Karácsony Gergely: szó sincs "gyámságról" Zuglóban

Publikálás dátuma
2016.08.06. 15:27
Forrás: Karácsony Gergely/Facebook
Nincs szó "gyámság" veszélyéről, a helyzet az, hogy túl sok jó jelentkező van Zuglóban a jegyzői pozícióra - ezt mondta a Klubrádió Megbeszéljük című műsorában a kerület vezetője az Origo írására reagálva. Karácsony Gergely elmondta, az egyik jelöltje a jelenlegi aljegyző. Megjegyezte azt is, hogy nem akarja a döntést elsietni.

Májusban megírtuk, hogy benyújtotta lemondását Hoffmanné Dr. Németh Ildikó, Zugló Önkormányzatának jegyzője. A közigazgatásban kiemelkedő eredményeket elérő szakember 2015 januárjától töltötte be a jegyzői tisztséget. Nagyon sajnálom Jegyző asszony lemondását, akivel kiváló munkakapcsolatom volt, és aki az elmúlt bő egy évben kimagasló munkát végzett a Polgármesteri Hivatal élén – mondta akkor Karácsony Gergely, Zugló polgármestere.

Az Origo pedig tegnap egy, a kerület PM-es vezetésével meglepően ellenséges hangulatot keltő cikkében azt írta: ha a következő hónapokban sem sikerül jegyzőt találnia a XIV. kerületnek, akkor a budapesti kormányhivatal vezetője nevezheti ki az új törvényességi felügyelőt. Ez a lépés jelentősen korlátozná a Karácsony Gergely által vezetett Zugló mozgásterét. 

Szerző

"A kormány demográfiai harca megbukott"

Az MSZP szerint megbukott a kormány demográfiai harca, mert "tragikusan" kevés gyermek születik és megmagyarázhatatlanul sokan halnak meg.

Bangóné Borbély Ildikó szocialista képviselő kiemelte: a, a válság kirobbanásakor 99 149 gyermek született, addig 2011-ben már csak 88 149 és ezt a folyamatot nem sikerült megállítani, mert bár 2015-re 4 százalékkal több született meg 2011-hez képest, 2016 első 5 hónapjában újra csökkent a születésszám.

A szocialista politikus hangsúlyozta: a kormány folyamatosan a családok megerősítéséről beszél, miközben több mint félmillió aktív munkavállaló hagyta el az országot, és gyermeket vállalni ma a legnagyobb szegénységi kockázatot jelenti. A 7 év alatti gyermekek 42,2 százaléka él szegénységben. A területi egyenlőtlenségek folyamatosan nőttek a leszakadó régiókban, ott van több gyerek az intézményekben, ahol nagyobb a szegénység és a kormány nem fordít kellő figyelmet a területi különbségek megszüntetésére.

Bangóné Borbély Ildikó szerint az egykulcsos adó, a családi adókedvezmény, a kormány családpolitikájának, gazdaságpolitikájának hatása egyre torzabbá teszi a rendszert. 

Szerző

Kormánypárti bulvár-vetélytársat kap a Blikk és a Bors

Publikálás dátuma
2016.08.06. 13:50
Forrás: Ripost/Facebook
Hamarosan egy bulvárnapilappal gazdagodik a fideszes sajtóbirodalom. A nyomtatott Ripostot a hazai bulvármédia megteremtője adja majd k -  értesült a Népszabadság.  Az előjelek alapján nem lesznek kényesek a módszerekre, a politikai szereplők magán-, illetve családi élete sem lesz szent.
Fotók: Getty Images

Az Ómolnár Miklós szerkesztette Ripost.hu nyomtatott változatát deklaráltan a két napi bulvárújság, a Blikk és a Bors vetélytársának szánják, és az előkészítésen már javában dolgoznak. Ómolnár újságírókat csábított át a Blikktől, s a Bors munkatársainak is tett ajánlatot. Több hirdetőt is megkerestek, a Népszabadság információi szerint az állami szférában is úgy számolnak: még idén reklámfelületet kell vásárolniuk az újságban.

A módszerek
Gyurcsány Ferenc bokasérülését fújta fel a kormányközeliként ismert, szenzációhajhász bulvárlap, a Ripost - írta lapunk a hónap elején. "Baloldali forrásokra" hivatkozva azt írták, hogy a volt miniszterelnök múlt heti balesete azért történt, mert a politikus részeg volt. Gréczy Zsolt, a DK szóvivője az Origonak azt mondta a híresztelésre, hogy "olcsó hazugság". A DK elnökét a múlt héten baleset érte, amikor rosszul lépett egy lépcsőn, emiatt pedig meghúzódott a bokaszalagja. 

Ómolnár már a Ripost.hu tavalyi indulásakor azzal keresett meg újságírókat, hogy nemcsak a portálra, hanem idővel napilapba is kell írniuk. A Ripost.hu egyik tulajdonosa maga a főszerkesztő.

Kimutatható kapcsolat ugyan nincs a Ripost Média Szolgáltató és Kommunikációs Kft. és a kormánypárti média felépítésén dolgozó Habony Árpád, illetve Andrew G. Vajna producer-kormánybiztos cégeivel, ám nyílt titok, hogy Ómolnár mindkettőjükkel jó kapcsolatot ápol. A harsány címekkel, rövid, pár soros cikkekkel operáló, egy évvel az indulás után napi 180-200 ezres olvasótáborral rendelkező portál szorosan együttműködik a TV2 híradójával és a Habony tulajdonában lévő napi- és hetilappal, a Lokállal, valamint a 888.hu-val. (A teljes cikk itt olvasható. )

A módszerek II.

Ez már nem újságírás. Aggályos, hogy a hatalmi játszmákat efféle brutális lejáratásokkal akarják rendezni - mondta lapunknak Polyák Gábor még júliusban, amikor kiderült, hogy a TV2 szándékosan torzította el az információkat a Spéder Zoltánról készült riportban. A Mérték Médiaelemző Műhely vezetője úgy látja, a magyar média ezzel eljutott arra a szintre, amikor a politikai megrendelések teljesítése érdekében semmi sem drága, bármit meg lehet tenni különösebb következmény nélkül. Már-már olyan mértékben kiszolgálja a Fideszt az ahhoz köthető média, amit egyszerűen nem lehet újságírásnak nevezni - mondta a szakember.

 



Szerző
Frissítve: 2016.08.06. 15:18