fejlesztés;beruházás;Autópálya építés;M7-es autópálya;M1-es autópálya;

2016-07-24 22:00:00

Óriási fejlesztésekről döntöttek - Miből bővítik az M1-M7-est?

Több kulcsberuházásról döntött a kormány múlt heti ülésén, mint arról már beszámoltunk, a kiemelt projektek: az M7-es Budapest és Balatonvilágos közti szakaszának kétszer három sávosra bővítése, az M1-es Budapest és Győr közti szakaszának kétszer három sávosra szélesítése, egy háromvágányú kapcsolat a kelenföldi és a ferencvárosi pályaudvar között, a Danubius és Népliget-Fradiváros elővárosi vasútmegállók kialakítása, a Déli vasúti összekötő híd átépítése. 

Emellett a Galvani híd kiépítését, a ráckevei és a gödöllői HÉV-vonalak fejlesztését is tervezik, felújítanák a kisföldalattit is.

Erre 2016-ban és 2017-ben a rendelkezésre álló forrásokból, 2018-ban pedig egy előre elkülönített 597 millió forintos alapból kell elkészíteni az engedélyezési terveket. A kormányhatározat szerint a beruházásokra 2016 és 2018 között kerül sor, aminek viszont kicsi a valószínűsége.

Kérdés, hogy ezekre a 100 milliárd forintos beruházásokra honnan lesz pénz. A költségvetési forrásokból aligha, ha az engedélyezési eljárás 2018-ban befejeződik, akkor versenyt kellene futni az idővel, hogy a 2020-ig tartó uniós gazdasági ciklusba beleférjen, mert ezt követően egészen más irányelvek alapján nyújt majd Brüsszel támogatást, és feltehetően az eddigieknél szigorúbb követelmények között, kevesebb pénzt felhasználva.