Nem kell már sokat várniuk a Forma-1 szerelmeseinek, hogy a tavaly november 29-i Abu-Dzabi Nagydíj után újra felbőgjenek a versenymotorok – igaz, ezúttal egy teszten kerül erre sor. Szűk egy hónappal az idénynyitó Ausztrál Nagydíj előtt (március 20.) Barcelonában először köröznek majd a csapatok jövő hétfőtől csütörtökig (február 22-25.) az idei autókkal. Bár januárban a Pirelli gumiszállítócég jóvoltából már volt egy teszt a franciaországi Paul Ricard versenypályán, azon csak a Ferrari, a Red Bull és a McLaren Honda vett részt, ráadásul a 2015-ös modellekkel.
A sztárcsapatok pilótapárosai nem változtak erre a szezonra, azonban három tényező nagy hatással volt az idei rajtrács képére: a Renault felvásárolta a Lotust, az amerikai Haas belépésével tízről tizenegyre nőtt a Forma-1-es istállók száma, míg a tavaly sereghajtó Manor versenyképes Mercedes erőforrást kapott. A huszonkét kiadó ülésből már csak egy kiadó. Az már most biztos, hogy legalább két újonc pilótát avat a sportág. Egyikük a brit Jolyon Palmer, akinek édesapja az 1983 és 1989 között a Forma-1-et is megjáró Jonathan Palmer. A 25 éves Jolyon 2014-ben GP2-es világbajnok volt, majd pedig a száguldó cirkuszbeli Lotus tesztpilótájaként szerepelt. Miután a Renault felvásárolta az istállót, bejelentette, hogy a távozó Romain Grosjean helyére – aki a Haast választotta – igazolja le Palmert, míg csapattársaként megmarad a venezuelai Pastor Maldonado.
Igen ám, de a rendszerint számos balesetet okozó versenyző hazája megszüntette az évi 40 millió eurós támogatást, amivel minden évadban bevásárolta a sorozatba. Maldonadónak a venezuelai exelnök, Hugo Chávez jó barátja volt, így az állami olajtársaság, a PDVSA pénzelte. Csakhogy Chávez meghalt, pártja a legutóbbi parlamenti választásokon vereséget szenvedett, az új vezetés pedig elzárta a pénzcsapot. Ennek ellenére szép emlékekkel távozhatott a mezőny egyik legszerényebb képességeivel rendelkező pilóta, hiszen a 2012-es Spanyol Nagydíjat megnyerte.
A Renault másik ülését a hányattatott sorsú Kevin Magnussen kapta meg. A 23 éves tehetség 2014-ben mind a tizenkilenc futamon rajthoz állt a McLaren-Mercedes színeiben. Rögtön az első futamán (Ausztrál Nagydíj) a második helyen zárt, igaz, ehhez kellett neki Daniel Ricciardo kizárása is. A következő szezonra viszont az akkor már Honda-motorokkal versenyző McLarennek helyet kellett csinálnia a Ferraritól érkező Fernando Alonsónak. Magnussen végül alulmaradt a választásban a veteránnak számító, világbajnok Jenson Buttonnal szemben.
Mivel Alonso azonban egy sérüléssel kezdte a 2015-ös szezont, egy futamon rajthoz állhatott a dán versenyző is, de csak a 18. helyen zárt. "Ha csak nagy nehézségek árán tudtak választani közte és Button között, az már sokat elmond róla. Biztosan motivált lesz, hogy megmutassa, miért nem kellett volna megválniuk tőle" – vélekedett Magnussenről csapattársa, Palmer.
Szintén visszatérőnek számít Esteban Gutiérrez, aki a debütáló Haas csapatához került. A 24 éves mexikói pilóta 2013 és 2014 között 38 versenyen vett részt a Sauberrel, a 2015-ös szezonban viszont egyszer sem állt rajthoz. Az ő csapattársa lesz a már említett Romain Grosjean. Gyakorlatilag ő a mezőny legnagyobb sztárja azok közül, aki istállót váltott. Az amerikaiak egyértelműen őt akarták a csapat arcának, ezt a fizetése is mutatja: 4,5 millió dollárt plusz bónuszokat kap évente, mely keresettel a 9. helyen áll a pilóták rangsorában. Bár a Haasnak a semmiből kellett felépítenie az istállót, és az európai versenypályák terén sincsen nagy tapasztalata, rendben halad az előkészületekkel.
A tavalyi Marussia ebben az évben Manorként versenyzik tovább, ráadásul a Ferrari-motorok helyett Mercedes-erőforrást kapott. A Renaulthoz hasonlóan náluk is lesz egy újonc a német túraautó-világbajnokság (DTM) tavalyi – egyben legfiatalabb – győztesének személyében: a Mercedeshez közelálló német Pascal Wehrlein kap lehetőséget. A 21 éves tehetséges pilótának köszönhetően a német motorszállító az egyik szélcsatornáját is kölcsönadja a Manornak. Az egyetlen kiadó hely a mezőnyben az alakulat másik ülése.
A finn Ilta Sanomat lap szerint az indonéz Rio Haryanto, az amerikai Alexander Rossi és a brit Will Stevens is lehetőséget kaphat majd a versenyzésre hét-hét futam erejéig, fejenként 5 millió dollárért. Ezt a szabályok megengedik: minden csapat maximum négy pilótát versenyeztethet a szezon során, és mindegyikük jogosult pontot szerezni. A lap úgy tudja, Rossi az amerikai földrész futamain, Stevens Európában, Haryanto pedig Ázsiában vezethet.