Az utolsó órákig várakoztak a Tanítanék Mozgalom képviselői, ám legutolsó információink szerint a kormány nem kezdeményezett egyeztetéseket a több mint félszáz oktatással foglalkozó szakmai és civil szervezetet tömörítő Civil Közoktatási Platform 12 pontos, azonnali megoldásokért kiáltó követeléslistájáról, és bár arra a március 15-i Kossuth téri tüntetésen felszólították őket, bocsánatot sem kértek azoktól, akiknek munkáját, életét intézkedéseikkel megnehezítették, nyilatkozataikkal pedig megsértették. Pukli István, a budapesti Teleki Blanka Gimnázium igazgatója a Tanítanék Mozgalom képviseletében adott ultimátumot a kormánynak, hogy ha március 23-án nem lépnek, egy héttel később, március 30-án reggel 8 és 9 óra között polgári engedetlenségi akció keretében munkabeszüntetésre szólítják fel az ország összes iskoláját és mindenkit, akinek fontos a közoktatás ügye.
A bejelentés meglepetésként érte a tanár szakszervezeteket, különösen a Pedagógusok Szakszervezetét (PSZ), mivel a Mozgalom képviselői nem tájékoztatták őket előzetesen a tervezett sztrájkról (a PSZ a Pedagógusok Sztrájkbizottsága tagjaként ráadásul már tárgyal a kormánnyal 25 pontos követelésükről). Pukli István hétfőn egyeztetett Galló Istvánné PSZ-elnökkel, ám a szakszervezet javaslatát elvetették. A PSZ hivatalosan nem támogathat egy, a sztrájktörvényt megkerülő "vadsztrájkot", ezért inkább azt vetette fel, hogy a tanárok munkaidő után tiltakozzanak az iskolák előtt, ezzel viszont erejét vesztette volna a Mozgalom akciója. Galló Istvánné közölte: tudomásul veszik a Mozgalom döntését, és visszavonják javaslatukat. Ezt azzal indokolta, hogy nem akarják megosztani a pedagógusokat.
"A civil szervezeteknek is szükségük van a szakszervezetekre, és a szakszervezeteknek is a civil szervezetek támogatására, ugyanakkor azt határozottan ki kell jelenteni: a szakszervezet olyan polgári engedetlenségre, amelynek jogkövetkezményei lehetnek, nem biztathatja a kollégákat, de le sem beszélhet róla senkit" - mondta. Hozzátette: szabad véleménynyilvánításra vonatkozó álláspontjukat fenntartják, és saját sztrájk szervezéséről sem mondtak le, ha a kormánnyal nem sikerül megállapodni. A tárgyalásokkal kapcsolatban azt mondta: több pontban megállapodás közeli állapotra jutottak, ám néhány kérdésben a kormány nem akar engedni, a szakszervezetek viszont minden ponthoz ragaszkodnak. Leszögezte: a tárgyalásokat hamarosan "így vagy úgy, de le fogják zárni".
A Tanítanék Mozgalom akcióját véglegesen csütörtökön hirdetik meg.
Akik tanítani akarnak
A gyerekekért felelősséget érző pedagógusok tanítani akarnak - jelentette ki Pósán László fideszes politikus Debrecenben tartott szerdai sajtótájékoztatóján. Az Országgyűlés kulturális bizottságának alelnöke beszélt arról is, hogy a kormány már számos kérdésben megállapodott az oktatásban részt vevő szervezetekkel a köznevelési kerekasztal berkeiben, s szerinte ezt a pedagógusok is egyre inkább felismerik. Ezt abból gondolja, hogy kedden kilenc iskola igazgatója nyílt levélben közölte, még több időt kell adni a kormánynak, hogy rendet tegyen a közoktatásban, szerintük megindult a párbeszéd az oktatásirányítás és a pedagógusok között.
A Tanítanék Mozgalom, a mögötte álló 950 intézmény, 70 szakmai szervezet és több mint 35 ezer magánszemély valamiért nem így érzékeli. Mindenesetre Pósán Lászlónak igaza van abban, hogy a gyerekekért felelősséget érző pedagógusok tanítani akarnak. Éppen ezért a gyerekekért felelősséget érző pedagógusok ott voltak a február 3-i miskolci demonstráción, ott voltak a február 13-i, majd március 15-i, több tízezres Kossuth téri tüntetésen.
A gyerekekért felelősséget érző pedagógusok tanítani akarnak, nem pedig felesleges adminisztrációval tölteni az idejüket. A gyerekekért felelősséget érző pedagógusok tanítani akarnak, nem pedig összegányolt egyentankönyvekből ledarálni a tananyagot. A gyerekekért felelősséget érző pedagógusok tanítani, nem pedig agymosott alattvalókat nevelni akarnak. A gyerekekért felelősséget érző pedagógusok tanítani akarnak, nem pedig megfélemlítve, elhallgattatva, egymás ellen hangolva túlélni a Klik-uralom alatt. A gyerekekért felelősséget érző pedagógusok tanítani akarnak, és ha ebben akadályozza őket egy torz, félresikerült rendszer, erre szeretnék felhívni a döntéshozók figyelmét.
A gyerekekért felelősséget érző pedagógusok tanítani akarnak, és azt is szeretnék, hogy a hatalom hallgassa meg, ne pedig válogatott ocsmányságokkal mocskolja őket. A gyerekekért felelősséget érző pedagógusok számára a diák nem munkaeszköz, nem csak egy strigula a papíron. A gyerekekért felelősséget érző pedagógusok azt szeretnék, hogy manipuláció, csúsztatás és házi kerekasztal tárgyalások helyett a kormány kezdjen érdemi egyeztetéseket a közoktatás valódi szereplőivel. A gyerekekért felelősséget érző pedagógusok azt szeretnék, hogy kritikájuk miatt ne ellenségként, hanem partnerként tekintsenek rájuk. Ha a hatalom erre nem hajlandó, a gyerekekért felelősséget érző pedagógusok és a velük szimpatizálók, szolidaritást vállalók bármeddig hajlandóak elmenni a diákokért, az országért. A jövőnkért.