A múlt hétvégi Abu-Dzabi Nagydíj után lezárult a Forma-1 idei szezonja, téli szünetre ment a mezőny. Tavalyhoz hasonlóan idén is a Mercedes dominált, de sokat változott az összkép. Eleinte úgy tűnt, hogy Lewis Hamilton megállíthatatlan: az első 12 időmérő edzésből 11-et megnyert, ráadásul minden versenyhétvégén ő büszkélkedhetett a legtöbb futamgyőzelemmel. Az istállók erőviszonyából látszott, hogy csapattársán, Nico Rosbergen kívül senkinek sem lesz komoly esélye megszorongatni a britet.
A szezon során azonban már az lehetett az ember érzése, hogy a német pilóta sem hisz magában. Emellett a szerencse sem állt a 30 éves versenyző oldalán: két futamon is (Olaszország, Oroszország) előkelő helyről esett ki úgy, hogy Hamilton nyerni tudott. Ahogy Rosberg is elmondta a szezonzáró futamon aratott győzelme után, a fordulópont – túl későn – az Amerikai Nagydíj után következett be, amikor csapattársa végérvényesen eldöntötte a vb-cím sorsát. Ráadásul ebben az időszakban zsinórban három időmérő edzést nyert meg Rosberg, de ugyanennyiszer rajtolta le őt Hamilton.
Három versennyel a vége előtt a német "minibajnokságot" hirdetett, mely matematikailag nem sokat számított, viszont lélektanilag rengeteget. Bebizonyította a kétszeres vb-ezüstérmes pilóta, hogy ő is tud olyan pontos lenni, mint egy gép: képes sorra halmozni a pole pozíciókat és futamgyőzelmeket úgy, hogy közben nem zökken ki a rá nehezedő nyomás miatt. Hamilton szerint a Szingapúri Nagydíj utáni átalakítások miatt nem fekszik neki igazán az autó. Bármi is legyen az igazság: a Mercedes ásza nem az a fajta pilóta, aki könnyen viselné, hogy kikap a csapattársától.
Ahhoz viszont, hogy izgalmas csatát láthassunk jövőre a két Mercedestől, a csapatnak változtatnia kell az eddigi filozófiáján: hagyni kell a pilótáikat versenyezni. Idén gyakorlatilag úgy alakították Hamiltonék taktikáját, hogy lehetőleg ne tudják egymást megelőzni a pályán. A stratégia szerint amelyik pilótájuk jobb pozícióban van, ahhoz igazítják a jobb bokszkiállási stratégiát. Mindezzel persze a Mercedes nyert, de a nézők vesztettek.
A német istálló egy új fogalmat is megismert idén: a vörös veszedelmet. A Ferrari újra versenyképes, Maurizio Arrivabene személyében megtalálta a tökéletes csapatfőnököt. Ráadásul a Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen pilótapárost is kiválóan állították össze. Az olasz istálló jövőjét egyértelműen Vettel jelenti, idén egyedül ő tudott nyerni – ráadásul háromszor – a két Mercedesen kívül. Räikkönen viszont már egyre kevésbé csillog régi fényében, egyedül az idényzárón végzett a dobogón. Vélhetően az ő feladata már inkább a négyszeres világbajnok csapattárs segítése lesz.
A szezon talán legnagyobb meglepetését viszont nem a nagy csapatok között kell keresni, hanem a Toro Rossónál. Minden idők legfiatalabb pilótája, Max Verstappen nem keltett csalódást debütáló évében. A bajnokságban a 12. helyen végzett 49 ponttal, viszont ami sokkal fontosabb, hogy mindegyik pályán talált magának egy olyan előzési pontot, melyre más nem gondolt volna. Korábban úgy fogalmazott a holland csodagyerek, hogy őt még "nem rontották el a mérnökök", akiknél az autó kímélése fontos szempont.
Komoly hibát mindössze egyet követett el a szezon során: a Monacói Nagydíjon csúnyán beleszállt hátulról Romain Grosjean autójába. Verstappen lett a szezon legszabálytalanabb pilótája, összesen 8 büntetőpontot kapott. Ha 12 hónapon belül összegyűjt 12 pontot, akkor a következő viadalt ki kell hagynia a versenyzőnek, így jövőre az első futamokon vigyáznia kell a szupertehetségnek, akiről kijelenthető: előbb vagy utóbb világbajnok lesz.