Horváth szerint Budapest pénzügyi helyzete bizonytalan, amit a HÉV államosításával nem lehet megoldani, ráadásul ez a lépés 2000 milliárdos vagyonvesztést jelent a fővárosiak számára. A szocialista politikus attól tart, ha a kormány átveszi a HÉV-et, csökkenti azt az ártámogatást, amivel a kedvezményes bérleteket, a gyerekek és a 65 év felettiek ingyenes utazását ellentételezik.
Nem igaz, amit Budapest fideszes vezetői állítanak, mert ha a kormány átveszi a HÉV működtetését, és ezzel 10 milliárdos kiadástól mentesíti a fővárost, akkor is mínuszban lesz a költségvetés - fogalmazott Horváth. Arról beszélt, hogy 2011-ben még 76 milliárd forinttal finanszírozta az állam a BKV-t, most 37 milliárdot adnak, ami a következő két év alatt 31 milliárdra csökken. Ez már jelenleg csaknem 40 milliárd forint hiány, amit ha 10 milliárddal csökkentenek, akkor is jelentős. Fejlesztések maradhatnak el, veszélybe kerül a karbantartás. Ha lesz is közvilágítás, takarítás, parkgondozás, kátyúzás, kérdés, milyen minőségben.
Előterjesztésében Horváth fővárosi törvényt sürget, amely hosszú távon biztosítja a tömegközlekedés, valamint az alapszolgáltatások finanszírozását. Emellett azt, hogy a budapesti iparűzési adó 50 százalékát kapja meg a főváros. A rendkívüli közgyűlést Tarlós István összehívta ugyan, azt viszont már korábban közölte, a határozatképességet nem tudja garantálni.
Eközben kiderült, Solaris csuklós buszokkal szállítják majd az utasokat az M3-as metró felújításának idején. A Világgazdaság úgy értesült, a járműveket gyártó lengyel cég adta a legjobb ajánlatot, amelyet a közlekedési társaság igazgatósága hétfőn jóvá is hagyott. Kedden a BKK közzé tette az idei felújítások menetrendjét, amiből kiderült, április 4-én megkezdik a 3-as metró felújítását, így a Nagyvárad tértől délre és a Lehet tértől északra található szakaszokat szeptember elejéig lezárják, a köztük lévő belvárosi rész állomásai pedig este nyolc óra után nem üzemelnek. A metróra vonatkozó sor tegnap eltűnt a BKK honlapjáról. Kiviteli terv nincs, a közbeszerzési tendereket sem írták ki - reagált erre Horváth Csaba. A fővárosi képviselő továbbra sem tudja, miből újítják fel a 3-as metrót, hivatalos okiratban ugyanis még nem látta, hogy erre valóban kap uniós forrást Budapest.