A blog szerint a Közgép Zrt. egyáltalán nem zárt rossz évet, legalább is ez derül ki a cégpapírokból. A 2014. december 31-ével záródó üzleti évben például rekordbevételük volt, az ugyanakkor egyre nyilvánvalóbb, hogy a cég valószínűleg utolsó jó évét zárta. Legalábbis egy ideig. A közbeszerzéseken korábban taroló Közgép először a gönyűi kikötő fejlesztésére idén januárban kiírt tenderen érezhette meg, jönnek az új idők.
A legolcsóbb ajánlatot ugyan a Közgép tette, a Közbeszerzési Döntő Bizottság (KDB) hamis adatközlés miatt elmeszelte őket, sőt, a közbeszerzésekből is kizárta őket 3 évre. A munkaügyi bíróság később ugyan a határozat felfüggesztéséről döntött, de a Közbeszerzési Hatóság ezt megfellebbezte. Jelen helyzetben a Közgép indulhat állami tendereken egészen addig, míg a KDB döntése ellen beadott perben ítéletet nem hoznak.
Közben Szíjj László nevére került a mélyépítő piac egy újabb üdvöskéje, a tiszakécskei székhelyű Duna Aszfalt-csoport két tulajdonosa nyáron vált szét, ez koránt sem jelenti azt, hogy Szíjj és üzlettársa, Varga Károly viszonya megromlott volna. Az állami beruházások favoritként emlegetett cég akár baráti versenytársat is kaphat a Varga által átvett cégek személyében.
Az mindenképp változás az elmúlt évekhez képest, hogy legalább tudni lehet, hogy kik annak a cégnek a tulajdonosai, akik feltűnően sikeresek az állami pályázatokon. Ez ugyanis a Duna Aszfaltnál eddig világosan látható volt, ellenben a Közgéppel. A Forbes tavaly ugyan megpróbálta feltérképezni Simicska Lajos cégbirodalmát, akkor a magyarországi cégpapírok átkutatása után csak azt tudták kimutatni, hogy a cégben 11,6%-os tulajdonrésze biztosan van.
A magazin az aktualizált vagyonbecslésben is ebből indult ki, hiszen a nyilvánosan elérhető adatok nem utalnak arra, hogy a cég tulajdonosi struktúrájában változás lett volna az elmúlt egy évben (a becslést Simicska Lajosék el is fogadták). Idén a társaság a Forbes kérdésére hivatalosan is megerősítette: Nyerges Zsoltnak, Simicska legrégebbi üzlettársának, 20%-os tulajdonrésze van a cégben. Eddig is sejthető volt, hogy ő az egyik pénzember a Közgép mögött, de most először erősítette meg mindezt a nyilvánosság előtt is.
A teljes cikket itt olvashatja.