Repülőgépet vett az exállamtitkár

Akár kormánygépként is üzemelhet a továbbiakban az utolsó Malév-repülő, amelyet a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) korábbi államtitkára vásárolt meg a felszámolótól – írta a Népszabadság. A győri székhelyű Sectum Air Services Kft. 230 millió forintot fizetett a Bombardier CRJ-200-as gépért. 

A történet azért is érdekes, mert Kohut Balázs ex-államtitkár egyben az állami tulajdonú Eximbank felügyelőbizottságának tagja is, amely az egész projektet hitelezte - egyébként a bank tulajdonosi jogait a KKM gyakorolja. A kft. pénzügyi befektetőinek képviselője, Boris Mihály a Népszabadságnak elmondta, hogy a gépet üzleti céllal vették meg: 20-30 személyes, komfortos kialakításban gondolkodnak, a vásárlást azzal indokolták, hogy piackutatásuk szerint nincs az országban olyan, bárki által bérelhető gép, amely ilyen utasszámot ki tudna szolgálni. Boris szerint, nem zárkóznak el attól sem, hogy bérbe adják a gépet kormányutakra, vagy induljanak kormányzati közbeszerzéseken, de mint mondta, egyelőre folyik a repülő műszaki vizsgálata.

Kohut a tavasszal távozott Szijjártó Péter tárcájától. Sokan úgy vélik, a Quaestor-ügy állhatott a háttérben, ám hivatalosan a külügy azt közölte, hogy az államtitkár már kinevezésekor megmondta, fél év után vissza akar térni a privát szférába. A DK akkor közölte, az indoklás "szemfényvesztő hazugság". Mint írták, dokumentumokkal tudják bizonyítani, hogy Kohut ténykedését botrányok jellemezték: "közpénzekkel felelőtlenül gazdálkodó, indokolatlan és rendezetlen külső céges megbízások, valamint fölösleges és pazarló ingatlankezelési szerződések sokasága" fűződik a nevéhez.. A párt szerint azok után, hogy a KKM négymilliárd forintot tartott a bedőlt brókercégekben, csak álságos mosakodás, hogy az államtitkárt "kimenekítik a hátsó ajtón".

Fejlesztik a sármelléki repteret
Ötmilliárd forintot irányoz elő a 2014–2020-as uniós fejlesztési ciklusban a hévíz–sármelléki repülőtér fejlesztésére a Balaton térség megújítását célzó csomag, további négymilliárd forintos uniós forrásból pedig a reptér és az M7-es közti gyorsforgalmi kapcsolatot építik meg - írta a Magyar Idők.
A pénzből a nagy, betonozott kifutópályát hosszabbítják és erősítik meg, közművesítenek és a technikai körülményeket is javítják. A lap a mostani fejlesztést a Győr-Pér reptéréhez hasonlította, amely egy hasonló, kétmilliárd forintos projekt után már nagyobb gépeket, például 737-es Boeingokat is tud fogadni. A sármelléki légikikötő forgalma tavaly 33 ezer fő volt: "közel 28 ezer ember a charter- és menetrend szerinti járatokat vette igénybe, mintegy ötezer utas pedig a néhány utast szállítani képes kisgépeket".
A korábbi sajtóhírekkel ellentétben a Magyar Hírlapban és az Echo Tv-ben is érdekelt Széles Gábor cége, az SGH Aviation Hungary Kft. nem érdekelt a repülőtérben - közölte az Origóval Papp Gábor. Hévíz polgármestere leszögezte, a Hévíz-Balaton Airport Kft. teljes mértékben önkormányzati tulajdonban van. Papp szerint az SGH-nak annyi köze van az ügyhöz, hogy 2014-ben reptéri eszközöket vásárolt a légikikötőt korábban üzemeltető, de felszámolt cégtől, ezeket a tárgyakat pedig jelenleg bérbe adja a mostani üzemeltetőnek. A városvezető hozzátette, az önkormányzat már dolgozik a fejlesztési terveken.



Szerző

Mészáros nincs képben megbízásával

Publikálás dátuma
2015.12.02. 06:05
Mészáros Lőrinc FOTÓ: NÉPSZAVA
Fogalma sem volt Mészáros Lőrincnek arról, hogy cége milyen körülmények között nyerte el a szilvásváradi lovarda felújítására kiírt tendert. 

