GVH;RTL;

Fotó: Népszava

- Az RTL-t már fél éve vizsgálja a GVH

Már június óta vizsgálja a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Magyar RTL Televízió Zrt. reklámidő-értékesítésekor folytatott gyakorlatát -– közölte lapunkkal a hatóság. Mint írták, először 2014 végén figyeltek fel arra, hogy az RTL csomagban, úgynevezett közös csatorna átlagáron (SAP+) értékesíti az RTL Klub és az RTL3 csatornákat a hirdetőknek, mindemellett pedig részesedésvállalások elfogadásához köti a kedvezőbb hirdetői pozíciót, ami alkalmas lehet arra, hogy torzítsa a versenyt az országos televíziós reklámpiacon.

Június 15-én versenyfelügyeleti eljárás is indult a csoport ellen, melynek keretein belül a GVH január elsejétől vizsgálja az RTL értékesítési gyakorlatát. Ugyanakkor a hatóság leszögezte: az eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette, csupán a tények tisztázására irányul.

A törvény szerint az eljárás lefolytatására biztosított időtartam 6 hónap, amely – az ügy bonyolultságától függően – két alkalommal, 6-6 hónappal meghosszabbítható. A versenyhivatal azt is közölte, az eljárás semmilyen összefüggésben nincs azzal, hogy Andy Vajna tulajdonrészt szerezhet a TV2-ben. A csatorna nem kívánta kommentálni a folyamatban lévő vizsgálatot.

Korábban megírtuk, hogy a GVH több médiaügynökséget is megkeresett az RTL árképzéséről érdeklődve, és sok esetben a jövő évi terveikről is faggatja a reklámozókat, ami üzleti titoknak minősül.

A magyar nyelv napján a budapesti kisgyerekek kézdivásárhelyi társaikkal együtt skype kapcsolat segítségével mondtak verseket.