Bár nyolcvanmilliárd forintos állami támogatást kapott a köztévé, A Dal című produkciónak még arra sem futja, hogy az énekesek fellépését finanszírozza. A versenyen induló harminc előadónak saját zsebből kell fizetnie a látványelemek költségeit. Az előadókat megdöbbentette az MTVA kicsinyesnek tűnő szűkmarkúsága - írja a lap. Miután alaposan megterveztük a szerkesztőkkel és a technikusokkal a látványt, váratlanul egy csekk landolt a postaládánkban. Először nem értettük, aztán rájöttünk, hogy a műsort készítő produkciós iroda akarja velünk elszámoltatni a színpadi kellékek árát – panaszkodott a Borsnak A Dal egyik versenyzője.
A lap érdeklődésére az MTVA munkatársa cáfolták, hogy az énekeseknek bármilyen jellegű költséget ki kellene fizetniük: a ledfalakon megjelenő animációkat, valamint az egyéb alaplátványelemeket a produkciók, illetve a kreatív csapat közösen találja ki, ezek költsége az adás gyártóját terheli, nem a fellépőt – nyilatkozták a köztévé névtelenséget kérő munkatársai.
Igaz, hogy a ledfalon kívül viszont még sok minden színesíti a színpadképet, ami sok pénzbe kerül. Ezt szinte bármelyik énekes vagy menedzser készségesen elmondta a Borsnak, de szintén név nélkül. A vokalistákat, a zenészeket, a táncosokat saját zsebből fizeted – magyarázta az egyik előadó menedzsere. Három-négyszázezer forintot már akkor elköltesz, amikor még nem történt semmi – tette hozzá egy másik érintett.
A teljes cikk itt olvasható.