MÁV;terjesztés;Habony;LOKÁL;

2016-07-07 11:05:00

Habony lapja - Kormánypropaganda már az agglomerációban is

Kéz kezet mos: hat pályaudvaron terjeszthetik majd Habony Árpád napilapját, a MÁV cserébe többmilliós hirdetési felületet kap - írja a Népszabadság. 

A Simicska érdekeltségű Metrót váltó Lokált június eleje óta eleinte Budapest forgalmas csomópontjaiban, a BKV-megállókban és a Metróban terjesztették. Habony Árpád tanácsadó, és most már médiaguru lapjában több oldalas kormányhirdetés található, és a piaci hirdetők sem kerülik el a Lokált. 

A BKV azért, hogy az ingyenes lapot a megállókban osztogathassák, havonta 4, 3 millió forint bérleti díjat kap. Most pedig megszületett a szerződés a MÁV-val is, a vasúttársaság arról tájékoztatta a Népszabadságot, hogy barterszerződést hoztak tető alá a kiadó céggel, a Modern Média Grouppal.  Hat pályaudvaron - köztük a Keleti, Nyugati, Déli és Kelenföld - engedélyezték  a terjesztést, és a lapok elhelyezését újságtartó állványokon. Ezért az MMG a hat hónapra 3,3 millió forint ( plusz áfa)  értékben hirdetési felületet biztosít a MÁV-nak a Lokálban. ( a pontos összegről a  MÁV informálta lapunkat, egyúttal korrigálva a Népszabadságban megjelent adatot). )  

Habonyéknak azért nagyon fontos a pályaudvari jelenlét, mert így az agglomerációban élőket is elérik- írja a lap. Nyilván senkit nem lep meg, hogy a Lokál politikai tartalma gyakorlatilag a kormánypropaganda része. És, hogy ez mibe kerül nekünk? A Népszabadság számításai szerint a naponta 150 ezer példányban szórt lap fenntartása évente - alsó hangon - másfél milliárd forintba kerül. 

Az államnak sok mondanivalója van
Ezt még egy májusi Kormányinfón mondta Lázár János lapunknak arra a kérdésére, hogy nem tartja-e aránytalanul soknak a Habony Árpád lapjában megjelenő állami hirdetéseket. A Miniszterelnökséget vezető miniszter azzal hárított, hogy a reklámokról nem a kormány döntött, mivel azokat reklámügynökségeknek szervezték ki, ők szerződtek a médiumokkal. A titokzatos miniszterelnöki tanácsadóhoz köthető Lokálban láthatóan milliárdos értékben futnak állami hirdetések, ám pontosan a kormány sem tudja, mennyit költ közpénzből reklámokra, ezekről a Miniszterelnöki Kabinetirodának nincs összesített adatbázisa - ezt pedig Rogán Antal válaszolta Kész Zoltán független képviselő erre vonatkozó írásbeli kérdésére.