A politikus bizottsági elnökként egyeztetést tartott a hét érintett önkormányzat, a fejlesztési és a földművelésügyi tárca, a Pest Megyei Kormányhivatal, az Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőség és civilek képviselőivel. Kifogásolta, hogy invitálására egyedül a repülőtér - amely eddig sem működött együtt a lakossággal a zajvédelmi eszközök beszerzésében vagy az értéktelenedő ingatlanokkal kapcsolatos kártérítés kérdésében - nem képviseltette magát.
Sallai R. Benedek kiemelte, hogy a repülőtér környezetvédelmi engedélyének jogszerűsége 2011 óta vitatott. Szerinte tízezernyi ember idő előtti halálát eredményezheti az a zajterhelés, amelyet az évi tízmilliót meghaladó utasforgalom eredményez. A politikus a lehetséges szabályváltoztatásokra Hamburg példáját hozta, ahol éjfél és hajnali 5 óra között tiltott a repülőforgalom.