Tizenharmadik alkalommal látogat a Forma-1 mezőnye Kínába, ahol a háromszoros világbajnok Lewis Hamilton az úr, ugyanis eddig már négyszer diadalmaskodott. Ennek ellenére nem lesz könnyű dolga a távol-keleti futamon a brit versenyzőnek, mivel már a szabadedzések előtt kiderült, hogy biztonsági okokból váltót cseréltek az autójában, így öthelyes rajtbüntetéssel kezdi meg a vasárnapi viadalt. "Ha már szerda reggel hallod, hogy valószínűleg hátrébb sorolnak a rajtrácson, az kicsit megváltoztatja a hétvégére kitűzött céljaidat, és a gondolkodásmódodat – magyarázta Hamilton, aki a szankció ellenére is futamgyőzelemre hajt. – Számomra ez a kihívás egy lehetőség. Inkább versenyzek egy jót, minthogy az élről indulva unalmasan teljen a futam." A 31 éves pilótának pedig szüksége lenne a jó helyezésre, hiszen legfőbb riválisa, a szintén Mercedes-versenyző Nico Rosberg 17 egységgel áll előtte a világbajnoki pontversenyben.
A hétvégének két nagy visszatérője lesz. Egyrészt a tavalyi időmérő rendszer, miután a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hétfőn eldöntötte, hogy nem erőlteti tovább az új szisztémát. A reform szerint a három szakaszból álló kvalifikáció során bizonyos idő elteltével egyesével estek ki a pilóták. A Kínai Nagydíjon visszatérő rendszer alapján továbbra is három etapból áll majd az időmérő edzés: a Q1 és a Q2 végén hat-hat versenyző búcsúzik, míg a Q3-ban a top tíz pilóta küzdhet egymással.
Másrészt újra a pályán láthatjuk majd Fernando Alonsót. A McLaren-Honda spanyolja még a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon szenvedett egy óriási esést követően bordasérülést. Emiatt Bahreinben nem is állhatott rajthoz, helyette a belga Stoffel Vandoorne indult, aki megszerezte a Honda idei, és saját pályafutásának első pontját. Alonsónak véglegesen a tegnapi első szabadedzést követően adtak zöld jelzést. Bár az ítélet előtt a kétszeres világbajnok tagadta, hogy bármilyen fájdalma lenne, utána azért beismerte: a kanyarokban még érez valamit. "Egész jó volt, nagyon hiányzott már, hogy autóba ülhessek. Kicsi fájdalmaim vannak, ami természetes. Ezen a pályán nagyon hosszú jobbkanyarok vannak, ami talán nem a legideálisabb az én helyzetemben" – mesélte az első gyakorlást követően a 34 éves pilóta. A FIA azonban csak azzal a feltétellel adta meg neki a versenyengedélyt, ha fájdalom esetén félreáll a pályán, és feladja a futamot.
A pénteki első szabadedzést – a papírformát igazolva – a két Mercedes nyerte Rosberg, Hamilton sorrendben. A második gyakorláson viszont megtáltosodtak a Ferrarik: Räikkönen és Vettel megelőzte a német istálló pilótáit. A Kínai Nagydíj mai időmérő edzése 09.00 órakor (Tv: M4 Sport), míg a vasárnapi futam 08.00 órakor (Tv: M4 Sport) kezdődik.
Kínai Nagydíj
Első verseny: 2004
Legtöbb győzelem: Lewis Hamilton (brit) 4
Pálya hossza: 5,451 kilométer
Körök száma: 56
Körrekord: Michael Schumacher (német, Ferrari) 1:32.238
Korábbi győztesek
2015: Lewis Hamilton (Mercedes)
2014: Lewis Hamilton (Mercedes)
2013: Fernando Alonso (Ferrari)
2012: Nico Rosberg (Mercedes)
2011: Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes)
2010: Jenson Button (McLaren-Mercedes)
2009: Sebastian Vettel (Red Bull)
2008: Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes)
2007: Kimi Räikkönen (Ferrari)
2006: Michael Schumacher (Ferrari)
2005: Fernando Alonso (Renault)
2004: Rubens Barrichello (Ferrari)
A világbajnokság állása
Pilóták: 1. Nico Rosberg (német, Mercedes) 50 pont, 2. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 33, 3. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull) 24, 4. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 18, 5. Romain Grosjean (francia, Haas) 18, 6. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 15. Konstruktőrök: 1. Mercedes 83 pont, 2. Ferrari 33, 3. Red Bull 30, 4. Williams 20, 5. Haas 18, 6. Toro Rosso 11.