Amióta a kormány nyilvánosságra hozta beruházási programját, amelyben éppúgy nem számol a munkanélküliség katasztrofális veszedelmével, mint az egész gazdasági élet legsürgősebb szükségleteivel, a miniszter urak ebben a szerencsétlenül kiábrándító programban megfelelő alkalmat látnak a legszemérmetlenebb önreklámra. Úgy látszik, a kormány tagjainak még aziránt sincs érzékük, hogy az ilyen reklámos kísérletek mindig visszafelé sülnek el és legföljebb csak arra jók, hogy a félévenként megjátszott beruházási blöfföt leleplezzék a közvélemény előtt. Azokkal a miniszterekkel, akik élükön a népjólét nagyprépostjával, már elvégezték a reklámcsinálásnak ezt az ócska munkáját, most Klebelsberg kultuszminiszter is versenyre kél, nyilván azzal a szándékkal, hogy ő pedig csak nem hagyhatja magát lefőzni népjóléti és pénzügyi kollégáitól. Klebelsberg miniszter vagy egy újságlepedőnyi nyilatkozatával végez ekvilibrista mutatványokat a beruházási programban kultuszcélokra beállított számokkal, amelyeket zsonglőrmutatványai során összekever az ez évi költségvetésben előirányzott kiadásokkal, hogy azután így úgynevezett kultuszprogramot varázsoljon elő nyári cilinderéből.