Óriási dugó az M0-áson! - Fotók

Publikálás dátuma
2016.05.19. 13:44

Forgalomterelés miatt jelentős torlódás alakult ki az M0-ás autóúton. Az M1-es autópálya irányába mintegy 12 kilométeres a kocsisor, de az M5-ösön is lassan halad a forgalom - közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt..

Az M0-son - az M5-ös autópálya csatlakozásánál - a 29-es kilométernél szerda este 10 óra körül egy vasbeton hídelemeket szállító túlméretes járművön megdőlt két hídelem. A járműszerelvény műszaki mentése miatt az autóút M1-es autópálya felé vezető oldalát lezárták. Az M5-ös autópálya felől érkezőket, valamint az M0-son az M3-as autópálya irányából jövőket az M51-es autóút felé terelik el.

A terelés következtében az M51-es teljes hosszában beállt, azon csak araszolva haladnak a járművek.

Az M5-ös autópályán Budapest felé a 28-as kilométertől van torlódás, míg az M0-s autóúton az M1-es autópálya irányába tartók a 4-es főútig torlódnak vissza: itt körülbelül 12 kilométeres a kocsisor.

A becslések szerint a műszaki mentés délutánig is eltarthat - írta a közút.

Szerző
Témák
M0-ás torlódás

Katasztrófa - Lezuhant a Párizsból Kairóba tartó utasszállító

Publikálás dátuma
2016.05.19. 09:54
Illusztráció. Fotó: Thinkstock
Francois Hollande francia elnök csütörtök délután fél egykor jelentette be, hogy hajnalban minden jel szerint lezuhant az EgyptAir egyiptomi légitársaság Párizsból Kairóba tartó MS804-es járata. A görög állami televízió jelentette, hogy megtalálták az eltűnt repülőgép roncsdarabjait a Görögországhoz tartozó Kárpathosz szigettől délre.

„Sajnálattal kell tudatnunk, hogy a rendelkezésünkre álló információk – miniszterek, kormánytagok és természetesen az egyiptomi hatóságok közlése – szerint  a repülőgép lezuhant. Elveszett” – mondta az államfő. Hollande sietve hozzátette, hogy a zuhanás okát még nem állapították meg. 

"Addig nem tudom megerősíteni, hogy (a Párizsból Kairóba tartó egyiptomi) gép lezuhant, amíg meg nem találjuk a roncsokat" - jelentette ki Saríf Fathi egyiptomi légi közlekedési miniszter sajtótájékoztatóján. A tárcavezető szerint azonban nagyobb a valószínűsége annak, hogy terrortámadás történt, mint hogy műszaki hiba okozta a katasztrófát.

A miniszter még az előtt nyilatkozott, hogy a görög állami televízió azt jelentette, az eltűnt egyiptomi utasszállító repülőgép roncsdarabjait megtalálták a Görögországhoz tartozó Kárpathosz szigettől délre.

A tárcavezetőre záporozó, indulatoktól fűtött kérdésekre reagálva Fathi rendre megismételte: "a jelenlegi helyzetnek megfelelő egyetlen kifejezés, hogy a repülőnek nyoma veszett."

Illusztráció. Fotó: Thinkstock

Illusztráció. Fotó: Thinkstock

Az egyiptomi tárcavezető visszautasította azokat a híreket, amelyek szerint a gépet a párizsi útja előtt megállították volna Tunéziában. Fathi szerint a repülő Kairóból valóban Tunéziába repült, de onnan a terveknek megfelelően vissza is tért, és aztán ment tovább Párizsba. A repülő Tunéziát megelőzően még Eritreában is járt az eltűnése előtti 24 órában.

Azokkal a hírekkel kapcsolatban, amelyek szerint egy órával az eltűnés után az egyiptomi katonaság egy, a gép automatikus vészjelző rendszere által leadott vészjelzést rögzített, a tárcavezető azt mondta: egy illetékes hibát követett el, ezért később vissza is vonta korábbi kijelentését.

A repülőgép 66 emberrel, 56 utassal és 10 fős személyzettel a fedélzetén szerdán 23.09 órakor szállt fel Párizsból, és kairói idő szerint 2.45 órakor veszett nyoma.

A járaton a légitársaság biztonsági szolgálatának három tagja, hétfős személyzet és 56 utas, köztük egy gyerek és két csecsemő. Az Egyptair utaslistája szerint magyar nem volt a gépen, Az utasok között volt 15 francia, 30 egyiptomi, 1 brit, 1 belga, 2 iraki, 1 kuvaiti, 1 szaúdi, 1 szudáni, 1 csádi, 1 portugál, 1 algériai, 1 kanadai állampolgár.