Habár a közbeszerzési értesítőben megjelent, meghívásos pályázaton egyedül a Mészáros és Mészáros Kft. konzorciuma indult, a felcsúti polgármester a Hír Tv-nek úgy nyilatkozott: szerinte ez nyílt tender volt, akár százan is indulhattak volna. A riporter azt is megkérdezte, miért lett végül az eredetileg kalkuláltnál 1,6 milliárddal drágább a beruházás. Mészáros nem tudott válaszolni a kérdésre, mondván a részleteket csak a kollégái ismerik. Megírtuk, a két vállalat 6,22 milliárd forintos ajánlatával egyedül pályázott a szilvásváradi munkára, ami több mint harminc százalékkal több, mint az egy évvel ezelőtt kalkulált, 4,65 milliárd forint. A kormány a projektet kiemelt fejlesztéssé nyilvánította, a beruházás 100 százalékban közpénzből valósul meg. Mészároséknak elsőként a régi lovardát kell átalakítani és egy új, fedett lovardát építeni, lovaspályákkal, lelátóval, boxokkal, gazdasági épületekkel és kiszolgáló helyiségekkel. A második ütemben parkoló-, közmű- és útépítés, valamint környezetrendezés a kivitelező cégek feladata, majd a harmadik ütemben stadiont kell építeniük, benne lovas verseny- és gyakorlópályákkal, továbbá felújítani a meglévő versenyirodát, zsűritornyot és öltözőket.

A gázszerelőből lett milliárdos az Hír Tv-nek ismét felelevenítette: abban, hogy idáig eljutott, hatalmas szerepe volt a szerencséjének, a tehetségének, illetve Orbán Viktorral ápolt jó viszonyának. A DK szerint ezzel a "fideszes oligarcha" beismerte, hogy nem jutott volna milliárdos közbeszerzésekhez, ha nem lenne jóban a miniszterelnökkel - értelmezte az elhangzottakat Gréczy Zsolt szóvivő. Hozzátette, egy demokratikus jogállamban egy ilyen kijelentés után már eljárás indult volna Mészáros Lőrinccel és Orbán Viktorral szemben.

Szerző

Mészáros nincs képben megbízásával

Publikálás dátuma
2015.12.02. 06:05
Mészáros Lőrinc FOTÓ: NÉPSZAVA
Fogalma sem volt Mészáros Lőrincnek arról, hogy cége milyen körülmények között nyerte el a szilvásváradi lovarda felújítására kiírt tendert. 

Habár a közbeszerzési értesítőben megjelent, meghívásos pályázaton egyedül a Mészáros és Mészáros Kft. konzorciuma indult, a felcsúti polgármester a Hír Tv-nek úgy nyilatkozott: szerinte ez nyílt tender volt, akár százan is indulhattak volna. A riporter azt is megkérdezte, miért lett végül az eredetileg kalkuláltnál 1,6 milliárddal drágább a beruházás. Mészáros nem tudott válaszolni a kérdésre, mondván a részleteket csak a kollégái ismerik. Megírtuk, a két vállalat 6,22 milliárd forintos ajánlatával egyedül pályázott a szilvásváradi munkára, ami több mint harminc százalékkal több, mint az egy évvel ezelőtt kalkulált, 4,65 milliárd forint. A kormány a projektet kiemelt fejlesztéssé nyilvánította, a beruházás 100 százalékban közpénzből valósul meg. Mészároséknak elsőként a régi lovardát kell átalakítani és egy új, fedett lovardát építeni, lovaspályákkal, lelátóval, boxokkal, gazdasági épületekkel és kiszolgáló helyiségekkel. A második ütemben parkoló-, közmű- és útépítés, valamint környezetrendezés a kivitelező cégek feladata, majd a harmadik ütemben stadiont kell építeniük, benne lovas verseny- és gyakorlópályákkal, továbbá felújítani a meglévő versenyirodát, zsűritornyot és öltözőket.

A gázszerelőből lett milliárdos az Hír Tv-nek ismét felelevenítette: abban, hogy idáig eljutott, hatalmas szerepe volt a szerencséjének, a tehetségének, illetve Orbán Viktorral ápolt jó viszonyának. A DK szerint ezzel a "fideszes oligarcha" beismerte, hogy nem jutott volna milliárdos közbeszerzésekhez, ha nem lenne jóban a miniszterelnökkel - értelmezte az elhangzottakat Gréczy Zsolt szóvivő. Hozzátette, egy demokratikus jogállamban egy ilyen kijelentés után már eljárás indult volna Mészáros Lőrinccel és Orbán Viktorral szemben.

Szerző