UNICEF: Együtt a gyerekekért

Publikálás dátuma
2016.02.11. 06:14
A gyerekek oktatása egy jobb jövő reményét jelenti FORRÁS: UNICEF
Most először a kampány bevételének legnagyobb hányadát (25 százalék) kifejezetten a katasztrófaövezetekben élő gyerekek oktatására fordítanák. Idén, az UNICEF jelentős eredményt szeretne elérni a krízisövezetekben élő gyerekek oktatáshoz való hozzáférésében: 2015-ben 4,9 millió gyerek tudott iskolába járni, 2016-ban már 8,2 millió gyerek elérése a cél. Ezeknek a gyerekeknek több mint a fele arra kényszerült, hogy elhagyja otthonát Szírián belül vagy más országba meneküljön.

,,Gyerekek millióit szakították ki iskoláikból” - mondta Afshan Khan, az UNICEF katasztrófa program igazgatója. ,,Az oktatás a gyerekek számára életmentő intézkedés, hiszen a játék és a tanulás lehetőségét nyújtja még a bombák és fegyverropogás közepette is. Idén a kampányunk negyedét oktatási programra fordítjuk. A gyerekek és fiatalok oktatásával egyúttal reményt is adunk ahhoz, hogy el tudjanak képzelni egy jobb jövőt maguk, családjuk és közösségeik számára.”

Az UNICEF 2016-os felhívásának mértéke megduplázódott a három évvel ezelőttihez képest. Ennek az az oka, hogy egyfelől a háborús konfliktusok, másfelől a szélsőséges időjárás együtt megsokszorozták azon gyerekek számát, akik otthonaikat kénytelenek elhagyni és további milliók vannak kitéve éhezésnek, erőszaknak, járványoknak és az oktatás hiányának. Jelenleg minden 9. gyerek a világon valamilyen súlyos konfliktus sújtotta zónában él. 2015-ben, a konfliktus által érintett országokban és régiókban élő gyerekek kétszer olyan valószínűséggel halnak meg megelőzhető okokból 5 éves koruk előtt, mint a más országokban élő gyerekek.

2015 mérlege
* 22,6 millió ember tiszta ivóvízhez való hozzáférésének biztosítása
*11,3 millió gyerek kanyaró elleni oltása
* 2 millió súlyosan alultáplált gyerek terápiás élelmiszerrel való ellátása
*2 millió gyereknek pszicho-szociális támogatást nyújtása
*4 millió gyerek számára az alapfokú oktatáshoz való hozzáférés biztosítása

A klímaváltozás növekvő fenyegetést jelent: több mint félmilliárd gyerek él olyan helyen, ahol az árvíznek szélsőségesen magas az előfordulása, és közel 160 millió gyerek él erősen vagy szélsőségesen aszályos területen. Az El Niño okozta időjárási események pedig további kockázatot jelentenek. Nőtt azoknak az embereknek a száma, akik el kellett hagyják otthonaikat: csak Európába több mint 1 millió menekült és migráns érkezett 2015-ben.

,,Az elmúlt néhány hónapban saját szememmel láttam gyerekeket szenvedni Burundiban, Észak-Kelet Nigériában és Európa menekült útvonalain” mondta Khan. ,,Világszerte gyerekek millióinak kellett elmenekülni otthonról fegyveres konfliktus és erőszak miatt. A globális migránsválság, gyermekvédelmi válság is egyben az úton lévő gyermekek miatt, akik még inkább ki vannak téve a bántalmazás, kizsákmányolás és emberkereskedelem megnövekedett veszélyének.” Az UNICEF mostani felhívása azonnali humanitárius segítséget jelent, de egyben segít felkészülni az országoknak a jövőbeni katasztrófák kezelésére.

Humanitárius Programok a gyerekekért 2016
• 1,16 milliárd dollár – életmentő intézkedésekre különítik el a szír menekült válsághoz kapcsolódóan Szíriában, Egyiptomban, Irakban, Jordániában, Líbiában és Törökországban. Ez olyan alapvető szolgáltatásokat is jelent, mint tiszta ivóvíz, immunizáció, oktatás és gyermekvédelmi programok.
• 30,8 millió dollár az európai menekült-, és migránsválság kezelésére
• 180 millió dollár a jemeni gyerekek számára, ahol csaknem 10 millióan azonnali humanitárius segélyre várnak az egy éve tartó fegyveres konfliktus miatt
• 25,5 millió dollár különít el a gyerekek számára a világ egyik legszegényebb régiójához tartozó Burundiban és segítséget nyújtana az onnan Ruandába és Tanzániába menekült gyerekeknek.
• 188,9 millió dollárt különít el az Észak-Kelet Nigéria konfliktusai okozta humanitárius szükségletek fedezésére Nigériában, Kamerunban, Nigerben és Csádban.



Szerző
Frissítve: 2016.02.10. 22:16

Egy nap, amikor bármit kipróbálhatsz

Publikálás dátuma
2016.02.11. 06:13
A jelentkezők idén már öt vidéki városban is kipróbálhatják álmaik állását FORRÁS: WWW.NEKEDMUNKA.HU
Sportriporter, műsorvezető, állatgondozó, autószerelő, bűnügyi laboráns - csak néhány foglalkozás, melyben a 2015-ös Neked munka, nekem álom elnevezésű nyílt nap résztvevői kipróbálhatták magukat. Idén folytatódik a fogyatékos emberek esélyegyenlőségét segítő program, és Budapest mellett további öt vidéki város segít valóra váltani az álmokat.