Hozzátartozók nyilatkoznak. FOTÓ: Getty Images

Hozzátartozók nyilatkoznak. FOTÓ: Getty Images

A kairói reptérre megérkezett a hozzátartozók első csoportja és az egyiptomi kormányfő is.

A légitársaság először azt a tájékoztatást adta, hogy a repülő mintegy 80 mérföldre, nagyjából 10 percre az egyiptomi légtértől tűnt el, majd ezt pontosítva azt írta: a repülőgép 10 mérföldet tett meg Egyiptom légterében mielőtt eltűnt. A repülő 37 000 láb, körülbelül 11 300 méter magasan repült, amikor nyoma veszett.

A flightradar24.com járatkövető honlap adatai szerint az eltűnt repülő egy 2003-ban gyártott Airbus A320-as, utolsó ismert helyzete pedig a Földközi-tenger fölött volt. A honlap adatai megerősítik, hogy a gép 37 000 láb magasan repült. Utolsó ismert sebessége 534 csomó, ami körülbelül 990 kilométer óránként.

Egyiptomi légiforgalmi irányítók szerint tengerbe zuhanhatott a gép. A légiirányítók szóvivője a SkyNews Arabia tévéadónak elmondta: a gép még azelőtt tűnt el a radarernyőkről, hogy belépett volna az egyiptomi légtérbe. 

A légitársaság zt is közölte, hogy tapasztalt pilóta vezette a gépet, aki eddig összesen 6275 órát repült, ebből 2101 órát Airbus 320-ason. A másodpilóta is 2766 repült órát teljesített eddig.

Az egyiptomi fegyveres erők elkezdték a gép felkutatását, de csatlakozott a kereséshez egy görög C-130-as szállítógép és egy felderítő repülőgép is. Egy görög fregatt is a térségbe tart és helikopterek is készenlétben állnak egy görög szigeten.

Szakértő: óriási területet kell átvizsgálni
Háy György az M1 aktuális csatornán azt mondta: az a környék eléggé le van fedve radarokkal, így ha ott eltűnik egy gép, akkor kicsi az esélye, hogy még valahol a levegőben van. Ráadásul az üzemanyagnak is el kellett fogynia. A szakértő úgy tudja, már körbetelefonálták azokat a repülőtereket, amelyeket a gép elérhetett, de egyik helyen sem szállt le.
Arra van még - kevés - esély, hogy valahol repülőtéren kívül szállt le a gép, illetve olyan helyen, ahol nem működnek együtt a hatóságokkal - mondta a szakértő.
Kifejtette: minden területnek megvannak a felelősei, akiknek a kutatást és a mentést végre kell hajtani. Ilyenkor riasztják az érintett hatóságokat, amelyek repülőkkel és hajókkal megkezdik a vizsgálódást. Mivel most nagy területről van szó, elképzelhető, hogy az egyiptomi hatóságok mellett más országokéi is csatlakoznak.
Háy György azt mondta: ha a gép a tengerbe zuhant, súlyosabb részei elsüllyednek, de egyes darabok a felszínen maradhatnak. Hozzátette, ha mentésre már nincs lehetőség, a legfontosabb, hogy az adat- és hangrögzítő feketedobozokat megtalálják, amelyekből sok információt nyerhetnek vissza, hogy kiderítsék az eseményeket.

Szerző
Frissítve: 2016.05.19. 21:10

Visszafelé haladunk?

Egyikük elhíresült mondása, hogy, "mindenkinek joga van hülyének lenni"! Persze, nekik elsősorban. A frakcióvezető elképesztő dolgokat mondhat. Ilyen félelem kísérte kinyilatkoztatások talán legutóbb a Rákosi-érában voltak, de visszafelé haladnak a dolgok, visszatér a hűbériség. Nem számít, hogy az egyszerű nép mit akar, az csak ne akarjon mást, mint uraik, akiket ők választottak. Ezért akarják uralni az oktatásügyet is, a "nyuggerek" pedig, akik taníttatták őket, csak hallgassanak, a "fogatlan oroszlánok" semmi hasznot nem hoznak. Külföldi szavazóik is beleszólhatnak abba, hogy itthon hogyan éljünk, kik vezessenek bennünket, kiket fogadhatunk be és kiket nem. Van választási lehetőségünk, csak a siránkozás helyett látni kell, figyelni, hinni és elmenni szavazni!