Hamilton győzött az Orosz Nagydíj szabadedzésén

Publikálás dátuma
2016.04.29. 17:11
FOTÓ: Clive Mason/Getty Images
A világbajnoki címvédő Lewis Hamilton volt a leggyorsabb a Forma-1-es Orosz Nagydíj pénteki második szabadedzésén.

A Mercedes brit pilótája több mint hat tizeddel ment jobb időt, mint a második négyszeres világbajnok német Sebastian Vettel, s közel egy másodpercet vert csapattársára, az idény első három futamán győztes német Nico Rosbergre.

Eredmények, 2. szabadedzés, (élcsoport, az espnf1.com alapján):

 1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:37.583    
 2. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:38.235    
 3. Nico Rosberg (német, Mercedes) 1:38.450    
 4. Kim Räikkönen (finn, Ferrari) 1:38.793    
 5. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull) 1:39.084    
 6. Valtteri Bottas (finn, Williams) 1:39.185

A további program:

szombat:

3. szabadedzés 11.00
időmérő 14.00

vasárnap:
futam 14.00

Szerző

Római-parti gát - Tarlós: "gyűlöletkeltés zajlik"

Publikálás dátuma
2016.04.29. 14:45
Népszava fotó
Biztosan megépül a római-parti védmű, a partrendezési tervekről a nyáron tájékoztatni fogják az ott élőket - közölte a főpolgármester pénteki sajtótájékoztatóján. A szocialisták fővárosi képviselője szerint Tarlós István nem érti Budapestet, a várost jogszabályok halmazaként, nem pedig az itt élők közösségeként fogja fel.

Tarlós István szerint érthetetlen gyűlöletkeltés zajlik a római-parti védmű ügyében. Azt 25 éve meg kellett volna már építeni - tette hozzá. A főpolgármester közölte azt is, az Országos Vízügyi Főigazgatóság április 22-én tájékoztatta arról, hogy a partmenti nyomvonalat támogatja.

A gyűlöletkeltésre, mint érvek nélküli címkére nem érdemes reagálni, az érthetetlenre azonban igen: 

Két napja a Párbeszéd Magyarországért III. kerületi szervezetének tüntetésével indult a fővárosi közgyűlés ülése. Béres András, a PM helyi vezetője elmondta, a Római-parti gát építése miatt is elképesztő mennyiségű fát, 1500 példányt készülnek lemészárolni,  ez ellen tiltakoznak. 

MTI fotó

MTI fotó

Lányi András, az ELTE Társadalomtudományi karának humánökológia szakoktatója tavaly augusztusban nyilatkozott az ügyben a Népszavának, mint elmondta, a problémák már az alapok elhelyezésénél kezdődhetnek. A mobilgát egy betonalapon fog állni, amelynek megépítése már önmagában is számos káros hatást idéz elő. Ennek oka, hogy a betonkeret olyan mértékű feltöltést igényel, amelytől a partszakasz természet közelisége pusztulhat el. A vízszint emelkedésével felborul az élővilág.

Kéméndi Zsolt tájrendező- és kertépítő mérnök  szerint – ahogyan hivatalos oldalán volt olvasható - az utóbbi évtizedekben kialakult fövenyes partszakasz kísérő növényzetével és galériaerdőivel teljes egészében eltűnik. Az újonnan kialakítandó töltés - funkciójából adódóan - vizet át nem eresztő anyagból készül, a gátépítéssel járó feltöltés pedig teljesen megváltoztatja majd a part arculatát. Fákat nem lehet majd ültetni sem a töltésre annak anyagának védelme érdekében, sem a gát házak felőli oldalára a szervizút, valamint a védőtávolságok miatt.

Tarlós István szerdán a mobilgátról zajló vita végén ígéretet tett a tervek bemutatására a közgyűlésben. A római-parti gát építési költsége egy hét alatt 2,7 milliárddal emelkedett.  A múlt héten még azt mondta a főpolgármester, hogy a gátemelés 10 milliárdba kerül, az e hét szerdai előterjesztésben már 12,7 milliárd szerepelt. Fakivágás pedig mindenképpen lesz. 

Horváth Csaba sajtótájékoztatón reagált a főpolgármester bejelentéseire. Szerinte Tarlós nem érti Budapestet, a várost jogszabályok halmazaként, nem pedig az itt élők közösségeként fogja fel. A szocialisták fővárosi képviselője szerint a városvezetőnek hat hivatali éve alatt nem sikerült megállapodnia a kormánnyal a BKV finanszírozásáról. "A teljesítményt arroganciával nem lehet pótolni" - tette hozzá.  A Római-parti gát kapcsán pedig arról beszélt: két évnyi tervezgetés után az embereknek joguk van tudni, milyen megfontolás alapján melyik megoldást választják.

