A Disney a legerősebb márka a világon

Publikálás dátuma
2016.02.15. 18:04
FOTÓ: Thinkstock
A Disney a legerőteljesebb, az Apple pedig a legértékesebb márka a világon a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat 2016-os Global 500 ranglistája szerint. 

Tavaly a "Star Wars - Az ébredő Erő" film sikerének köszönhetően a Disney szerezte meg a világ "legerőteljesebb" márkájának a rangját. A Disney a lehetséges 100 pontból 92-őt ért el a szubjektív "Brand Strength Index (BSI)" értékelésben, ami azonban csak az egyik eleme a Brand Finance Global 500 márkaérték-ranglista kalkulálásánál figyelembe vett szempontoknak. A dollárban kifejezett márkaérték kalkulációjához a Brand Finance a "royalty relief" metódust alkalmazza, amivel a márka használatáért elméletileg fizetendő licencdíjat lehet kiszámítani.

A Disney egyébként 31,6 milliárd dollárral a 24. a 2016-os márkaérték-ranglistán, amit továbbra is az Apple vezet.

A 145,9 milliárd dolláros márkaértékű Apple mögött a Google a második 94,2 milliárd dollárral. Az Apple márkaértéke 13,7 százalékkal nőtt a 2015-öshöz képest az iPhone 6 és az iPhone 6s piaci sikerének köszönhetően. A Google márkaértéke pedig 22,8 százalékkal emelkedett. A világranglista harmadik helyén a Samsung, a negyediken az Amazon, az ötödiken pedig a Microsoft áll. 

A hatodik helyen álló Verizon 59,8 milliárd dollárral a világ legértékesebb távközlési márkája. A távközlési cégek közül még az AT&T szerepel 58,8 milliárd dollárral a hetedik és a China Mobile 47,7 milliárd dollárral a kilencedik helyen a világ tíz legértékesebb márkája között. A ranglistán a hetedik a WalMart, a tizedik pedig a Wells Fargo.

A Deutsche Telekom 33,2 milliárd dolláros márkaértékkel a távközlési cégek világranglistáján a negyedik legnagyobb, az európai távközlési ranglistán pedig a legnagyobb a 27,8 milliárd dolláros Vodafone és a 19,1 milliárd dolláros Orange előtt.
A német márkák rangsorában pedig immár a második évben a 34,9 milliárd dolláros BMW után a második legértékesebb márka a Deutsche Telekom. Az összesített 2016-os globális rangsorban a BMW a 16., a Deutsche Telekom a 19., a Vodafone a 30., az Orange pedig az 54. legértékesebb márka.

A Brand Finance szakértői szerint egy olyan országban, mint Németország, ahol az autóipar komoly múltra tekint vissza, az a tény, hogy egy távközlési márka egy szinten van az autógyártó cégekkel, a távközlési szektor fontosságának további növekedését mutatja, és összhangban áll a globális trenddel. A német ranglistán egyébként a Mercedes-Benz a harmadik legértékesebb márka, az Allianz a negyedik, a Siemens az ötödik és a Volkswagen a hatodik.

A 2016-os listán az egyik legnagyobb értékromlást a Volkswagen szenvedte el a dízelbotrány miatt, a 18. helyről az 57.-re esve vissza. A német márkák rangsorában a Volkswagen tavaly még a harmadik volt a Mercedes-Benz előtt.

Szerző

Németország képes finanszírozni a bevándorlók fogadását

Az élénk belső keresletre támaszkodó gazdasági növekedés tavalyihoz hasonló mértékű folytatódását és csökkenő inflációt jelez előre az idei évre február havi jelentésében a Deutsche Bundesbank.

A tavalyi utolsó negyedévben a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis előzetes kalkulációi szerint 0,3 százalékkal nőtt a német bruttó hazai termék (GDP) az előző negyedévhez képest, mindenekelőtt az élénk lakossági fogyasztásnak köszönhetően. A statisztikai hivatal adatai szerint az export azonban megszűnt a növekedés motorjának lenni.

A német szövetségi jegybank, a Bundesbank február havi jelentésében a negyedik negyedévihez hasonló, elsősorban a javuló foglalkoztatási helyzetből eredő belső keresleti impulzusokra támaszkodó gazdasági növekedést prognosztizált az idei első három hónapra.  Az energiaárak csökkenése növeli a lakosság szabadon elkölthető jövedelmét - állapítja meg a jelentés.

A köz- és a magánszféra növekvő megrendeléseinek köszönhetően az év elején újabb lendületet vesz az építőipari konjunktúra. A vállalati szféra egyre nagyobb hajlandóságot mutat a Bundesbank megállapítása szerint eszközberuházásainak fokozására, a vállalatok egy része már kapacitásának felső határánál termel.

Ahhoz azonban, hogy a gazdasági növekedés még nagyobb lendületet vehessen és a vállalatok tovább növelhessék eszközberuházásaikat, arra lenne szükség, hogy az év második felében a külföldi kereslet helyreállásával ismét felpörögjön a feldolgozóipari konjunktúra - fogalmaz a Bundesbank jelentése.

Az olajárak csökkenése miatt az idén a korábban jelzettnél lényegesen kisebb lesz az infláció. A Bundesbank közgazdászai a decemberi prognózisukban jelzett egy százalék helyett az európai uniós harmonizált fogyasztói árindex (HICP) 0,25 százalékos növekedésével számolnak az idei évre.

A Bundesbank becslése szerint a német költségvetés az idén hitelfelvétel és a deficitkorlátok átlépése nélkül képes lesz finanszírozni a bevándorlók integrálásának milliárdos költségeit. A szövetségi költségvetés tavaly 12 milliárd eurós többlettel zárt.

Szerző

Oktatás - Valódi tárgyalásokat sürget az Együtt

Az Együtt - a Korszakváltók Pártja szerint az oktatásban valódi tárgyalásokra van szükség, méghozzá azokkal a szereplőkkel, akik tényleg tehetnek a gyermekekért.

A független képviselő Szelényi Zsuzsanna hétfői, budapesti sajtótájékoztatóján arról beszélt, hogy a múlt hét végén több ezer tanár és szülő vonult az utcára, mert féltik a gyermek jövőjét. Eközben a "tudásellenes kormány" nem érti meg, hogy miről szól a 21. század, ahol az oktatásnak az lenne a feladata, hogy minden gyermek eljusson a képességei maximumához - tette hozzá.

A politikus másik témára áttérve azt mondta, különös aggodalommal figyelik, hogy miről fog szólni Orbán Viktor miniszterelnök moszkvai látogatása. Szelényi Zsuzsanna szerint a magyar kormány jelentősen alulértékeli a "putyini Oroszország rezsimje" által jelentett veszélyt, és ettől a látogatástól semmi jót nem lehet várni.

Szerző