Ugyanakkor Felcsútról szólva a kormányfő úgy fogalmazott: "mindig is tehetséges falu voltunk". Ha másban nem is, fociban biztos, ezért kapott a Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia csapata tavaly egy 3,8 milliárdos stadiont, mely néhány méterre van Orbán házától. A Pancho Aréna 3500 fő befogadására alkalmas, igaz, Felcsúton csupán 1800-an laknak, tehát akkor lenne félház, ha az egész falu kilátogatna a meccsekre. A stadion javarészt társasági adó-támogatásokból (TAO) épült: a kormány egy 2011-es törvényjavaslattal tette lehetővé, hogy a cégek fizetendő társasági adójuk egy részét a meghatározott sportcélokra ajánlhatják fel olyan sportszervezetek számára, melyek erre lehetőséget kaptak az öt látvány-csapatsportág (futball, jégkorong, kézilabda, kosárlabda, vízilabda) szövetségének valamelyikétől.
A vállalatok ezzel adókedvezményt is kapnak, és nem az államkasszába, hanem a csapatoknak fizetnek. A Mészáros Lőrinc polgármester elnökölte Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítvány a tavalyi 2,25 milliárd forinttal együtt az elmúlt öt évben összesen 9,047 milliárdot zsebelt be a TAO-pénzekből - a többi magyar klub csak a töredékét kapta e forrásnak ebben az időszakban. Orbán a felcsúti stadion átadásán ugyan igyekezett nyomatékosítani, hogy a TAO nem tekinthető közpénznek, a források nagy részét biztosító program azonban hivatalosan is állami támogatás. Ráadásul a múlt héten derült ki, hogy a Pancho Aréna mellé 3,1 milliárdért egy "Makovecz-stílusú kazánház", illetve két új edzőpálya is épül: az akadémia szerint azért volt szükség a beruházásra, mert anélkül 18 csapatuk nem tudott volna hol edzeni télen. Az összegből 2,25 milliárdot a Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ) áll, véletlenül épp TAO-támogatás formájában.
Nem csak a stadionnal változott azonban az utóbbi években Felcsút látképe: mintegy 600 milliós uniós forrásból épül ugyanis a már említett kisvasút is, amely az arénától a szintén az akadémia által fenntartott alcsúti arborétumig közlekedik majd - persze csak ha nem érik további "támadások" a projektet. A beruházást egyébiránt korábban kiemeltté nyilvánította a kormány, azaz az engedélyeztetési folyamatokat kikerülhetik, az építési pályázatot pedig a Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítvány nyerte el, akik a Swietelsky Vasúttechnika Kft. -t bízták meg a munkával. Az 5,7 kilométer hosszan robogó kisvasutat eredetileg október 31-én kellett volna átadni, ám az esős idő miatt igencsak megcsúszott az építkezés, így erre november közepéig várni kell. A tanulmányok szerint a vonalon napi átlag 2-7 ezren utazhatnak majd. Összehasonlításképp a budapesti Gyermekvasút a legforgalmasabb hónapokban is legfeljebb 1500 utast szállít naponta, így a felcsúti becslések enyhén fogalmazva is irreálisnak tűnnek - az új stadion és az arborétum nem vonzhat annyi turistát, a településen pedig kevesebb, mint kétezren laknak. A kisvasút-projekt az Uniónak is szemet szúrt: a Figyelő szerint az EU csalásellenes hivatala, az OLAF májusban vizsgálódni kezdett az ügyben, ám erről azóta nem sokat hallani.
Ám Felcsút nemcsak ezekben a projektekben "tehetséges", legalábbis amióta Orbán hatalmon van. Néhány hónapja derült ki például, hogy egyes számítások szerint a kormányfő kedvenc falujában egy lakosra 4 millió forintnyi támogatási pénz jut.