Bús Balázs (Fidesz-KDNP), Óbuda-Békásmegyer polgármestere arról beszélt, hogy a céljuk a teljes csillaghegyi-öblözet megvédése mellett a Római-part üdülőövezeti fenntartása, a rekreációs, szabadidős, idegenforgalmi és sportolási funkciók megőrzése és fejlesztése.  Kiemelte, a jelenlegi Nánási út és Királyok útja vonalában húzódó, a főváros által elsőrendű védvonalnak tekintett úgynevezett nyúlgát mai állapotában nem felel meg a jogszabályi követelményeknek. Magassága nem kielégítő, szelvénye kisebb az előírtaknál, problémát jelentenek a kapubehajtók, átvágások, valamint az ártéri rézsűben húzódó fasor.

A 3-as metró felújítása kapcsán Tarlós István egy sajtóinformációra reagálva elmondta: az első felújított szerelvénynek a szerződés szerint június 2-án kell megérkeznie. A 3-as metróvonal rekonstrukciója miatt szükséges járműpótlásra vonatkozó kérdésre válaszolva elmondta, hogy a leggazdaságosabb megoldás mellett tette le a voksát. Az ügyben szerdán tett bejelentésre nem volt sem kormányzati, sem fővárosi felhatalmazás - közölte, egy buszgyártó cég két nappal ezelőtti bemutatójára utalva.

A taxis demonstrációkról szólva azt mondta, hogy felülvizsgálják a fővárosi taxirendeletet, de az nem fogja megoldani az Uber-ügyet. A fővárosi taxirendelet ma is vonatkozik az Uberre, csak egyszerűen nem tartják be. Szerinte jogszabállyal lehetne rendezni a kérdést.

A kerékpáros közlekedést érintve Tarlós István arról beszélt, a kérdéssel foglalkozó munkacsoportba a kerékpárosok képviselői mellett valószínűleg meg fogja hívni az autósok képviselőit is, az Autós Nagykoalíció kérésének eleget téve. A főpolgármester visszautasította és kikérte magának, hogy a holland nagykövet "egy éjszakai bárból üzenget" neki a kérdésben.

A Budapesti Fesztiválzenekar fővárosi támogatása kapcsán, Fischer Iván zeneigazgató nyilatkozatára reagálva visszautasította, hogy a támogatási összeg meghatározása a városvezetés "konok és erőszakos" döntése volt. Arról - mondta - a Fővárosi Közgyűlés döntött többséggel. Tarlós István kijelentette: a város nem pazarol, hanem takarékoskodik, és a kultúrát támogatja "olyan mértékben, hogy addig nyújtózkodik, ameddig a takarója ér".

Szerző
Frissítve: 2016.04.29. 17:29

Római-parti gát - Tarlós: "gyűlöletkeltés zajlik"

Publikálás dátuma
2016.04.29. 14:45
Népszava fotó
Biztosan megépül a római-parti védmű, a partrendezési tervekről a nyáron tájékoztatni fogják az ott élőket - közölte a főpolgármester pénteki sajtótájékoztatóján. A szocialisták fővárosi képviselője szerint Tarlós István nem érti Budapestet, a várost jogszabályok halmazaként, nem pedig az itt élők közösségeként fogja fel.

Tarlós István szerint érthetetlen gyűlöletkeltés zajlik a római-parti védmű ügyében. Azt 25 éve meg kellett volna már építeni - tette hozzá. A főpolgármester közölte azt is, az Országos Vízügyi Főigazgatóság április 22-én tájékoztatta arról, hogy a partmenti nyomvonalat támogatja.

A gyűlöletkeltésre, mint érvek nélküli címkére nem érdemes reagálni, az érthetetlenre azonban igen: 

Két napja a Párbeszéd Magyarországért III. kerületi szervezetének tüntetésével indult a fővárosi közgyűlés ülése. Béres András, a PM helyi vezetője elmondta, a Római-parti gát építése miatt is elképesztő mennyiségű fát, 1500 példányt készülnek lemészárolni,  ez ellen tiltakoznak. 

MTI fotó

MTI fotó

Lányi András, az ELTE Társadalomtudományi karának humánökológia szakoktatója tavaly augusztusban nyilatkozott az ügyben a Népszavának, mint elmondta, a problémák már az alapok elhelyezésénél kezdődhetnek. A mobilgát egy betonalapon fog állni, amelynek megépítése már önmagában is számos káros hatást idéz elő. Ennek oka, hogy a betonkeret olyan mértékű feltöltést igényel, amelytől a partszakasz természet közelisége pusztulhat el. A vízszint emelkedésével felborul az élővilág.

