Előfizetés

Az Újpest FC "le akarja nyúlni az utánpótláspénzeket"

Az Újpesti TE szerint az Újpest FC labdarúgóklub azért mondta fel a két fél közötti együttműködési megállapodást, mert "le akarja nyúlni az utánpótláspénzeket".

Az UTE szerdai sajtótájékoztatóján bemutatták az egyesület és az Újpest FC-t működtető Újpest 1885 Futball Kft. illetékeseinek közelmúltbeli levélváltását. A gazdasági társaság 2016. június 30-i hatállyal felmondta a két fél között 2014. február 11-én létrejött együttműködési megállapodást. Indoklásuk szerint az UTE nem járult hozzá öt utánpótláskorú játékos átigazolásához, másrészt nem megfelelő formában készítette el írásbeli beszámolóját.

Az egyesület a válaszában leszögezte, hogy a megállapodás felmondása súlyosan jogellenes volt, ezért a felmondást érvénytelennek, és joghatás kiváltására alkalmatlannak tekintik. Az UTE álláspontja szerint - az Újpest FC által leírtakkal szemben - minden szempontból szerződésszerűen jártak el, semmilyen szabályt nem szegtek meg. Hangsúlyozták: a felmondás a tartalmi problémák mellett formai hibát is tartalmaz, ugyanis a szerződés csak az azonnali hatályú felmondást teszi lehetővé.

Az UTE vélekedése szerint a felmondási okok mondvacsinált jellegét támasztja alá, hogy az Újpest 1885 Futball Kft. ügyvezetője, Gyarmati Eszter december 1-jén a televízióban úgy nyilatkozott, hogy új alapokra kívánják helyezni az utánpótlásképzést, és saját maguk akarják versenyeztetni a csapataikat.

Őze István, az UTE klubigazgatója kifejtette: értetlenül állnak a gazdasági társaság eljárása előtt, hiszen az egyesület és Újpest FC együttműködése immár közel húsz éve sikeresnek mondható, tavaly pedig - több közreműködővel együtt - éppen az UTE mentette meg az összeomlástól az első osztályú felnőtt labdarúgást. Erre tekintettel elvárták volna, hogy amennyiben a megállapodást meg kívánják szüntetni, akkor azt a szerződés, a törvények, valamint az üzleti tisztesség szabályai szerint, tárgyalásos úton kíséreljék meg.

"Az önök eljárása főleg annak fényében súlyosan rosszhiszemű, hogy - ellentétben egyesületünkkel - huzamosabb ideje, súlyosan megszegik a szerződést, amikor az utánpótlás finanszírozására irányuló kötelezettségüknek nem tesznek eleget" - írta válaszlevelében az UTE a gazdasági társaságnak.

Őze István úgy fogalmazott: tavaly is maximálisan a csapat mellett voltak, megmentették a belga tulajdonos, Roderick Duchatelet pénzét és csapatát, megmentették őt a csúfos anyagi és szakmai kudarctól, ezzel megmenekült egy büntetőügytől.

Az egyesület által kiadott sajtóközlemény szerint az együttműködési megállapodás felmondásának indokai hazugságokat és jogszerűtlenségeket tartalmaznak. "A kft. a szerződés felmondásával - véleményünk szerint - az utánpótláspénzeket akarja lenyúlni, és ezzel biztosítani azt, hogy az állami pénzek indirekt módon külföldi befektető zsebébe vándoroljanak" - írják a társasági adókedvezményből (TAO) érkező pénzekre utalva.

Az Újpest FC a november 30-án kiadott "Új utakon az újpesti utánpótlás" című közleményében ismertette, hogy a labdarúgóklubnál évekkel ezelőtt elkezdődött szakmai építkezés keretein belül már kezdetben egyértelmű cél volt, hogy előbb-utóbb valamennyi korosztály számára adottak legyenek a minőségi utánpótlásképzés feltételei. Hozzátették: 2016 júliusától már valamennyi korosztályban lesz saját utánpótláscsapata az Újpest FC-nek.

