Eljárást indítottak a Coca-Cola és a Pepsi ellen

Publikálás dátuma
2016.01.21. 14:03
FOTÓ: Sean Gallup/Getty Images
Eljárást indított a Coca-Cola és a Pepsi vállalatok felelős tisztségviselői ellen az Ukrajnában legitimként elismert Krími Autonóm Köztársaság ügyészsége, mert a két cég orosz területként tüntette fel az interneten közzétett térképen a Krím félszigetet.

Ez az ügyészség csütörtökön közölte Facebook-oldalán egy ügyvéd levelére adott válaszaként. Az ügyvéd azért fordult az ügyészséghez, mert szerinte azzal, hogy ily módon elismerték az Ukrajnához tartozó félsziget Oroszország általi törvénytelen bekebelezését, visszaéltek hatalmukkal és súlyos kért okoztak Ukrajnának érdekei érvényesítésében. 

Ukrán források szerint december 30-án a Coca-Cola a Vkontaktye orosz közösségi portálon köszöntötte fel újév alkalmából az orosz fogyasztókat. A hirdetésben közölt Oroszország-térképről azonban "lemaradt" a Krím. Ez felháborította a közösségi portál több orosz látogatóját, mire a Coca-Cola lecserélte a térképet, amin a Krímet már orosz területként tüntette fel. Ez viszont Ukrajnában okozott felháborodást. A cég ukrajnai képviselete ezután nyilvánosan bocsánatot kért a "félreértésért", és leszögezte, hogy "nem foglalkoznak politikával, csakis minőségi üdítőitalok gyártásával". Végül a mindkét oldalon felháborodást okozó hirdetményt eltávolították az internetes oldalaikról. 

A Coca-Cola után január elején a Pepsi követte el azt, hogy honlapján a Krím félszigetet is "belerajzolta" Oroszország térképébe.

Szerző

Nyugdíjasokat vertek át - Közel 100 millióra büntetett a GVH

Publikálás dátuma
2016.01.21. 12:22
Fotó: Népszava
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott az Időskori Biztonság életbiztosítás népszerűsítésekor a 4Life Direct Kft. és a Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited, a jogsértésekért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) összesen 99 millió forint bírságot szabott ki.  

A GVH csütörtöki közleménye szerint megállapították: megtévesztő állításokkal népszerűsítették az Időskori Biztonság életbiztosítást a közvetítő honlapján, a rádió- és televízió reklámokban, a teletexten, az online hirdetéseken, a szórólapokon, a direkt marketing levelekben és az SMS-ekben 2012 decembere és 2015 májusa között.

Az indokolás szerint a kereskedelmi gyakorlat hamisan sugallta, hogy a biztosítás különböző havidíjakért, de már "akár napi 100 forintért" "érdemi segítséget jelent a temetési és egyéb költségekben", illetve "a családjának kifizetett készpénz akár 3,5 millió forintot is elérhet, amely segítségükre lesz, ha Ön már eltávozott". Napi 100 forintért azonban legfeljebb 50 ezer forint biztosítási összeg volt elérhető a reklámokkal megcélzott nyugdíjas korosztály számára, és a hirdetésekben hivatkozott egymilliós temetési költség fedezésében az utóbbi összeg nem nyújt érdemi segítséget.

Az is megtévesztő volt, hogy a biztosítást a közvetítő 4Life Direct Kft. nyújtja, hiszen a szolgáltatást a valóságban a Magyarországon képviselettel és fiókkal nem rendelkező Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited biztosítja.
A GVH a 4Life Direct Kft.-vel szemben 63 millió forint, a Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited-re pedig 36 millió forint bírságot szabott ki. A GVH a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett kommunikáció költségeire alapozott.

Szerző

Nyugdíjasokat vertek át - Közel 100 millióra büntetett a GVH

Publikálás dátuma
2016.01.21. 12:22
Fotó: Népszava
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott az Időskori Biztonság életbiztosítás népszerűsítésekor a 4Life Direct Kft. és a Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited, a jogsértésekért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) összesen 99 millió forint bírságot szabott ki.  

A GVH csütörtöki közleménye szerint megállapították: megtévesztő állításokkal népszerűsítették az Időskori Biztonság életbiztosítást a közvetítő honlapján, a rádió- és televízió reklámokban, a teletexten, az online hirdetéseken, a szórólapokon, a direkt marketing levelekben és az SMS-ekben 2012 decembere és 2015 májusa között.

Az indokolás szerint a kereskedelmi gyakorlat hamisan sugallta, hogy a biztosítás különböző havidíjakért, de már "akár napi 100 forintért" "érdemi segítséget jelent a temetési és egyéb költségekben", illetve "a családjának kifizetett készpénz akár 3,5 millió forintot is elérhet, amely segítségükre lesz, ha Ön már eltávozott". Napi 100 forintért azonban legfeljebb 50 ezer forint biztosítási összeg volt elérhető a reklámokkal megcélzott nyugdíjas korosztály számára, és a hirdetésekben hivatkozott egymilliós temetési költség fedezésében az utóbbi összeg nem nyújt érdemi segítséget.

Az is megtévesztő volt, hogy a biztosítást a közvetítő 4Life Direct Kft. nyújtja, hiszen a szolgáltatást a valóságban a Magyarországon képviselettel és fiókkal nem rendelkező Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited biztosítja.
A GVH a 4Life Direct Kft.-vel szemben 63 millió forint, a Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited-re pedig 36 millió forint bírságot szabott ki. A GVH a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett kommunikáció költségeire alapozott.

Szerző