Elhangzott: a jövőben az uniós adatvédelmi szabályokat megszegő vállalatok akár az éves forgalmuk négy százalékára rúgó bírsággal is számolhatnak - a nagy globális cégek esetében ez több milliárd eurót jelenthet. Az érzékeny adatot nagy mennyiségben kezelő vagy sok fogyasztóról információt tároló vállalatoknak emellett adatvédelmi szakembert is alkalmazniuk kell. A rendelet kimondja: a vállalatok a rendelkezésükre bocsátott adatokat az érintett beleegyezése nélkül nem adhatják tovább, a fogyasztóknak egyértelműen hozzá kell járulniuk adataik felhasználásához.
A szabályozásban szigorítanának a kiskorúak internethasználatán, a közösségi oldalakat is csak szülői engedéllyel használhatnák. "A tagállamok sajnos nem tudtak megegyezni abban, hogy 13 éves korig szülői beleegyezéshez kössük a közösségi média - például a Facebook - használatát. Ehelyett most minden tagállam saját korhatárt állapíthat meg 13 és 16 év között" - áll az EP közleményében.