A gond forrása, hogy a Quaestor Értékpapír Zrt. több ügyfél esetében is hibásan számíthatta ki a kötvények után járó kamatok összegét. Ugyanis a Quaestor Hrurira által kibocsátott kötvényeket nemcsak kibocsátáskor, hanem utólag, a kötvények másodpiacán is meg lehetett venni bruttó árfolyamon, tehát az adott idő alatt felhalmozott kamatokkal növelt értéken. Az elszámoló levelekből úgy tűnik, az alap egy kalap alá vette mindkét ügyféltípust:
Vagyis ugyanakkora kamatot vontak le attól az ügyféltől, aki kibocsátáskor vette meg a kötvényt, mint attól, aki a lejárat előtt egy hónappal. Holott utóbbi esetben a bruttó árfolyamon vett kötvény nem egyenlő a kifizetett hozammal, ez esetben csak az utolsó hónap jóváírt hozamát kellett volna levonni a kárrendezés összegéből.
A károsultaknak az értesítő levelek megérkezésétől számítva 30 napjuk van arra, hogy elutasítsák a levélben szereplő kárrendezési összeget, ellenkező esetben az alap automatikusan utalja majd számukra a kiszámolt összeget.