Pedagógusnap - Balog: úton vagyunk

A pedagógusok egyszerre játszanak döntő szerepet a gyermekek, a családok, az egyes települések és az egész ország jövőjének alakulásában - emelte ki Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere pedagógusnapi köszöntőjében.

A miniszter az MTI-hez is eljuttatott videoüzenetében kiemelte: ez a nap ünnep, a pedagógusok hivatásának ünnepe, azé a hivatásé, amely az ország minden részében a gyermekek tízezreinek jelenti a versenyképes tudást, a jövőt, a magyar kultúrát.
A pedagógusokon keresztül találkozhatnak a gyermekek a közösség adta élményekkel, a tudás megszerzéséhez szükséges munka örömével, nehézségével - mutatott rá a miniszter. Balog Zoltán úgy fogalmazott: életre szóló találkozások lehetnek ezek.
A pedagógusok egyszerre játszanak döntő szerepet a gyermekek, a családok, az egyes települések és az egész ország jövőjének alakulásában - mondta a miniszter. Kitért arra is: az oktatás területe folyamatosan alakul, a 21. században nem is lehet ez másként.

Úton vagyunk, közös munkával, a kerekasztal mellett igyekszünk meghozni a pedagógusokat érintő döntéseket - hangsúlyozta.
Balog Zoltán kiemelte: bízik abban, hogy a növekvő anyagi megbecsülésen túl, ez a partnerség is egyre erősebb lesz, és ezt a pedagógusok érzik. Kifejtette: a 2010 előtti út többé nem volt járható, az új pedig formálódik. Vannak viták és vannak részeredmények, de a cél közös, hogy érdemes legyen Magyarországon jól tanítani a következő nemzedéket - közölte Balog Zoltán.

A miniszter külön köszöntötte azokat a fiatalokat, akik a jövőben ezt a hivatást választják, akik pedagógusok akarnak lenni.
A köznevelés ügye az ő kezükben is van - mutatott rá. Balog Zoltán azt kívánta, hogy a közös célok mihamarabb teljesüljenek, és legyen erejük a jobbításra.

Szerző

Trükk?Nem bajlódtak a 3-as metró felújításával az oroszok

Publikálás dátuma
2016.06.02. 10:55
Az egyik "felújított" szerelvény MTI Fotó: Máthé Zoltán
Mindenki láthatta a televízióban, ahogyan megérkeznek a csillogó-villogó, a narráció szerint felújított metrókocsik. Felújított? Aligha: „Valójában ezen minden új” – így foglalta össze tapasztalatait a Népszabadságnak egy névtelenséget kérő szakértő, aki az elsők között nézhette meg kívül-belül a 3-as metró első Budapestre érkezett szerelvényét.

Az orosz kocsikról már korábban is rebesgették, hogy ezek valójában nem a kiszállított, végtelenül lepusztult régi szerelvények felújított változatai, hanem régebben legyártott, raktáron maradt újak. Minél többen látják az egyébként biztonsági őrökkel vigyázott új kocsikat, annál többen állítják: a Metrowagonmash hozzá se nyúlt a régihez, egyszerűen újat küldött a kiszállítottak helyett.

De vajon mi szükség volt a hazai metrótörténelem eddigi legnagyobb trükkjére? Miért beszélnek felújításról az egyébként jobban hangzó vásárlás helyett? A válasz: másként nem lehetett volna helyzetbe hozni az orosz gyártót. (A szóbeszéd szerint az észak-déli metróvonal járműcseréje a magyar–orosz-gázszállítást és Paksot is tartalmazó „alkutorta” egyik szelete volt.)

Ha a tendert új szerelvényekre írják ki, akkor a Metrowagonmash messze nem a legkorszerűbb modelljei nagy valószínűséggel alulmaradnak. A pályázati feltételeket nem lehetett volna ennyire testre szabni. A városvezetés pedig az Alstom-fiaskó okán félt egy teljesen nyílt uniós tendertől. Pályázat nélkül vásároltak volna ugyan, de nem kaptak rá engedélyt a minisztériumtól.

A teljes cikket itt olvashatja!

Szerző

Szaúdi tőkeinjekciót kap az Uber

A globális birodalom építésébe kezdő Uber mobilapplikációs taxiszolgáltató Szaúd-Arábiához fordult tőkebevonásért, és sikerült Rijádtól három és félmilliárd dolláros tőkeinjekciót kapnia. Az üzlet létrejöttét az Uber vezérigazgatója, Travis Kalanick jelentette be helyi idő szerint szerdán délután San Franciscóban. 

A summa - közölte Kalanick - a legnagyobb szaúdi szuverén vagyonalaptól származik. A szuverén vagyonalapok állami tulajdonban lévő befektetési alapok, amelyek egy adott ország elkülönített vagyonát kezelik, makroökonómiai célokat szem előtt tartva. Általában olyan országnak van szuverén alapja, amelynek fizetési mérlege többletet mutat, és külföldi eszközállománya is jelentős.

A tőkeemelés következményeként a szaúdi alap (a Public Investment Fund) igazgatója, Jászír Al-Rumaján helyet kap az Uber igazgatótanácsában, amelynek egyébként tagja a magát függetlennek mondó Huffington Post című sajtóorgánum alapítója és főrészvényese, Arianna Huffington is.

"A szaúdi beruházás a vállalatunk iránti bizalmat jelzi, ezt nagyra becsüljük, s továbbra is igyekszünk kiterjeszteni jelenlétünket a világban" - fogalmaz közleményében Kalanick. A vezérigazgató egyúttal hangsúlyozta: a szaúdi tapasztalat kiváló példa arra is, hogy az Uber egyaránt hasznos az utasoknak, a sofőröknek és a városoknak.

A szaúdi az eddigi legnagyobb egyedi beruházás, amellyel az Uber dicsekedhet. A szolgáltatót 62 és félmilliárd dolláros alaptőkéjével a Szilícium-völgyben a legtöbbet érő magánvállalatként tartják számon, amelynek három év alatt sikerült a csúcsra jutnia. Eddig jobbára hagyományos kockázatitőke-alapokat és nagybankokat vonzott magához (például a BlackRockot, a Morgan Stanley-t vagy a Goldman Sachsot). De van részesedése az Uberben katari szuverén vagyonalapnak is.

A cég az amerikai piacot már meghódította, s most a Közel-Kelet és Észak-Afrika felé fordul. Eddig 250 millió dollárt fektetett be a térségben, ahol kilenc országban és tizenöt városban van jelen. A szaúdi szuverén alap nevében Al-Rumaján adott ki közleményt, s ebben leszögezte: személyesen bizonyosodtak meg arról, hogy az Uber tevékenysége szerte a világban javította a városokon belüli közlekedést, ezért az alap hosszú távú együttműködésre készül.

Szerző