Újra jár a 4-es 6-os villamos

Ismét a teljes vonalon közlekedik a 4-es és a 6-os villamos a fővárosban - közölte a Budapesti Közlekedési Központ a Facebook-oldalán kedd délután. 

A fővárosi József körút és a Baross utca sarkán történt baleset miatt egy ideig a villamosok helyett pótlóbuszok járnak az Oktogon és a dél-budai végállomások között. 

A katasztrófavédelem a honlapján azt közölte: három személyautó és egy mikrobusz karambolozott kedd délelőtt a József körút és a Baross utca csomópontjánál, egy ember megsérült, őt kórházba vitték. A baleset miatt a csomópontban minden irányban csak egy sávon haladhatott a forgalom.

Szerző

Lemondott a taxis szakszervezet kommunikációs vezetője

Ezúton értesítem a sajtó valamennyi munkatársát, aki az elmúlt hónapokban, és a legutóbbi taxistüntetés idején megtisztelt érkelődésével, hogy súlyos véleménykülönbözőség miatt a tegnapi napon lemondtam a Magyar Taxisok Szakszervezetében viselt tisztségeimről, így a kommunikációs vezetőiről is, valamint ezzel egy időben kiléptem a szakszervezetből - írta Karsai Katalin sajtóközleményében.

"Indokaim közül a legfontosabb, hogy miután véget ért a taxis tüntetés, elkezdtem írásban gyűjteni a taxisok legitim problémáit, követeléseit, ám a szakszervezet elnöke ezekkel nem foglalkozott, így nem a valós kérdésekkel készül a csütörtöki tárgyalásra a kormány képviselőjével.

A továbbiakban minden taxi-szakmai, és nem szakszervezeti kérdésben készséggel állok az önök rendelkezésére" - írta Karsai a közleményben.

Szerző

Ha Viktor azt mondja...

Gyerekkoromban édesapám egyszer hazahozott egy vékony, száraz nyélen imbolygó fehér pamacsot. Ez a magyar gyapot, mondta. 1954-55-ben lehetett, Rákosi akkoriban adta ki az utasítást, hogy gyapottermelő nagyhatalom legyünk. És ha ő mondta…

Ha egy januári reggel arra ébred Orbán Viktor, hogy kellene tennie valami emlékezeteset, megvakarja a buksiját, felhívja gyorsan Lázár Jánost, ugyan már süllyesszék a föld alá a Nyugati pályaudvarra vezető síneket, zárják be a Délit, a helyén legyen parkoló vagy valami más. A Nyugatiba vezető sínek fölé ültessenek egymillió (!) fát, igen, legyen ott egy erdő. Ezzel kihúzzák a szőnyeget azok alól a zöldek alól, akiknek nem tetszik a kedves vezető másik ötlete, miszerint a Ligetet be kell építeni mindenféle épületmonstrummal, s majd odacsődülnek a múzeumainkra kíváncsi külföldiek.

Lázár összevágja a bokáját, riasztja az embereit, azok is gyorsan bólintanak. Miért is ne? Ha a miniszterelnök így akarja… Február közepére meglegyen a döntés, meg a tervek? Meglesznek! Néhány tízezer ember napi közlekedése kissé „döcögősebb” lesz? Majd megoldják maguknak. Örüljenek a fáknak, a parkolónak, úgyis mindig panaszkodnak a hiányukra.

Kézzel-lábbal tiltakozik a Magyar Mérnöki Kamara Közlekedési Tagozata, hogy a talán legforgalmasabb budapesti főpályaudvarok – a Nyugati és a Déli – átalakítása őrültség. Olvasom, a Déli bezárást le is vették napirendről, de a Nyugati ügye még függőben van. Az, hogy a város szívébe érkező vonatokat a felszín alá akarják vinni, műszakilag talán megoldható, bár olyan tetemes költségekkel jár, ami nincs arányban a hozadékával.

De ha Orbán azt mondja, akkor az nem kérés…

Szerző