A miniszter válaszában azt írta: fenntartja korábbi kijelentéseit, és a kormány tagjai és az államtitkárok jogállásáról szóló törvény szerint csak akkor merülhet fel összeférhetetlenség, ha a kormánybiztosi pozíciót miniszter, államtitkár, közigazgatási államtitkár vagy helyettes államtitkár tölti be. Mivel Vajna nem állami vezető, a fenti szabály rá nem vonatkozik - tette hozzá Lázár.
A TV2 tulajdonosváltásával kapcsolatos jogi vita nem az egyetlen zűr az épülő kormánypárti médiabirodalom körül. Ugyanis kiderült, hogy vélhetően kormányzati körök is meg akarták vásárolni a 168 Óra című hetilapot - legalábbis Mester Ákos főszerkesztő vezércikke erre enged következtetni. Mester amellett, hogy bejelentette: a Klubrádióba is befektető Brit Media Kft. vette meg a lapot arra is kitért, hogy az első potenciális befektető azt kérte, hogy "tágítsák a lap attitűdskáláját". Ez a gyakorlatban azt jelentette volna, hogy az "illiberális értékrendet" kellett volna képviselni. A szerkesztőségnek ez nem fért bele, így kezdtek tárgyalni a Brit Médiával, amely megtartja a lapot polgári-értelmiségi hetilapnak.
Kiderült, a Hamu és Gyémánt cégcsoport tulajdonában lévő Media Services Company Magyarország Kft. (MSC) nyerte a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) reklámértékesítési tenderét. A Kreatív szerint vállalat a közmédia televíziós, rádiós és online reklámfelületeit értékesítheti. A Hamu és Gyémánt Csetényi Csaba és Krskó Tibor nevéhez köthető - azaz előbbi a cégjegyzék szerint november 2-a óta már nem tulajdonos a csoportban -, akik ismerten jó viszonyt ápolnak Rogán Antallal. Csetényi a kabinetfőnök és Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter szomszédja a Pasa Parkban, reklámügynöksége, a HG 360 Kft. (mai nevén Network 360) 300 millió forintért készítette el a bevándorlásellenes plakátkampányt, amelyhez a Miniszterelnökség nem nyílt közbeszerzéssel választotta ki a megbízott céget, hanem hirdetmény nélküli tárgyalásos úton. Ez olyan jóra sikeredhetett, hogy a vállalat nyerte az "a magyar reformok működnek" címszavú kampányt is, ez 600 millió forintba került. Az ügynökség a Rogán alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) 25 milliárdos keretösszegű állami reklámtenderén is a győztesek közt van. Csetényi emellett a korábban Rogán vezette V. kerületben több trafikban is érdekelt. Egyébként az MTVA az eredeti közbeszerzési eljárást még tavaly decemberben írta ki, később az derült ki, hogy az egyik pályázó, a Simicska Lajoshoz köthető Inter Media Group megtámadta a közbeszerzési eljárást, amit végül csak áprilisban utasított el a Közbeszerzési Döntőbizottság.