Ha a Forma-1-es Spanyol Nagydíjat említjük, akkor négy pilóta neve juthat az ember eszébe. A rekordhalmozás kapcsán Michael Schumacheré, ha a hazai közönségkedvencről van szó, akkor Fernando Alonsóé, míg az év legváratlanabb pilótacseréje utáni debütálással kapcsolatban Max Verstappené és Danyiil Kvjaté.
A mediterrán ország már 46. futamnak adott otthon, a jelenlegi pályán, a Barcelona melletti Circuit de Catalunyán pedig 25-ször versenyeztek ezidáig. Szinte mindegyik rekordot a hétszeres világbajnok Schumacher tartja a katalán aszfaltcsíkon: hat futamgyőzelme mellett öve a legfölényesebb diadal (1995-ben közel 52 másodperccel nyert a benettonos csapattársa, Johnny Herbert előtt), valamint összesen 411 körön keresztül vezette a spanyol viadalt. Utóbbi adathoz összehasonlításként, a mezőnyből Alonso áll legjobban, 149 élen töltött körrel...
Az elmúlt tíz futamon kilenc különböző pilóta diadalmaskodott. Ha győztesek névsorát még nem is most fogja bővíteni Max Verstappen, új csapatánál, a Red Bullnál sokkal nagyobb esélye van jó eredmény elérni. Mint ismert, az osztrák istálló múlt csütörtökön lefokozta orosz versenyzőjét, Danyiil Kvjatot – miután az elmúlt nagydíjakon több veszélyes manővert is bemutatott –, és a második számú csapatához, a Toro Rossóhoz száműzte. Helyét a 18 éves holland vette át, aki Daniel Ricciardóval alkot párost.
"A hivatalos bejelentést megelőző este felhívott Christian Horner csapatfőnök. Biztosra akart menni, hogy tőle tudom meg, nem az internetről. Kissé meglepődtem, mert inkább a szezon második felében vártam volna ilyesmit – mesélte a háromszoros futamgyőztes Ricciardo, aki kiemelte, nem fél új csapattársáról. – Jean-Éric Vergne-nyel is intenzív csatát vívtam, de sikerült kivívnunk egymás tiszteletét."
Az ügy kapcsán megszólalt a pilótacsere miatt kicsit háttérbe kerülő Alonso is. A felvetésre, nem lett volna-e célszerűbb több időt hagyni Kvjatnak és Verstappennek, elmondta: "Mindkét útnak vannak előnyei. Ha kis csapatnál kezdesz, kisebb nyomással szembesülsz, ha viszont egy jó csapatnál, akkor lehetőséget van azonnal megmutatni a tehetségedet és hatást gyakorolni a sportágra."
A tegnapi első szabadedzést Sebastian Vettel nyerte meg Kimi Räikkönen és a két Mercedes előtt. A második gyakorláson Nico Rosberg végzett az élen Räikkönent megelőzve. Verstappen előbb 6., majd 8. volt, mindkét alkalommal kikapott csapattársától. A Spanyol Nagydíj szombati időmérő edzése és a vasárnapi futama egyaránt 14.00 órától kezdődik. Az eseményeket az M4 Sport közvetíti.
A világbajnokság állása
Pilóták: 1. Nico Rosberg (német, Mercedes) 100 pont, 2. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 57, 3. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 43, 4. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull) 36, 5. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 33, 6. Felipe Massa (brazil, Williams) 32. Konstruktőrök: 1. Mercedes 157 pont, 2. Ferrari 76, 3. Red Bull 57, 4. Williams 51, 5. Haas 22, 6. Toro Rosso 17.
Spanyol Nagydíj
Első verseny: 1951 (1991 óta a Barcelona melletti Circuit de Catalunyán)
Legtöbb győzelem: Michael Schumacher (német) 6
Pálya hossza: 4,655 kilométer
Körök száma: 66
Körrekord: Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 1:21.670
Az elmúlt tíz év győztesei
2015: Nico Rosberg (Mercedes)
2014: Lewis Hamilton (Mercedes)
2013: Fernando Alonso (Ferrari)
2012: Pastor Maldonado (Williams)
2011: Sebastian Vettel (Red Bull)
2010: Mark Webber (Red Bull)
2009: Jenson Button (Brawn GP)
2008: Kimi Räikkönen (Ferrari)
2007: Felipe Massa (Ferrari)
2006: Fernando Alonso (Renault)