A nemzetközi gyökerekkel rendelkező Neked munka, nekem álom nap fogyatékos embereket és a fogadásukra nyitott munkahelyeket köt össze: a jelentkezők kipróbálhatják álmaik munkáját, a résztvevő munkáltatók pedig személyes találkozásokon keresztül szerezhetnek tapasztalatot a fogyatékos emberekről. Tavaly összesen 15 szervezet fogadta a fogyatékos embereket. Az idei program újdonsága, hogy a kiválasztott jelentkezőknek a budapesti helyszínek mellett öt vidéki városban, így Debrecenben, Miskolcon, Pécsen, Szekszárdon és Szegeden is lehetősége nyílik kipróbálni egy napra álmaik állását.

Elkötelezett munkaadóként segédkezik az egyik piacvezető mérnökiroda. Losonczi Tibor, a vállalat vezérigazgató helyettese szerint a kezdeményezés kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy a fogyatékos emberek bebizonyíthassák, ők is képesek ugyanúgy teljesíteni, mint egészséges társaik. Véleménye szerint a nyílt nap keretein belül a munkáltatók igazi tapasztalatot szerezhetnek arról, hogy milyen fogyatékos emberrel találkozni, együttműködni, kommunikálni. A megváltozott munkaképességű embereknek is vannak olyan kompetenciáik, amelyeket a munkáltatók esetleg nem is feltételeznek.

Hasonlóan pozitív élményekről számoltak be a program egyik tavalyi helyszíneként szolgáló közismert parfüméria-láncmunkatársai, Sárkány Márta és Csollák-Maróti Kata. Meglátásuk szerint a nyílt nap igazi mérföldkő volt a dolgozók számára, hiszen még soha nem volt alkalmuk együtt dolgozni fogyatékos emberrel. Noha egy napra is, de megtapasztalták milyen fontos a nyitottság a munkahelyek részéről, hiszen a fogyatékkal élő munkavállalók jóval többre képesek annál, mint azt elsőre gondolnánk: ugyanolyan teljes értékű munkát tudnak végezni, mint bárki más.

Futballedző, énektanár, agykutató – miért ne lehetne bármelyik fogyatékos emberből, akinek tehetsége van? Az idei program előkészítése már zajlik, az alapítvány várja a programra nyitott munkáltatók és az érdeklődő fogyatékos emberek jelentkezését a www.nekedmunka.hu címen.

Szerző
Frissítve: 2016.02.10. 20:02

Vodafone táblagépek az egyenlő esélyekért

Publikálás dátuma
2016.02.11. 06:12
Az egyéni fejlesztésben segít a táblagép FORRÁS: VODAFON
A Vodafone Digitális Iskola Program keretében 16 Vodafone Tab Speed LTE táblagépet vehettek át a napokban a Hajdú-Bihar megyei Hencidán a Fekete Borbála Általános Iskola Csere-Erdő Tagiskolájának diákjai. Az év első néhány hetében a vállalat országszerte 20 iskolába juttat el 1200 darab táblagépet, díjmentesen biztosítja az eszközök oktatási célú használatához szükséges havi 3 GB adatforgalmi keretet, valamint finanszírozza a gyermekek és az érintett pedagógusok internetbiztonsági oktatását.

A több mint 120 éve alapított hencidai iskola 2011-ben csatlakozott a Komplex Instrukciós Programhoz, 2013 augusztusa óta pedig a Fekete Borbála Általános Iskola Csere-erdő Általános Iskolája néven, tagintézményként működik, 2014/15 tanévtől roma nemzetiségi iskolaként. A program az egyéni fejlődést támogató oktatás megvalósítására vállalkozik a digitális eszközök alkalmazásával. A módszertan átvételével a pedagógusok a korábbinál lényegesen nagyobb hangsúlyt tudtak helyezni a halmozottan hátrányos helyzetű diákok egyéni fejlesztésére, a nevelés, az oktatás eredményességének fokozására, az esélyegyenlőség kiteljesítésére, mondta az igazgató asszony.

A Vodafone által elindított, mintegy 4700 gyerek oktatását és több mint 500 pedagógus munkáját támogató Vodafone Digitális Iskola Program legfőbb célja a hátrányos helyzetű fiatalok digitális ismereteinek fejlesztése, és a magyarországi oktatás digitális átalakításának ösztönzése. A Programban résztvevő iskolák közös jellemzője a rendkívüli nyitottság és a befogadó szellem, így nem véletlen, hogy a tanulók között igen nagy arányban találhatunk hátrányos helyzetű, halmozottan hátrányos helyzetű, illetve sajátos nevelési igényű gyermekeket.

A tanulók és a pedagógusok digitális kompetenciáinak fejlesztése mellett az eltérő igényű és eltérő szociális háttérrel rendelkező gyerekek együttnevelése, illetve a tanulmányi eredmények javulása is fontos cél, ebben nyújt segítséget a Stanford Egyetem által kifejlesztett Komplex Instrukciós Program. A Program célja, hogy a tanárok egy olyan, csoportmunka-szervezésen alapuló oktatási módszert sajátítsanak el, amely nem csupán a tudásszint emelkedését, de a folyamatos sikerélményt is biztosítja a gyermekek számára. A módszert a közeljövőben a program keretében további nyolc magyarországi oktatási intézményben is bevezetik. A pedagógusok képzését is a Vodafone alapítványa finanszírozza.

Szerző