eladás;TV2;médiatanács;

A médiatanács nem vizsgálja a TV2 eladását

A médiatanács hatáskör hiánya miatt érdemben nem vizsgálhatta, így megtagadta a szakhatósági hozzájárulást a TV2 eladásával kapcsolatos versenyhivatali eljárásban - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).

A médiatanács kizárólag akkor járhatott volna el az ügyben, ha az érintett vállalkozások mindegyike szerkesztői felelősséget viselne valamilyen médiatartalom felett - írják "a Megapolis Zrt., valamint a CCA Vízió Kft. és a Double 6 Dominoes Kft. médiaágazati összefonódásához kapcsolódó, jelenleg is zajló fúziós eljárásról". Megemlítik: a bekért nyilatkozatok és bizonyítékok alapján az utóbbi két cégnek nincs ilyen szerkesztői felelőssége, ezért a médiatanács nem dönthetett érdemben a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megkeresése nyomán. 

A közlemény kitér arra is: e heti ülésén a médiatanács 1,52 millió forint bírságot szabott ki a TV2 médiaszolgáltatójára a terméktámogatási és megjelenítési szabályok megsértése miatt. A döntés oka, hogy a Mokka a Nyár ízei című rovatában négy adásában többször szabálytalanul népszerűsített ételízesítőket; a szankciót a fokozatosság és arányosság elvének, a szolgáltató korábbi, azonos típusú jogsértéseinek figyelembevételével szabták ki.

A műsorrészek túlzott hangsúllyal ábrázolták a márkajelzést: szinte egész időtartam alatt kiállításszerűen a gyártó vállalat többféle termékét, illetve céglogós ruhadarabot mutattak be ismételten, többször közeli felvételeken - írják.

Korábban: Simicskáék tovább harcolnak a TV2-ért

Simicskáék nem adták fel a TV2-ért folyó küzdelmet, annak ellenére sem, hogy a cégbíróság elutasította Megapolis Media Zrt.-nek kérelmétFonyó Károly ugyanis beperelte a tévét a kormánybiztosnak eladó Yvonne Dedericket és Simon Zsoltot, illetve fellebbez a cégbíróság döntése ellen is - írta meg a Népszabadság.

Óvári Győző, a Megapolis Zrt.-t jogi képviselője úgy fogalmazott a lapnak, hogy fellebbez a cégbíróság pénteki (01.22) döntése ellen a Fővárosi Ítélőtáblánál, mert szerinte be kellett volna jegyezni ügyfele, Fonyó Károly tulajdonjogát a TV2-re.

Ahogy lapunk is beszámolt róla, a Fővárosi Törvényszék Cégbírósága első fokon elutasította a Megapolis Media Zrt. változásbejegyzési kérelmét. A cégbíróság döntése ezzel megerősítette, hogy a TV2 Media Group Holdings Kft. tulajdonosai Yvonne Dederick és Simon Zsolt, akik egyúttal a társaság ügyvezetői is. A két tulajdonos közleményben kijelentette, hogy a Magyar Broadcasting Co. Kft.-vel jogszerűen megkötött tranzakció lezárult, és a TV2 Média Csoport Kft. televízióadó új tulajdonosa a Magyar Broadcasting Co. Kft. 

Andy Vajnáék január 3-án jelentették be, hogy lezárult a TV2 megvásárlása, a csatorna élére pedig kinevezték Dirk Gerkenst. A Magyar Broadcasting Co. Kft. beadta a bejegyzési kérelmét, néhány nappal később pedig már ő lett a TV2 Média Csoport Kft. új tulajdonosa a cégbíróság döntése nyomán.

Ezután Simicskáék keresetet nyújtottunk be Andy Vajna tulajdonjogának bejegyzése ellen. Óvári Győző, a Megapolis Media Zrt.-jének ügyvédje január 20-án kifejtette lapunknak, a Fővárosi Törvényszék Cégbírósága azért utasította el kérelmüket, mert azt csak olyan esetben lehet beadni, amikor a testület még nem jegyezte be a változásokat: Simicska Lajos köre pedig Vajna bejegyzése után 5 órával adta be a kérelmet, így azt a bíróság formai hiba miatt elutasította. A filmügyi kormánybiztos Magyar Broadcasting Co. Kft.-jét január elején jegyezték be a TV2-t üzemeltető TV2 Média Csoport Kft.-be. Óvári szerint érdekes, hogy ugyanaz a bíró fogadta el másfél nap alatt Vajna kérelmét, aki az ő beadványukat hónapok óta nem bírálta el, pedig "ugyanannyi papírt" adtak be.

Megszólal a Vajna-rádió

DJ FM néven az Andy Vajnához köthető Radio Plus Kft. indíthat kereskedelmi rádiót a Budapest 96,4 MHz körzeti frekvencián, mert pályázatukat nyertesnek nyilvánította a Médiatanács. A másik pályázó, az Autórádió Műsorszolgáltató Kft. ajánlata alakilag érvénytelen lett az eljárás korábbi szakaszában. Az 1,16 millió fős vételkörzetű adó mainstream zenével, kulturális, közlekedési információkkal a 18-35 éves, minőségi szórakozásra vágyó korosztályt célozza meg, és a Simicska Lajoshoz köthető Class FM konkurenciája akar lenni.