Kéméndi Zsolt tájrendező- és kertépítő mérnök  szerint – ahogyan hivatalos oldalán volt olvasható - az utóbbi évtizedekben kialakult fövenyes partszakasz kísérő növényzetével és galériaerdőivel teljes egészében eltűnik. Az újonnan kialakítandó töltés - funkciójából adódóan - vizet át nem eresztő anyagból készül, a gátépítéssel járó feltöltés pedig teljesen megváltoztatja majd a part arculatát. Fákat nem lehet majd ültetni sem a töltésre annak anyagának védelme érdekében, sem a gát házak felőli oldalára a szervizút, valamint a védőtávolságok miatt.

Tarlós István szerdán a mobilgátról zajló vita végén ígéretet tett a tervek bemutatására a közgyűlésben. A római-parti gát építési költsége egy hét alatt 2,7 milliárddal emelkedett.  A múlt héten még azt mondta a főpolgármester, hogy a gátemelés 10 milliárdba kerül, az e hét szerdai előterjesztésben már 12,7 milliárd szerepelt. Fakivágás pedig mindenképpen lesz. 

Horváth Csaba sajtótájékoztatón reagált a főpolgármester bejelentéseire. Szerinte Tarlós nem érti Budapestet, a várost jogszabályok halmazaként, nem pedig az itt élők közösségeként fogja fel. A szocialisták fővárosi képviselője szerint a városvezetőnek hat hivatali éve alatt nem sikerült megállapodnia a kormánnyal a BKV finanszírozásáról. "A teljesítményt arroganciával nem lehet pótolni" - tette hozzá.  A Római-parti gát kapcsán pedig arról beszélt: két évnyi tervezgetés után az embereknek joguk van tudni, milyen megfontolás alapján melyik megoldást választják.

Bús Balázs (Fidesz-KDNP), Óbuda-Békásmegyer polgármestere arról beszélt, hogy a céljuk a teljes csillaghegyi-öblözet megvédése mellett a Római-part üdülőövezeti fenntartása, a rekreációs, szabadidős, idegenforgalmi és sportolási funkciók megőrzése és fejlesztése.  Kiemelte, a jelenlegi Nánási út és Királyok útja vonalában húzódó, a főváros által elsőrendű védvonalnak tekintett úgynevezett nyúlgát mai állapotában nem felel meg a jogszabályi követelményeknek. Magassága nem kielégítő, szelvénye kisebb az előírtaknál, problémát jelentenek a kapubehajtók, átvágások, valamint az ártéri rézsűben húzódó fasor.

A 3-as metró felújítása kapcsán Tarlós István egy sajtóinformációra reagálva elmondta: az első felújított szerelvénynek a szerződés szerint június 2-án kell megérkeznie. A 3-as metróvonal rekonstrukciója miatt szükséges járműpótlásra vonatkozó kérdésre válaszolva elmondta, hogy a leggazdaságosabb megoldás mellett tette le a voksát. Az ügyben szerdán tett bejelentésre nem volt sem kormányzati, sem fővárosi felhatalmazás - közölte, egy buszgyártó cég két nappal ezelőtti bemutatójára utalva.

A taxis demonstrációkról szólva azt mondta, hogy felülvizsgálják a fővárosi taxirendeletet, de az nem fogja megoldani az Uber-ügyet. A fővárosi taxirendelet ma is vonatkozik az Uberre, csak egyszerűen nem tartják be. Szerinte jogszabállyal lehetne rendezni a kérdést.

A kerékpáros közlekedést érintve Tarlós István arról beszélt, a kérdéssel foglalkozó munkacsoportba a kerékpárosok képviselői mellett valószínűleg meg fogja hívni az autósok képviselőit is, az Autós Nagykoalíció kérésének eleget téve. A főpolgármester visszautasította és kikérte magának, hogy a holland nagykövet "egy éjszakai bárból üzenget" neki a kérdésben.

A Budapesti Fesztiválzenekar fővárosi támogatása kapcsán, Fischer Iván zeneigazgató nyilatkozatára reagálva visszautasította, hogy a támogatási összeg meghatározása a városvezetés "konok és erőszakos" döntése volt. Arról - mondta - a Fővárosi Közgyűlés döntött többséggel. Tarlós István kijelentette: a város nem pazarol, hanem takarékoskodik, és a kultúrát támogatja "olyan mértékben, hogy addig nyújtózkodik, ameddig a takarója ér".

Szerző
Frissítve: 2016.04.29. 17:29