Ahogyan arról már lapunk beszámolt, az Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózata (TISPOL) által végzett ellenőrzés 874 magyarországi helyszínére összesen mintegy 650 javaslat érkezett a lakosságtól.
Az akcióban csak a sebességhatár betartását ellenőrizték, hiszen a rendőrség véleménye szerint az akció célja nem a büntetés volt, hanem az életmentés. Erre nagy szükség is van, a statisztikai adatok szerint ugyanis 2015-ben 16 241 személyi sérüléssel járó közlekedési baleset történt Magyarország közútjain, ami csaknem 2,5 százalékos növekedést jelent az előző évihez képest. A legtöbb baleset (30 százalék) pedig gyorshajtás miatt következett be. Az okok között tavaly a második helyen (25 százalékkal) az elsőbbségi jog meg nem adása állt, míg a harmadikon 17 százalékkal, a kanyarodási szabályok áthágás.
Az akció érdekessége volt, hogy a hatóság kameráival egy helyszínen legfeljebb négy órán keresztül ellenőrizte a forgalmat. Ezzel egy eszközt akár hat-hét helyen is bevetettek.
A tavalyi összeurópai ellenőrzési akció során a legtöbb gyorshajtót Németországban (mintegy 11 ezer) és Olaszországban (5,5 ezer) fogták el, Magyarország a harmadik helyre került 5 ezer gyorshajtóval. Megkerestük a rendőrséget, hogy megtudjuk, előzetes adataik alapján hogyan alakultak az idei eredmények. Szerettünk volna továbbá választ kapni arra is, hogy akadt-e bármiféle kirívó eset az akció során, egyelőre választ nem kaptunk.