Flashmob a Nyugatinál

A nevetés gyógyít! Gyógyítsuk önmagunkat együtt! szlogennel rendezett flashmobot délután Budapesten a NőszinTe Közösség. 

A Nyugati téri forgóóra alatt több százan gyűltek össze, hogy nevetés rekordot állítsanak fel. Ez amolyan főpróbája volt a március 8-ára meghirdetett akciónak, amelynek célja, hogy ráirányítsa a figyelmet a nőkre, a szebbik nem gondolkodásmódjára. A nőnapon délben a harangok azokért szólnak, akik képesek közvetíteni az akaratukat, és képesek egymásért tenni, elismerni, támogatni - olvasható a Facebookon. A február elején alakult civil közösség célja a társadalmi béke kialakítása, erősítése a nők felelős közreműködésével, a női tulajdonságokra, a szeretetre, a szelídségre, az őszinteségre és az odafordulásra építve. Olyan civil kezdeményezésről van szó, amely nem irányul senki ellen, de erősíteni kívánja a nők társadalmi megbecsülését, önbecsülésük növekedését, a nők munkamegosztásban való szerepének, súlyának növelését.

Szerző

Agymosó reklámokkal népszerűsítik az Origót a TV2-n

Publikálás dátuma
2019.04.20 16:03
Illusztráció
Fotó: Shutterstock
Más hirdetésekben bukkan fel a kormánypárti portált népszerűsítő képsor, a szintén a kabinethez közel álló hírcsatorna reklámjaiban.
Kevesebb mint egy másodpercig látható az Origo hirdetése az TV2 reklámblokkjaiban, ráadásul az is más hirdetésekbe ágyazva – szúrta ki a 444.hu egyik olvasója. Az ügy miatt a Momentum a Nemzetközi Média és Hírközlési Hatósághoz (NMHH) fordult, mivel úgy gondolják, hogy a tizedmásodpercekben mérhető reklám manipulatívan hathat a nézőkre.
A reklámtörvény valóban tiltja a tudatosan nem észlelhető reklámokat, a 2008. évi XLVIII. törvényben így definiálják: „olyan reklám, amelynek közzétételekor – az időtartam rövidsége vagy más ok következtében – a reklám címzettjére lélektani értelemben a tudatos észleléshez szükséges ingerküszöbnél kisebb erősségű látvány, hang- vagy egyéb hatás keltette inger hat”. 
Kérdés, hogy az NMHH, ami egyszer már jóváhagyta a TV2 hasonló – az MVM paksi atomerőművet propagáló - villantós reklámját, mit tesz ebben az esetben. A médiahatóság korábbi érvelése az volt, hogy a nézők tudatosan észlelték az MVM reklámszpotját, és jelentették be, tehát nem lehet szó tudat alatti észlelésről. Csakhogy a reklámtörvény a lélektani értelemben vett észlelést említi, ami nem csupán a villanás felismerését jelenti, de az is, ahogyan reagálunk a reklámra, ahogyan viszonyulunk hozzá. Egy 15-30 perces reklámról el tudjuk dönteni, hogy tetszik vagy sem, érdekes vagy érdektelen számunkra, de egy mosóporhirdetés közben felvillantott logóhoz, szlogenhez nem lehet ugyanígy viszonyulni.
A sors fintora, hogy 2014-ben az akkor még nem kormányhoz közeli Origo Tech rovata fejtette ki részletesen, mit lehet és érdemes elrejteni egy videó 25. képkockájában
Frissítve: 2019.04.20 16:12

Piros Zsombor nem jutott tovább a budapesti tenisztornán

Publikálás dátuma
2019.04.20 15:45

Fotó: AFP/ Robert Szaniszlo
A magyar játékos három játszmában maradt alul a német Yannick Madennel szemben.
Piros Zsombor nem jutott tovább a szombati selejtezőből a Hungarian Open elnevezésű, 524 340 euró (165,2 millió forint) összdíjazású salakpályás férfi tenisztornán, amelynek a budapesti Sport11 Sportcentrum ad otthont. A világranglistán 370., 19 éves magyar játékos három játszmában maradt alul a német Yannick Madennel szemben, aki 108. a nemzetközi rangsorban. A 29 éves rivális szűk egy óra alatt nyerte a nyitószettet, Piros azonban remek tenisszel bő fél óra alatt hozta a másodikat, így kiegyenlített. A döntő szettben a német elhúzott 3:0-ra, s bár a magyar játékos 3:2-re még visszazárkózott, saját adogatását elveszítette, s a fordításra már nem maradt esélye a 2 óra 38 percig tartó meccsen. Sikerével Maden jutott tovább a selejtező első köréből, ahonnan két győzelemmel lehet felkerülni a főtáblára. A torna főtábláján négy magyar érdekelt: Valkusz Máté és Balázs Attila egyesben, Nagy Péter és Borsos Gábor pedig a párosok között bizonyíthat. 

Eredmény, selejtező, 1. forduló:

Yannick Maden (német)–Piros Zsombor 6:4, 1:6, 6:3

Szerző