Módosul a szurkolói kártya és a beléptető rendszer alkalmazása

Publikálás dátuma
2015.12.09. 14:51
Ferencváros-Újpest labdarúgó mérkőzés 2015.04.12-én, ahol a Fradi B-közép a Népligetben bojkottálta a meccset a vénaszkenner alk
Az Országgyűlés honvédelmi és rendészeti bizottsága a kormány támogatásával egy olyan javaslatot terjeszt a parlament elé, amely megkönnyítené a focimeccsekre való beléptetés rendszerét. Terrorfenyegetettség esetén viszont több sportrendezvényen is szigoríthatják a belépést.

A rendészeti bizottság szerdai ülésén tárgyalta a testület sporttörvényhez benyújtott, a sportrendezvények biztonságával összefüggő módosítási javaslatát, amelyet - mondta Szabó Tünde, az Emberi Erőforrások Minisztériumának sportért felelős államtitkára - a kormány támogat.

Kósa Lajos, a testület fideszes elnöke az ülésen elmondta: a módosítás lényege, hogy a bajnokság egyes résztvevői maguk döntsék el, hogy az általuk szervezett meccsen alkalmazzák-e a szurkolói kártyát és a beléptetőrendszert. Ezzel együtt viszont a névre szóló jegyek kiváltása, s az ehhez belépéskor szükséges személyazonosság igazolása megmaradna. A mérkőzés biztosításáért a szervező felel, a vendégcsapattól vásárolt vendégszurkolói jegyekkel rendelkezők szektorának biztosításáért viszont a vendégcsapat.

A bizottsági módosító indítványhoz Szilágyi György jobbikos képviselő nyújtott be több kapcsolódó módosító javaslatot. A beléptető rendszer törlését szorgalmazta annak érdekében, hogy a szurkolók visszatérjenek a focimeccsekre.

A jobbikos politikus hazugságnak nevezte, hogy a biztonságos megrendezést segítené a kötelező szurkolói kártya, illetve a vénaszkenner alkalmazása. A mérkőzés biztosításának megvannak a módszerei - hangsúlyozta a képviselő, példaként megjegyezve, hogy a fradi stadionban mintegy háromszáz kamera van. Így be lehet azonosítani a rendbontókat, akik kitiltásának törvényi feltétele adott.

A DK-s Vadai Ágnes független képviselő igyekezett sürgetni a módosítókról való szavazást, mondván, vannak fontosabb témák is annál, mint hogy a "Paks-Ferencváros focimeccsen ki hova ül".

Kósa Lajos ismertetett egy - a fideszes Ágh Péter által benyújtott - módosító indítványt is, amelyet a Terrorelhárítási Központtal és Pintér Sándor belügyminiszterrel is egyeztettek. Ennek lényege, hogy ha a kormány határozatában terrorveszélyt nevez meg, azt a focimeccsek szervezésénél is figyelembe kell venni.

A rendészeti bizottság elnöke felhívta a figyelmet, hogy a párizsi merényletek egyikét is egy focimeccsen követték el. Továbbá a kialakult "bevándorlási krízis és az ezzel járó terrorhullám" - mondta - kiemelt célpontnak tekinti a labdarúgó eseményeket.

Vadai Ágnes szerint ezt a biztonsági intézkedést nemcsak a focimeccsek, hanem más sportrendezvényeken - például vízilabdameccseken - is alkalmazni kellene.

A sportért felelős államtitkár azt javasolta, hogy a módosítás ne csak a labdarúgó-mérkőzésekre vonatkozzon, hanem a "külön jogszabály alá tartozó sportrendezvényeket" érintse. Így biztonsági kockázat esetén a minősítő bizottság elrendelheti a beléptető rendszer alkalmazását. Ezt a módosítást a bizottság megszavazta.

A sporttörvényhez benyújtott honvédelmi és rendészeti bizottsági módosító javaslat parlamentnek való benyújtását szerdai ülésén a több mint egy órán át tartó részletes vitát követően megszavazta a testület.

