Szerintem;vasút;kalauz;munkaerőhiány;

2016-07-22 08:33:00

Fizetések

A velencei tó környékéről gyakran járok Pestre vonattal. Sok az utas, innen rengetegen járnak Pestre dolgozni. A kalauzok fáradtak, sokszor láthatóan erejük vége felé járnak. Az RTL bemutatott egy kirúgott kalauzt, akit azért zavartak el, mert nem volt hajlandó elengedni azt a vonatot a nyitóállomásról, amelyiknek aztán menet közben egyedül ő lett volna a felelőse, neki kellett volna minden állomáson engedélyt adni az indulásra. A vonat hosszabb volt, mint amit biztonsággal át lehet látni. A kalauz azt mondta: kanyarban nem fogja látni, hogy az utasok rendben fel- vagy leszálltak-e, így veszélynek tenné ki őket. Azon a szerelvényen legalább két kalauznak kellett volna dolgoznia. Ennyit érünk. Aki védi biztonságunkat, azt ki kell rúgni?

A postásom eddig délelőtt 11 óráig mindig megjött, a múlt héten már csak délután 3-ra, vagy még később. A csekkeket nem vártam, de a napilapomat igen. A délutáni újság már olyan, mint a másnapos péksütemény, nem friss. Reklamációmra a postafőnök azt válaszolta: felmondott egy postás, és most kettő dolgozik három helyett. Vennének fel helyette, de nem jön senki ennyi pénzért. Úgy tűnik, a két eset közt nincs összefüggés, pedig van. Mindkét cég a magyar állam tulajdonában van, minket, állampolgárokat szolgál ki, már ha kiszolgál. Mindkét cég munkaerőhiánnyal küszködik, olyan alacsonyak a fizetések, hogy nem kapnak embert. Van még egy hasonlóság: mindegyik vállalat vezérigazgatója 5 millió forintot keres, helyettesei, igazgatói sem sokkal kevesebbet. Biztosan az Orbán rezsim megbízható kiszolgálói is, mert ilyen magas pozícióban csak olyanok lehetnek. Adhatnának fizetésükből egy keveset az egyszerű munkatársaiknak, talán akkor találnának új munkaerőt is.