Forma-1;Ausztrál Nagydíj;Lewis Hamilton;

2016-03-19 17:24:00

Botrányba fulladt az Ausztrál Nagydíj időmérője

Az Ausztrál Nagydíj előtt fogadta el a Forma-1 szabályalkotó testülete az új időmérős szabályt, melynek az értelmében mind a három szakaszban egy bizonyos idő után 90 másodpercenként kiesnek a leglassabb pilóták. Az időmérő edzésen azonban kiderült, hogy az ötlet katasztrofális volt, ezért már a következő versenyre visszaállíthatják a régit - írja a Faktor.

Ahogy már beszámoltunk róla: az időmérő edzés lebonyolítását érintő változtatások a szezon első kvalifikációja alapján nem érték el a kívánt hatást: bár az első szakaszban valóban sokat köröztek az autók, a második és a pole pozícióról döntő harmadik rész jóval a rendelkezésre álló idő előtt véget ért. A Ferrari pilótái az utolsó percekben már nem is hajtottak ki a pályára, Rosberg volt az egyetlen, aki még megpróbálta megverni Hamiltont, de nem járt sikerrel. A időmérőből még másfél perc volt hátra, amikor Hamilton már a közönséggel ünnepeltette magát, miközben a tavalyi rendszerben ilyenkor még nagy csata zajlott a pályán az első rajthely megszerzéséért. Az is sokatmondó, hogy a harmadikként záró Vettel farmerban jelent meg a sajtótájékoztatón, mert bőven volt ideje átöltözni, és levenni az overállját.

Íme az indok: Ausztráliában nagyjából 1:24-25 másodperc alatt lehet körbeérni, ha az átlagot nézzük, így az, akinek 90 másodperce maradt javítani, inkább nem is próbálkozott, hiszen csak egy felvezető körre lett volna ideje. Ezért mind a három szakaszban az történt, hogy mindenki gyorsan kiment a pályára, ment egy gyors kört, akinek pedig javítani kellett volna, az inkább már spórolt a gumikkal a versenyre. De a szabályok miatt például Esteban Gutiérrez olyan köridővel sem folytathatta az időmérőt, amellyel az előző rendszerben simán bejutott volna a második szakaszba.

Az F1 főnöke, Bernie Ecclestone elismerte, hogy az új rendszer kudarcot vallott, és ő maga szívesen visszatérne a régi szisztémához (Ecclestone egyébként akkor is a régi időmérős rendszer mellett volt, amikor a csapatok megszavazták az újat). Vasárnap megvitatják a csapatok a helyzetet, a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azt mondta, hogy a régi rendszerhez  már az április elején megrendezésre kerülő Bahreini Nagydíjon visszatérhetnek.

A győztes Hamilton szerint nem kéne eltörölni azonnal az új szabályt, csak annyit kéne tenni, hogy több gumit és időt kellene adni a versenyzőknek, és akkor működhetne az elképzelés - számolt be az időmérőn történtekről a Faktor.