Michelisz: csak a Honda jöhet szóba

Zsukk János Károly
Publikálás dátuma
2015.12.09. 06:56
Michelisz Norbert minden szezonban eggyel feljebb tenné a lécet FORRÁS: MICHELISZ NORBERT FACEBOOK-OLDALA
Hiába lett második alkalommal is Michelisz Norbert a túraautó-világbajnokság (WTCC) legjobb nem gyári autóval induló versenyzője, azaz privát világbajnok, mégsem elégedett teljesen a sikerével. A sorozat szünetében az egyik legnagyobb kérdés, hogy a Zengő Motorsport versenyzője megkapja-e az esélyt, hogy egy gyári autóba ülhessen. A Hungaroring és a Groupama Tanpálya új értékesítési pontjának, illetve üzlethelyiségének megnyitó ünnepségén nyilatkozott lapunknak Michelisz.

- Újra te nyerted meg 2012 után a Yokohama Drivers’ Trophyt, azaz privát világbajnok lettél, ám mintha nem lenne teljes az örömöd...

- Pilótaként egy szezon előtt nem lehet belőni az erőviszonyokat. Az elsődleges célom az volt, hogy az ugyanolyan feltételekkel versenyző márkatársak közül én legyek a legeredményesebb. Az enyhe csalódottság annak szól, hogy tavaly ez sikerült, idén viszont sajnos nem.

- Állandó téma mostanában, hogy gyári csapatra váltasz-e. Mennyire befolyásolják majd az érzelmeid a döntésedet?

- Alapvetően érzékeny embernek tartom magamat. Ezt sokszor meg is tapasztalom ebben a rendkívül profi és érzelemmentes sportvilágban. Arra jöttem rá, jó, ha az ember hallgat az érzéseire, de azért nem szabad túlságosan sokáig nagy jelentőséget tulajdonítani ennek. Ugyanakkor a döntésemet részben biztos az érzelmek határozzák meg. Nem rajtam múlik, hogy mikor dől el a sorsom, de kizárólag a Honda jöhet szóba.

- Hatással van a felkészülésedre, hogy gyári vagy privát autóval versenyzel jövőre?

- Nincsen, mert a Citroën biztosan nagyon erős lesz, a Volvo érkezése pedig felboríthatja az erőviszonyokat. Az esetleges célom ugyanaz lehet, mint az idei volt: a márkatársak közül én végezzek legelőrébb.

- Lenne esélyed a Zengő Motorsportból átvinni pár kollégát egy gyári szerződés esetén?

- Nem biztos, pedig a pilóta életében a versenymérnök egy nagyon fontos személy, aki a sikerekért nagymértékben felel. A magyar istállóval töltöttem az elmúlt tíz évemet. Nem csak, mint szakemberek, hanem emberekként is a szívemhez nőttek.

- Ha válthatnál másik gyári csapatra, akkor bevállalnád a jövő évi újonc Volvót?

- Valószínűleg nem. A Hondánál azt látom, hogy a következő két-három évben hasonló ütemben ölnek a fejlesztésekbe nagyjából ugyanakkora pénzmennyiséget, ami nekem azt jelzi, hogy van elkötelezettség, nem csak a WTCC, hanem a motorsportok iránt. Bármilyen gyenge is a Honda szerepvállalása a Forma-1-ben, pontosan emiatt szerez majd olyan új ismeretet, amely aztán szépen lassan begyűrűzhet a WTCC-be.

- Mit szóltál hozzá, hogy a Citroën megvált Sébastien Loebtől?

