taxi;

- Le az autótaxival!

A kormány mindent megtesz annak érdekében, hogy a személyszállítással foglalkozó cégek és magánszemélyek betartsák az adózásra és a biztonságos üzemeltetésre vonatkozó szabályokat – így Tállai András, a nemzetgazdasági miniszter parlamenti és adóügyekért felelős államtitkára. Régebben NAV-elnöknek nevezte volna őt egy amerikai nyelvű tolmács.

„Az automobil-fuvarozás nyilvánossá ez idő szerint nem tehető, mert az automobilok szerkezete nem elég megbízható és kormányozhatóságuk tökéletlen” – idézi az Index a száz évvel ezelőtti budapesti rebelliót, amit a lófogatosok csaptak a benzinüzemű fuvarozás ellen. „Az autótaxik meggondolatlan bevezetése súlyos veszélyt jelentene a főváros népére. Nem beszélve arról, hogy a konkurencia milyen problémákat okozna számukra személyesen”.

Ment a harc a hagyományos konflisos fuvarozás kiművelt, káromkodási kultúrájukról is ismert képviselői és az új módi, a bérautókban fantáziát látók között – idézi föl a lap. „Mivel az utazóközönségnél – pocsék modoruk és gorombaságuk miatt sem – nem volt esélyük növelni a népszerűségüket, a kocsisok hatósági védelmet kerestek. Ez sokáig működött is: a városvezetés és a város főkapitánya egyértelműen melléjük állt.”

A kor Ubere azért mégis polgárjogot nyert.

De hol volt akkor a mosdatlan szájú kocsisoknak Tállai Andrásuk, aki kiállt volna egy letűnő vállalkozás mellett?

I. Ferenc József császár állítólag idegenkedett a villanyvilágítástól, a rövidzárlatok miatt. Orbán meg a számítógéptől. Mégis halad előre a világ…