A tananyag mennyisége

A múlt szombati pedagógus tüntetés kapcsán újra felmerült bennem a kérdés: hova? Mármint, hova csökkentsük a tananyag mennyiségét, amikor az ATV-n, a Vakkomondorban megkérdezik az utca emberét, ki volt Szulejmán, és megérdemli-e, hogy szobrot állítsanak neki Szigetváron(!), Mire a többségnek a leghalványabb sejtelme sincs róla, ki volt és mit csinált. Hova, amikor az utca emberének fogalma sincs, mire emlékezünk október 6-án, és amikor megkérdezik, azt feleli, hogy nem vagyok idevalósi? Amikor egy áruházban azt mondják be a hangosbeszélőn, hogy áruházunk nyitvatartása 12 óráig üzemel? Amikor emberek képesek azt mondani, hogy "kilegyenérdemesmenni"? Amikor a fiatalok nem képesek fejben összeadni(!) kétjegyű számokat? A tananyag mennyiségét nem kellene csökkenteni, csupán át kell gondolni, hogy kinek, mikor és mit tanítsunk meg. Például, tényleg szükség van arra, hogy az általános iskolában a gyerekek integrál és differenciálszámítást tanuljanak? Nincs. Valóban muszáj mindenkinek ismernie az összes jelentős (és kevésbé jelentős) német, angol, francia, stb. költőt és írót? Nem. A többség tanuljon meg kettőt-hármat a különböző korszakok képviselői közül, a többit tanulják meg azok, akik irodalomtörténésznek készülnek. Muszáj mindenkinek ismernie az összes létező és már nem létező ország összes történelmi eseményét? Nem. Tanulják meg a magyar történelmet alaposan, ismerjék meg Európa történelmét kicsit részletesebben, és a többi ország történelmének legfontosabb eseményeit. A többit tanulják meg azok, akik maguk is tanítani vagy kutatni akarják a történelmet. Ezzel szemben arra szükség lenne, hogy idegen nyelvet mindenki heti minimum 5 órában tanuljon. Heti két órában ugyanis nem lehet egy nyelvet sem megtanulni. A fenti példák némelyike azt mutatja, hogy még a magyart sem. Az óvodában pedig nem számítástechnikát kell tanítani, hanem a magyar nyelv helyes használatát. És ha magyarul már helyesen beszél a gyerek, utána elkezdhet ismerkedni az idegen nyelvekkel és a számítástechnikával.

122 milliót csaltak ki a Mazsihisztől ismeretlenek

Publikálás dátuma
2019.02.23 19:56
MTI Fotó: Kallos Bea
Annyit tudni csak, hogy magyar számlán landolt a pénz. Feljelentést tettek, és egy belső vizsgálat nyomán kirúgtak két munkatársat.
Csalók vették rá a Mazsihisz munkatársait, hogy egy másik bankszámlaszámra utalják a budapesti Rumbach Sebestyén utca zsinagóga felújítására szánt pénz egy részét - írja a hvg.hu. A Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége még február elején jelentetett meg egy közleményt honlapján arról, hogy
"súlyos pénzügyi – mintegy 122 millió forint értékű – bűncselekmény sértettjeként ismeretlen elkövető ellen feljelentést tett a Budapesti Rendőr-főkapitányságon".
Az ügy a Rumbach Sebestyén utcai zsinagóga felújítását végző fővállalkozó egyik számlájának kifizetésével kapcsolatos. Az izraeli sajtóban megjelent hírek szerint a csalást januárban követték el, a telefonos és e-mail-es megtévesztés pedig arra irányult, hogy a csalók két Mazsihisz-munkatársnál elérjék, hogy az általuk kezelt bankszámlára utaljanak. A hvg.hu úgy tudja:
egy hazai bankszámlaszámról van szó, és a csalók a hiteleshez megtévesztésig hasonlító igazolással erősítették meg a "megváltozott számlaszámot".
A Mazsihisz vezetése a bűncselekmény miatt nem csupán feljelentést tett, de azonnali belső vizsgálatot is elrendelt. Két dolgozótól váltak meg, akik egyike vezető beosztásban volt. A lapok által idézett jelentés szerint bár a Mazsihisz áldozata volt a csalásnak, a munkatársak hibát követtek el.
A Rumbach-zsinagóga felújítása az esettől függetlenül zavartalanul halad tovább.
Frissítve: 2019.02.23 20:02

Kisorsolták az ötös lottó nyerőszámait

Publikálás dátuma
2019.02.23 19:47
Illusztráció/Népszava
Az ötös lottó televízióban közvetített számsorsolásán az alábbi nyerőszámokat húzták ki:
Nyerőszámok: 11 (tizenegy) 27 (huszonhét) 46 (negyvenhat) 48 (negyvennyolc) 87 (nyolcvanhét) Joker: 600945
Szerző