- Meglepett. A bejelentés előtt sokat beszéltek arról, hogy a Citroën a rali-világbajnokságban vagy a WTCC-ben folytatja. Sejthető volt, hogy végül a ralit választják, így már csak egy évig maradnak a túraautó-vb mezőnyében. Személy szerint azt gondolom, hogy nem minden információ jut el a közönséghez, ezért is nehéz pontos képet alkotni Loeb ügyéről. Kifejezetten szimpatikus pilóta volt, mert látszott rajta az alázat, és a tanulásvágy. Kilencszeres világbajnokként megérkezett egy új sorozatba, még mindig nagy nyomás nehezedett rá. Szeretett volna bizonyítani, s ez különösen rokonszenvessé tette. Szerintem az várható a Citroën utolsó szezonjában, hogy szeretné megmutatni, ugyanott tart, mint 2014-ben és 2015-ben.

- Ha mindenki ugyanolyan autóval versenyezne, akkor ki lenne a legjobb?

- Bízom benne, hogy a mezőny jó versenyzői közé tartozom. Ám azért nem szeretek ilyen jóslatokba bocsátkozni, mert a Forma-1-ben is látszik, hogy az erőviszonyok mennyire felborulhatnak. Például amikor 2014-ben Daniel Ricciardo megérkezett Sebastian Vettel mellé a Red Bullhoz, senki nem várta volna, hogy a négyszeres világbajnokot el lehet homályosítani. Az a fejlődés, melyen végigmentem az elmúlt öt-hat évben, és azok az eredmények, amiket elértünk a csapattal, remélem, feljogosít arra, hogy hasonló autóval versenyezve az év végén az első háromban végezzek.

- A következő szezonban az Eurosport révén több pénzhez jutnak majd a privát istállók. Komoly felzárkózást jelent ez nekik?

- Mindenképpen pozitívum, ha van plusz pénzügyi segítség. Ugyanakkor az is látszik, ha valaki eredményes akar lenni, akkor a WTCC egy túlságosan drága bajnokság ahhoz, hogy bárki is legalább minimális gyári támogatás nélkül labdába tudjon rúgni. Az ilyen plusz jövedelmek biztosíthatják, hogy a mezőny népesebb legyen jövőre. De azt is tudni kell, hogy az a pénzösszeg, amit kapnak, az éves költségvetés nagy részét nem fedezi.

- Lesz bármilyen hatása a következő idényre, hogy módosítottak a versenyek lebonyolítási procedúráján, miszerint a nyitófutamon lesz fordított rajtsorrend, míg a fő viadal egy körrel tovább tart majd?

- Nem hiszem, hogy versenyzőként pluszfeladatok elé lennénk állítva emiatt. Nem borul fel a túraautó-világbajnokság rendszere. Azok akik eddig szerették a sorozatot, továbbra is fogják.

- Most, hogy több időt tölthetsz Magyarországon sokan állítanak meg az utcán?

- Szerencsére igen, függetlenül attól, hogy éppen gyalog megyek, vagy autóval vagyok. Ma például, amikor leparkoltam, ott is volt egy úriember, aki látta, hogy megállok, kezet rázott velem, majd gratulált, "minden elismerését" kifejezte. Nekem ez tényleg rengeteg erőt és energiát ad, főleg akkor, amikor nem úgy mennek a dolgaim, mint ahogyan azt szeretném.

- El tudod még képzelni magad akár évtizedekig a WTCC-ben?

- Nagyon élvezem, hogy autóversenyző lehetek. Ebben a bajnokságban 45-50 évesen is lehet vb-címet szerezni, én pedig csak 31 vagyok. Hogyha még kicsit hosszabb ideig is tart egy adott forgatókönyv esetén világbajnokká válni, de látom az elkötelezettséget a csapat részéről, akkor nem úgy állok hozzá, hogy csak egy-két évem van felérni a csúcsra.

A világbajnokság végeredménye

Pilóták: 1. José María López (argentin, Citroën) 475 pont, 2. Yvan Muller (francia, Citroën) 357, 3. Sébastien Loeb (francia, Citroën) 356, 4. Ma Csing-hua (kínai, Citroën) 241, 5. Gabriele Tarquini (olasz, Honda) 197, 6. Michelisz Norbert (magyar, Zengő Motorsport) 193.

Gyári csapatok: 1. Citroën 1069 pont, 2. Honda 721, 3. Lada 376.