Egyébként is, hálára semmi ok, a médiatörvény alapján a kormány dolga volt ezt a rendeletet megalkotni. Vártunk rá másfél évet. Azért üdvözöltük, mert ez egy nagyon jó hír az egész médiapiacnak. A régi gazdálkodási modell – mely szerint a nagy csatornák kizárólag reklámbevételekből élnek – tarthatatlan. Jó példa erre, ami Németországban történt. Ott eleinte a csatornák fizettek azért, hogy bekerülhessenek a kábelszolgáltató cégek előfizetői csomagjaiba, most már fordítva van - mondja Kolosi az interjúban.
Arra a kérdésre, hogy egyeztetett-e a tévétársaság a kormánnyal, a programigazgató nemmel felelt, majd jelezte: szerinte az történt, hogy a kormány is felismerte: a nagy televíziók működése e nélkül nem lehetséges. Ami pedig a jövőben a nézőkre háruló várható többletköltségeket illeti, Kolosi Péter szerint többségük örül, amiért eddig az RTL erején felül vállalta, hogy hazai gyártású produkciókba fektet. Hétköznapi főműsoridőben szinte kizárólag ilyen programok mennek. Évről évre nagyobb összeget szántunk a saját gyártású műsorokra, most ennek a tervezésnek biztosabbak lesznek a pénzügyi alapjai - tette hozzá.
A teljes interjú itt olvasható.