Van egy miniszterelnök, Orbán Viktor - akit a köztársasági elnök nevezett ki erre a funkcióra. És van egy miniszterelnökség, ezt azonban nem Orbán Viktor, hanem Lázár János vezeti. A miniszterelnökség ügyeiben tehát Lázár János dönt…
Gondolhatnánk, hogy Lázár János amolyan miniszterelnök-helyettes, de az nem lehet, mert az Dr. Semjén Zsolt tárca nélküli miniszterként. Azt is gondolhatnánk, hogy Lázár János amolyan kabinet főnök féle, de az sem lehet, mert Rogán Antal a miniszterelnök kabinetfőnöke.
Lázár János szinte napi rendszerességgel jelent be őrültnél őrültebb, képtelennél képtelenebb intézkedéseket, átszervez szinte mindent, amit ér – ha ellenség dúlná az országot, az sem okozhatna nagyobb pusztítást. Vajon ki dönt, ki a felelős mindezért, Lázár, vagy Orbán?
Orbán Viktor a közvagyon magánvagyonokba fordításán kívül leginkább migránsügyi biztosként, illetve távoli országokért és a felcsúti kisvasútért felelős kormánymegbízottként tevékenykedik. Arról, hogy Dr. Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes, tárca nélküli miniszter és Rogán Antal a miniszterelnök kabinetfőnöke mit csinál azon kívül, hogy költi a pénzünket – nem tudunk sokat.
És akkor nem beszéltünk még Habony Árpiról, aki Orbán Viktor miniszterelnök közvetlen közelében tevékenykedik és egyszerre senki, és mindenki. A legaktívabb és legerősebb embernek Lázár János tűnik – de ő nem miniszterelnök, tehát nem felel semmiért.
Mindent összevetve szembe kell néznünk a ténnyel, hogy Magyarországnak nincs felelős miniszterelnöke a szó valós értelmében véve.
Egy kisebb hadsereg veszi fel a fizetést különböző miniszterelnöki posztokon – egy nagyobb hadsereg szolgálja ki őket és veszi fel a fizetést – miközben teljes a káosz, és pusztul az ország – csak a klientúra épül és virágzik. De hogy a számonkérésnél ki fogja feltenni a kezét és vállalni a felelősséget – az borítékolható…
Komolyra fordítva a szót: vajon delegálható-e a miniszterelnöki hatáskör? Megteheti-e egy felesküdött miniszterelnök, hogy kimazsolázza a feladatokat, és a többit passzolja?
Erre a kérdésre az Alkotmánybíróságnak, vagy a köztársasági elnöknek kéne választ adni. Feltehetnénk nekik hivatalosan a kérdést, de inkább megkíméljük őket attól a kínos feladattól, hogy hosszas levélben magyarázzák el, hogy nekünk ezt nincs jogunk megkérdezni, nekik pedig nem hatáskörük válaszolni. Az Élőlánc Magyarországért tett már néhány kísérletet arra, hogy az ország sorskérdéseiben állásfoglalásra bírja a közjogi méltóságokat. A válaszokból az derült ki, hogy nincs ma Magyarországon olyan testület, vagy közjogi méltóság, amely jogosult lenne az ország sorskérdéseiben megnyilvánulni, vagy beavatkozni. Fölesküdni ugyan fölesküdtek szép ceremónián az ország és a magyar nép szolgálatára, de fütyülnek az esküjükre. Más szempontok szerint működnek - írta Ács Sándorné közleményében.