A kerékpáros infrastruktúra tervezett visszafejlesztése olyan egyirányú gondolkodásról tesz tanúbizonyságot, amely már nemcsak a kerékpárosok, de minden budapesti közlekedő számára kártékony.
1. Tarlós István nem veszi figyelembe, hogy az elmúlt két-három évtizedben megtízszereződött a biciklizők száma Budapesten.
2. Nem veszi figyelembe, hogy a kerékpározás ma már nemcsak sport vagy hobbi, hanem a városi közlekedés egyik valódi alternatívája.
3. A főpolgármester figyelmen kívül hagyja azt is, hogy a kerékpáros infrastruktúra kétezres évek óta zajló fejlesztése a dugók és a levegőszennyezés csökkentését szolgálja.
4. Tarlós István sajnos azt sem látja: minden modern nagyváros elsősorban a közösségi, a gyalogos és a kerékpáros közlekedés fejlesztésére koncentrál – épp a fentiek miatt.
5. A főpolgármesternek inkább arra kellene figyelnie, hogy megteremtse a biztonságos kerékpározás feltételeit ott, ahol ez jelenleg még veszélyes vagy problémás, nem pedig ellehetetleníteni egy komplett közlekedési módot.
Azt javasoljuk Tarlós Istvánnak, ne várja meg, míg a kerékpárosok százezres demonstrációt tartanak! A városvezetés azzal jár jobban, ha ezt a kártékony tervet maga vonja vissza és nem várja meg, míg a budapesti közlekedők százezrei söprik el. Tanuljanak a „vasárnapi leckéből”!
Horváth Csaba,
a Fővárosi Közgyűlés MSZP-s képviselői nevében
lásd még: Egy radikális kisebbség gátlástalan terrorja? - Tarlós és a kerékpárosok