A teljes elektronikus jegyrendszer bevezetése több lépcsőben, párhuzamosan folyik. Elsőként a kártya kibocsátásának rendszerét alakítják ki, valamint az ahhoz szükséges számítástechnikai bázist építik ki. Ezt követi a készülékek felszerelése a több mint 2700 fővárosi járműre. A metrókapukat és HÉV-vonalakat a 2017 végéig kapcsolják a rendszerbe. Mindezek után indulhat üzemszerű működés. Az elektronikus jegyrendszer bevezetése jelentős fejlesztést igényel, de emiatt semmiképpen sem emelkednek az utazás költségei, díjai - írta a lapnak a BKK, az indoklás szerint ugyanis többletbevételt hoz a fővárosnak.
Az elektronikus jegyrendszer bevezetését az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank 54,5 millió euró értékben finanszírozza a 2013. szeptemberben aláírt kölcsönszerződés értelmében. A fővárosi önkormányzat a 2013 áprilisában megkötött fejlesztési megállapodásból 5,3 milliárd forintot bocsátott a BKK rendelkezésére. A BKK-nak további mintegy 800 millió forintra lenne szüksége az elektronikus jegyrendszer kiszolgálásra alkalmas új ügyfélcentrumok kialakításhoz. A jövő év végére ugyanis megszűnnek a zártablakos pénztárak, így városrészek maradhatnak élőerős ügyfélkiszolgálás nélkül. A szerdai közgyűlésre készült előterjesztés szerint javasolják a 813 millió forintos támogatást.