Kézigránátot dobtak egy menekültszállásra

Németországban ismeretlenek kézigránátot hajítottak egy menekültszállásra péntek hajnalban, a szerkezet nem robbant fel.

A támadás a Baden-Württemberg tartományi Villingen-Schwenningen menedékkérőket befogadó állomása ellen történt. A szerkezetet biztonsági őrök vették észre a befogadóállomás udvarán. A rendőrség lezárta a környéket és biztonságba helyezte lakóit, majd tűzszerészek ellenőrzött robbantással megsemmisítették a szerkezetet.

A nyomozás első megállapításai szerint biztos, hogy a szerkezetben volt robbanószer, az viszont nem biztos, hogy működőképes volt. Meglehet, hogy beépített biztosítószeget nem tartalmazott. Éles kézigránátnak pedig csak robbanószerrel töltött, biztosítószeggel ellátott szerkezet minősül - mutattak rá a tartományi bűnügyi hivatal szakértői. 

Egyelőre az sem világos, hogy ki ellen irányult a támadás, és mi volt az indíték. Így azt sem lehet kizárni, hogy nem a menedékkérők, hanem a biztonsági őrök voltak a célpontok. Az ügy feltárására egy 75 fős nyomozócsoportot állítottak fel. Az mindenesetre biztos, hogy robbantásos merénylet eddig nem történt menekültszállás ellen - emelte ki a szövetségi bűnügyi hivatal (BKA) szóvivője. 

"Haditechnikai eszköz bevetése menekültszállás ellen új jelenség" - tette hozzá. Az ügyről nyilatkozó politikusok is azt hangsúlyozták, hogy a menedékkérők elleni erőszak új minőségét jelenti a kézigránátos támadás. A történteket valamennyi parlamenti párt, a tartomány miniszterelnöke és a szövetségi kormány igazságügyi minisztere is elítélte. A BKA szerint tavaly 1005 erőszakos támadás és egyéb atrocitás történt németországi menekültszállások ellen, ami ötszörös növekedés a 2014-ben regisztrált 199-hez képest. A BKA az idén 35 támadást jegyzett fel.

Szerző
Frissítve: 2016.01.30. 09:24

Drogbotrány Törökszentmiklóson - Őrizetben a gyanúsított

Publikálás dátuma
2016.01.30. 09:15
Illusztráció: Thinkstock
Őrizetbe vett egy 39 éves helybéli férfit a Törökszentmiklósi Rendőrkapitányság Bűnügyi Osztálya a városban történt kábítószer-fogyasztásokkal és megbetegedésekkel kapcsolatban - közölte a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Rendőr-főkapitányság sajtószóvivője pénteken.

 Szabó Zoltán tájékoztatása szerint a rendőrség szakértők bevonásával vizsgálja az eset körülményeit. 

Az M1 aktuális csatorna péntek esti Híradójában elhangzott: másfél nap alatt hat fiatalt vittek kórházba eszméletlen állapotban kábítószer-fogyasztás miatt. Ecseki Tímea, a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Hetényi Géza Kórház-Rendelőintézet ügyeletes orvosa elmondta: két fiatal, várandós nő is a kórházukba került, rajtuk császármetszést is végre kellett hajtani. A két nőt az intenzív osztályon ápolják. Hozzátette: ismeretlen eredetű drogot, úgynevezett kristályt fogyaszthattak. A rendőrség pénteken őrizetbe vett egy 39 éves helybéli férfit.

Az M1 tudósítója a helyszínről bejelentkezve elmondta: a két kismama mellett három fiatal férfit is a kórházban ápolnak, egy férfit "nagyon súlyos állapotban" Budapestre szállítottak, az újszülötteket pedig ugyancsak a fővárosba, az 1-es számú gyermekklinikára vitték. Elek István, a Péterfy Sándor utcai kórház osztályvezető főorvosa megerősítette: egy fiatal férfit kórházukba szállítottak Szolnokról, a fiatalembernek jelenleg "támogatják a légzését", de javul az állapota, ma tervezik felébreszteni.

 

Szerző
Frissítve: 2016.01.30. 11:08

Zacher Gábor: skandalum, ami Törökszentmiklóson történt

A toxikológus szakember szerint a magyar kábítószer-történetben még nem fordult elő, hogy ilyen súlyos, tömeges túladagolás két várandós nőt is érintsen, ráadásul a császármetszéssel világra jött újszülöttek is nagyon rossz általános állapotban vannak.

Zacher Gábor az M1 aktuális csatorna híradójának nyilatkozva péntek este elmondta: a fiatalok ismert szereket, úgynevezett alfa-PVP-t, illetve pentedront fogyasztottak, amelyek két-három éve jelentek meg a piacon, nagyon "népszerűek" és sokat is foglalnak le belőlük a rendőrök. Mindkét szer - tette hozzá - önmagában is alkalmas arra, hogy életveszélyes állapotot okozzon, de együtt különösen. A túladagolás tünetei között van a szapora szívműködés, érösszehúzódás, magas vérnyomás, a testhőmérséklet extrém emelkedése, és halmozott görcsrohamok.

 A toxikológus jelezte: "iszonyú emberi felelőtlenségnek" tartja a két várandós nő részéről, hogy drogot használtak, és ezzel visszaéltek a magzatok életével.  Zacher Gábor elmondta azt is: lehet, hogy túl tiszta volt az a szer, amelyet a fiatalok fogyasztottak. Azt mondta: biztos, hogy valamilyen fantázianéven vették a port a drogkereskedőtől, és nem tudták, hogy mi a hatása vagy milyen anyagok kombinációjából áll.

lásd még: Ismeretlen pszichoaktív szer ütötte ki a törökszentmiklósiakat 

 

Szerző