Nemes Gábor, az EKSZ elnöke leszögezte: szükség van új buszokra, ám ezt a bérleti konstrukciót végtelenül gyanúsnak tartja. A szakszervezet kiszámolta: ha nem bérelne, hanem mindet megvenné a BKV, akkor legalább 13 milliárd forinttal kevesebbe kerülne a teljes járműbeszerzés. A szakszervezet szerint a közlekedési cég vezetői úgy próbálják átverni ezt a tervezetet a Fővárosi Közgyűlésen, hogy azt előtte egyetlen szakmai bizottság sem szavazta meg. Az EKSZ úgy tudja, hogy még a megrendelő, a Budapesti Közlekedési Központ sem tartja jó megoldásnak.
Ráadásul - érvel Nemes - a fővárosi közgyűlési előterjesztésből egyértelműen kiderül, hogy a tervezett bérleti szerződés számos meglepő költségkategóriát tartalmaz, amely jelentősen drágítja ezt a fajta beszerzést. Ilyen egyebek között a járművek teljes körű Casco biztosítása - miközben a BKV saját járműveinek egyikén sincs -, valamint a karbantartás, amelyért a járművek forgalomba állítását követően külön fog fizetni a cég. Vagyis, elküld hetven karbantartót - ez is fehéren, feketén szerepel az előterjesztésben - csak azért, hogy külsős céget fizessen meg ugyanazért a munkáért, amit a saját emberei is elvégeznének.
A szakszervezet a főpolgármesternek és a fővárosi képviselőknek küldött levélben is tiltakozik a bérleti megoldás ellen.