján, típusvizsgálat nélkül bocsátja ki a Magyarországon érvényes típusbizonyítványt. Az ügyben érintett járművek, motorok esetében a típusjóváhagyó hatóság alapvetően a német hatóság volt, a Nemzeti Közlekedési Hatóság az érintett járműtípusokon típusvizsgálatot nem végzett - hívta fel a figyelmet a miniszter válaszában. Hozzátette, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság a német hatóság folyamatban lévő vizsgálata eredményének ismeretében dönthet a továbbiakban szükséges intézkedésekről.
A miniszter tájékoztatott arról is, hogy a kormányzati gépjárműflotta üzemeltetésért felelős Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF) a Volkswagen és a Skoda honlapján ellenőrizhető adatok alapján megkezdte a gépjárműpark tételes vizsgálatát.
A Volkswagen konszern márkáinak magyarországi importőre, a Porsche Hungaria honlapján azt tette közzé, hogy a gyártási darabszámok, valamint az importőr és a szerződött márkakereskedések értékesítési adatai alapján végzett elemzés szerint 35 283 darab magyarországi dízelüzemű járműnél lesz szükség szervizre a károsanyag-kibocsátási jellemzők megfeleltetése érdekében. EA 189 típusú dízelmotorral van felszerelve Magyarországon 12 427 Volkswagen személyautó, 4343 Volkswagen haszonjármű, 11 964 Skoda, 6014 Audi és 535 SEAT - közölték.
A Volkswagen Csoport 11 millió járműve érintett világszerte a károsanyag-kibocsátási adatok manipulálásának ügyében.