Az esemény indító napján idén is hírességek álltak pult mögé. Az éttermi dolgozók és a hírességek egyaránt a jótékony célú ajándékok megvásárlására és az Alapítvány támogatására buzdították a vendégeket. Idén a világ egyik legismertebb kutyusa, Snoopy is latba veti népszerűségét, hogy a Ronald házak működéséhez minél több támogatást gyűjtsön.
A jótékonysági hét során minden adag eladott sültburgonya árából a McDonald's 40 forintot az alapítványnak ajánl fel. Aki szívesen segítene a Ronald McDonald Gyermeksegély Alapítvány munkáját, mindössze annyit kell tennie, hogy ellátogat az étteremlánc valamelyik egységébe és vásárol egy adag sültkrumplit, vagy választ egyet a 200 forintért, jótékony céllal árusított Snoopy-s kitűzőkből. Az összegyűjtött adományokat a miskolci és budapesti Ronald házak fenntartására és fejlesztésére fordítja az alapítvány.
A Ronald McDonald Gyermeksegély Alapítvány több évtizeddel ezelőtt Amerikából indult útjára, és azóta minden évben több ezer beteg gyermeknek és családtagjaiknak nyújt segítséget világszerte. Az alapítvány Magyarországon 21 éve működik, a fővárosi Ronald Ház 16, a miskolci 11 éve segít olyan magyar családokon, akiknek krónikusan beteg gyermekét hosszan, az otthonuktól távol eső kórházban kezelik. A házakat működtető alapítvány küldetése, hogy a gyermekek kórházi kezelése alatt együtt tartsa a családokat, ezzel nagymértékben hozzájárulva a kicsik gyógyulásához. Az alapítvánnyal együttműködő kórházak, klinikák ajánlására a családok ingyenesen vehetik igénybe az apartmanokat.