Forma-1;Nico Rosberg;Mexikói Nagydíj;

2015-10-30 06:59:00

Nincsen unalmas nagydíj

Az igazi Forma-1-es fanatikusokat sosem nehéz rávenni egy futam megnézésére, de a laikusoknak, akik csak hébe-hóba követnek figyelemmel egy-egy versenyt, problémásabb elmagyarázni, hogy milyen izgalmak várhatóak még azután, hogy eldőlt az egyéni és konstruktőri világbajnoki cím sorsa is. Lapunk mégis megpróbál kedvet csinálni a versenynaptárba 13 év után bekerülő Mexikói Nagydíjhoz.

Múlt hétvégén, az Amerikai Nagydíjon eldőlt: Lewis Hamilton bebiztosította első helyét az összetettben, így megszerezte harmadik Forma-1-es világbajnoki címét. Október 11-én pedig a Mercedes csapatbajnok lett Oroszországban, tehát a legfontosabb kérdések eldőltek. Érdemes akkor egyáltalán megnézni a hétvégi Mexikói Nagydíjat? Persze! Soroljuk is, hogy miért.

Az idei lesz már a 16. mexikói futam, de legutóbb 1992-ben szerepeltek a pilóták a közép-amerikai országban. Legtöbbször (4) a brit Jim Clark tudott győzni Mexikóban, legutóbb pedig honfitársa, Nigel Mansell diadalmaskodott, mely futamon a legendás, hétszeres világbajnok Michael Schumacher életében először állhatott fel a dobogóra, miután 3. lett. Nyolcadik alkalommal látogat a száguldó cirkusz a Autodrómo Hermanos Rodríguez-versenypályára, előtte ugyanennyi nagydíjat rendeztek a Magdalena Mixhucán.

A módosított vonalvezetésű mexikói pályán összesen 17 kanyar található, ami hárommal több annál, mint amennyit 1992-ben kellett teljesíteniük a versenyzőknek. A célegyenes az egyik leghosszabb a jelenlegi versenynaptárban, az autók végsebessége 361 kilométer/óra körül lesz. A pálya tengerszint feletti magassága több mint 2200 méter, ezzel pedig az Autodrómo Hermanos Rodríguez a legmagasabban fekvő Forma-1-es helyszín. A Force India versenyzője, Sergio Pérez lesz a harmadik mexikói pilóta, aki hazai közönség előtt is bizonyíthat Pedro Rodriguez és Moises Solana után.

"Lewis nem nyerte meg azt a versenyt Austinban. Én vesztettem el" – bosszankodott még az előző nagydíj miatt Nico Rosberg, aki verseny hajrábán az élen haladva megcsúszott kicsit, így tudta őt megelőzni csapattársa, és szerezte meg a vb-címet érő győzelmet. A német versenyző azzal vádolja Hamiltont, hogy Austinban meglökte a rajtnál, illetve azzal sem nőtt a brit pilóta a szemében, hogy hozzádobta a második helyezettnek járó szponzorsapkát. Rosbergben buzog a bosszúvágy, ami az elmúlt két év során felgyülemlett benne csapattársa sikereit látva. Az utolsó három nagydíjat minibajnokságként fogja fel, melynek egyetlen célja lesz: le kell győznie Hamiltont. Lélektanilag ez sokat számíthat a következő szezonra.

A "fiatalság, bolondság" frázis tökéletesen illik a Toro Rosso két tehetségére, hiszen hihetetlen színt vitt a Forma-1 életébe Carlos Sainz Jr. és Max Verstappen. A 18 éves holland legjobb eredménye két negyedik hely (Magyarországon és Amerikában). Csapattársának, a 21 éves Sainznak eddig kevesebb babér termett, az ő legnagyobb sikere a múlt héten Austinban elért 7. pozíciója. Ha a száguldó cirkusz néhány sztárja kissé már elaludna az utolsó futamokra, akkor a két fiatal titán biztosan nem hagyná őket unatkozni: szinte minden héten rengeteg káprázatos előzést mutatnak be. Ráadásul Verstappennek mindegy honnan kell felverekedni magát: Szingapúrban az utolsó helyről jött fel a nyolcadikra.

A Mexikói Nagydíj szombati időmérő edzése és a vasárnapi futam is 20.00 órától kezdődik, mely eseményekről az M4 közvetít.

A világbajnokság állása

Pilóták: 1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 327 pont (már világbajnok), 2. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 251, 3. Nico Rosberg (német, Mercedes) 247, 4. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 123, 5. Valtteri Bottas (finn, Williams) 111, 6. Felipe Massa (brazil, Williams) 109.

Konstruktőrök: 1. Mercedes 574 pont, 2. Ferrari 374, 3. Williams 220, 4. Red Bull 150, 5. Force India 102, 6. Lotus 70.